Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Analog eller optisk signal kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JanTM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil frygtelig gerne have nogle inputs fra jer andre Hi-Fi-hajer.

For at gøre en lang historie kort, så døde min gamle 8" subwoofer og i sidste uge købte jeg så en 12" Cerwin Vega CLS fætter i stedet. Det er meget godt!

I den forbindelse bliver jeg så gjort opmærksom på vigtigheden af et ordenligt kabel - ikke bare mellem forstærker og subwoofer, men også mellem CD og forstærker.

Så langt så godt. Så i dag køber jeg mig et analog Tara Labs fine fine kabel og forbinder min CD afspiller med forstærkeren. Det skal siges, at jeg samtidig har et af de ultratynde optiske digitale kabler mellem CD og forstærker. På den måde kan jeg jo nemt skifte mellem de to og høre forskellen.

Og forskel DET er der!

Jeg har bare utrolig svært ved at afgøre, om det er godt eller skidt.

På det digitale kabel sparker bassen klart mere. Men jeg synes også den måske har en tendens til at blive mudret og næsten hænge lidt efter musikken.

På det analoge kabel synes jeg det hele mere balanceret - men også mere tamt. Bassen er klart ikke så effektfuld. Så kan jeg selvfølgelig bare skrue op for subben... men den er allerede på 50-60% gain.

Hvad er jeres oplevelser med dette??
Er det bare fordi mine Baze gulvhøjttalere (no laughing  )  bare er så ringe, at de ikke giver det rette billede?

Til top Vis JanTM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanTM Besøg JanTM's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes