Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ny Multi Remote Fjernbetjening? (2006) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nogen som har købt eller prøvet den nye HArmony 1000 Kan se den er listet på EDBPRISER til  2266 DKK men Philips nye remote er nu også nede i samme prisleje (US) : LINK

Udfra diverse kommentarer på nettet og her i dette forum lader det dog til at Philips ikke er brugbar (Lidt ligesom KISS hurtigt ude men ikke gennem arbejdede virker ikke 100% langsom i betjening og ufleksibel custom bruger funktionalitet.)

Så er den nye Harmony svaret på alles "bønner"

Andre har også påpeget at det at man altid skal kigge på skærmen når man skal "remote" er en rigtig pain in the ***

Så hvad er der så tilbage Logitech Harmony 895 Advanced Universal Remote koster 1811 DK...  - Og alle roser brugen af den dog siger en del at Farveskærmen er dårlig (ældre LCD model) og at den ikke er responsiv nok (Nogle input fra brugere her?)

Så har nogle et godt bud på hvad man skal købe til Hjemmebiografen, PVR maskinen , Soveværelset B&O etc.... med en høj "WAF" factor og quick learning curve

Mvh
Casperse

Men pæn ser den da ud!

Til top Vis casperse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casperse

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter med her. Er træt at at skulle tænde DVD, tænde reciever (indstille på DVD), vælge korrekt audiodelay, tænde projektor.

Inden da skal jeg lige have lagt min TV-fjernbetjening til side, fjernet selectorbetjeningen og PVR-fjernbetjeningen.

Alt ligger og flyder og det er til at gå amok over.

Hvis jeg må stille et tillægsspørgsmål, så er jeg interesseret i at vide om jeg kan få adgang til alle de avancerede funktioner som de øvrige fjernbetjeninger giver adgang til. Fungerer det ved at bladre igennem et menusystem på fjernbetjeningen eller skal disse kodes via PC inden at de vil fungere? Eksempel: Jeg ser en film men synes at lipsync ikke passer og vil gerne have den ændret 5 ms. Kan jeg gøre dette fra fjernbetjeningen uden at skulle have fat i den originale?

Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Udmærket spørgsmål...

Så lige at Philips er kommet med en ny pronto ligner en anden udgave af deres C9800I af deres anden model (Pronto plejer at være meget svære at opsætte men til gengæld kan man rette i alt....

http://www.ubergizmo.com/15/archives/2006/09/philips_pronto_ tsu9600_remote.html

Tror dog stadig at Harmony er en bedre løsning alle siger at den er rigtig god ved opsætning se review her af et meget avanceret setup:

http://www.audaud.com/article.php?ArticleID=1407

Spørgsmålet er så bare om den nye Harmony 1000 er hurtigere i respons end 895 modellen, og om fuldt display er mere irriterende end gavnligt (Selvom det pynter i stuen )

VIL MEGET GERNE HØRE FRA NOGEN DER bruger Harmony modellerne

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Nå men efter at have læst endnu mere fra brugere af alle remotes:
(Samt fået et utal af feedback i dette forum  not måske er remotes ikke det folk interesserer sig mest for her )

Er jeg kommet frem til følgende:

1) Bruger setup og funktionalitet siger alle Harmony!!! Alle andre bliver hurtigt kede af at skulle lave egne Macroes etc...Tager uger at få alt på plads, Harmony er oppe at køre efter 1-2 timer med 90% af de funktionaliteter man skal bruge de sidste 10% skal man rode med.

2) Hvilken Harmony - Det må det siges at man får meget for de sidste penge ved køb af en Harmony 1000 den er i børstet aluminium og skulle efter sigende være lynende hurtig derudover må man sige at de andre Harmony i Plastic og gammel low resolution farveskærm ikke ligner en fjernbetjening til næsten 2000 Kr....

Konklusion : Jeg bestiller en Harmony 1000 når den kommer til landet engang i næste uge!

Niels Vadsholt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Harmony 895, og har nu brugt den i tre måneder.
Jeg bruger den med TV og DVD i samme lokale og surroundforstærker, harddiskrecorder og tuner gemt i et andet rum.

Jeg kan ikke genkende kritikken af skærmen. Specielt ikke hvis der også skal være høj WAF og deraf følgende mindre størrelse.
Og når man endelig har fået den programmeret og ahr lært kommandoerne at kende så bruger man faktisk ikke skærmen til at se på.
Og en stor ulempe ved touchskærme er at der slet ikke er nogen følelse med hvad der foregår når der skal laves flere tryk lige efter hinanden.

Opsætning er suverænt nemt, specielt i forhold til tidligere Harmony produkter (jeg har brugt en Harmony 525 tidligere). Eneste minus er at RF-modtageren skal opdateres sammen med fjernbetjeningen hver gang.

Mht. responstid, så skal der bruges en del tid på at indstille delay for de enkelte apparater der er koblet til. Men med lidt eksperimenteren så kan man få den til at køre som en IR-betjening.

Håber det kan hjælpe lidt.
Til top Vis Niels Vadsholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Vadsholt

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Niels Vadsholt skrev:
Jeg bruger den med TV og DVD i samme lokale og surroundforstærker, harddiskrecorder og tuner gemt i et andet rum.

Jeg kan ikke genkende kritikken af skærmen. Specielt ikke hvis der også skal være høj WAF og deraf følgende mindre størrelse.
Og når man endelig har fået den programmeret og ahr lært kommandoerne at kende så bruger man faktisk ikke skærmen til at se på.
Og en stor ulempe ved touchskærme er at der slet ikke er nogen følelse med hvad der foregår når der skal laves flere tryk lige efter hinanden.

Opsætning er suverænt nemt, specielt i forhold til tidligere Harmony produkter (jeg har brugt en Harmony 525 tidligere). Eneste minus er at RF-modtageren skal opdateres sammen med fjernbetjeningen hver gang.

Mht. responstid, så skal der bruges en del tid på at indstille delay for de enkelte apparater der er koblet til. Men med lidt eksperimenteren så kan man få den til at køre som en IR-betjening.

Har en 885 som har kørt problemfrit i et år. Kan kun tilslutte mig hvad du skriver.

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Bliver skærmen ikke hurtigt ødelagt, hvis den anvendes til teksttv og lignende med mange tastetryk?

Jeg er bekymret om denne touch-teknologi kan holde til vedvarende brug. Er der nogen der har erfaringer hermed?

Den ser ellers cool ud den Harmony 1000.

Hvis man kan leve med plastikkvaliteten og ikke har brug for RF - er der så nogen grund til at købe 895 fremfor 885?

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kørt med Harmony 685 i godt et år nu og er MEGET tilfreds med den. Går også og venter på den nye 1000'er, som efter alt at dømme bliver en sammensmeltning af Harmony SUPER funktionalitet og lækkert design....,. Jeg siger YEP
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

bird skrev:
Bliver skærmen ikke hurtigt ødelagt, hvis den anvendes til teksttv og lignende med mange tastetryk?

Jeg er bekymret om denne touch-teknologi kan holde til vedvarende brug. Er der nogen der har erfaringer hermed?

Den ser ellers cool ud den Harmony 1000.

Hvis man kan leve med plastikkvaliteten og ikke har brug for RF - er der så nogen grund til at købe 895 fremfor 885?

Jeg ved at 895 endelig skulle virke 100% med B&O men hvis dette ikke er noget du skal bruge og ej heller RF så mener jeg at have læst at de kan det samme

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Niels Vadsholt skrev:

1000 tak for feedback!
Rart at høre at du også giver et for brugervenligheden.

Du har ret i at mange skriver at det er en ulempe at skulle kigge på skærmen (Har også selv nævnt det i en post i starten) når man vil bruge ens fjernbetjening på tasterne, men har også læst at folk typisk bruger disse taster til at zappe op og ned i kanaler samt at skippe frem og tilbage i DVD eller PVR optagelser og her har Harmony 1000 heldigvis almindelige knapper.
En anden ting er at med 30-40 kanaler ville det være rart med billed iconer for ens kanaler så man ikke skulle zappe igennem dem alle, men kommer jo alt sammen an på hvor meget man kan cust. den nye farveskærm.

Mhs til WAF faktoren så viste jeg billederne af de to fjernbetjeneinger (Med ca kun 300kr forskel) og den nye 1000 remote fik et ok til stuen frem for plastic remoten.

Det jeg har læst om kritik af skærmen var at når man sammenlignde Billed opløsningen og kvaliteten på skærmen med de nye mobil telefoner så var det noget skuffende, ikke at den ikke kunne bruges eller at den gik i stykker! Man kan sige at udviklingen går så stærkt så vi straks bliver vant til disse SHQ skærme. Men som sagt ingen har jo set den nye 1000 Skærm

Men hvem ved ingen har jo lavet et 100% review på den nye 1000 model! og ingen kan finde dimensionerne på den? så hvis den er for stor og klodset så ryger WAF faktoren....?

fllau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt Harmony 1000 og skal nok skrive når jeg har testet den.
Til top Vis fllau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fllau

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Har stadig ikke kunnet finde nogle mål på denne remote men her er et billede som giver en idee om størrelsen

Lader til at dette er en to-hånds remote eller en hånds hvis det kun er Hard buttons man skal bruge?

[img=http://img149.imageshack.us/img149/1912/harmony1000inha ndwi5.th.jpg">

Læg mærke til Bookmark iconerne i hjørnerne dette skulle være en optional feature hvis man bruger nogle funktioner tit og vil have en shortcut i hjørnet.....

FYI: Lader til at den er forsinket, købs datoen på siderne bliver rykket hele tiden

OPDATERET: Lige fået at vide at de skulle være på lager fra den 20 Oct.....

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Nå men en anden ting som dette vidunder skulle kunne er at styre "huset" via RF og brug af "Z-Wave protocol"

Jeg kunne især godt tænke mig at dæmpe lyset i min hjemmebiograf når man trykker se DVD film...

Jeg har dog ikke kunnet finde et Dansk firma som har disse Z-Wave enheder? Nogle input?

Andre der bruger et IR Lys styrings setup? og i så fald hvilket produkt?

Syntes nu at den bliver pænere og pænere at se på....

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

bird skrev:
Jeg lytter med her. Er træt at at skulle tænde DVD, tænde reciever (indstille på DVD), vælge korrekt audiodelay, tænde projektor.

Inden da skal jeg lige have lagt min TV-fjernbetjening til side, fjernet selectorbetjeningen og PVR-fjernbetjeningen.

Alt ligger og flyder og det er til at gå amok over.

Hvis jeg må stille et tillægsspørgsmål, så er jeg interesseret i at vide om jeg kan få adgang til alle de avancerede funktioner som de øvrige fjernbetjeninger giver adgang til. Fungerer det ved at bladre igennem et menusystem på fjernbetjeningen eller skal disse kodes via PC inden at de vil fungere? Eksempel: Jeg ser en film men synes at lipsync ikke passer og vil gerne have den ændret 5 ms. Kan jeg gøre dette fra fjernbetjeningen uden at skulle have fat i den originale?

Hi Bird

Nej efter at have læst Manualen til 895 modellen og Harmony 1000 skulle kunne det samme og mere...

Så kan du altid vælge at bruge remoten i "Device mode" dvs at du så får fuld betjening på alle knapper til lige netop kun den ene ting som du vil styre....feks din Forstærker.

Det er dog anbefalet at man opsætter disse specielle knapper så du hurtigt kan bruge dem under menuen "se en DVD" feks...

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Vil det sige at jeg kan trykke på en knap "se DVD" der starter projektor, DVD og reciever, SAMT at der er en menu i direkte tilknytning til denne knap, så jeg kan ændre audio-delay med 5 ms.

Det lyder simpelthen for godt til at være sandt.

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

bird skrev:
Vil det sige at jeg kan trykke på en knap "se DVD" der starter projektor, DVD og reciever, SAMT at der er en menu i direkte tilknytning til denne knap, så jeg kan ændre audio-delay med 5 ms.

Ja udfra manualen for 895 (Må gå udfra at Harmony 1000 kan det samme og mere) så kan du efter den lange auto opsætning gå ind og rette knapper til. Hvis du derimod ikke vil/kan finde ud af at gøre dette så kan man vælge "device" mode dvs at alle de knapper du normalt har tilrådighed på din normale fjernbetjening vil blive aktiv på din Harmony (Ingen andre funktioner end det device du har valgt vil blive styret) Men som sagt det her er udfra hvad jeg har læst i deres manual på 895 modellen
Læs selv her:

http://logitech-en-amr.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_amr. cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=nBl_Ajki&p_accessi bility=0&p_tbl=9&p_id=5135&p_created=1152806515& amp;p_olh=0

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

bird skrev:
Vil det sige at jeg kan trykke på en knap "se DVD" der starter
projektor, DVD og reciever, SAMT at der er en menu i direkte
tilknytning til denne knap, så jeg kan ændre audio-delay med 5 ms.

Ja, det kan alle Harmony produkterne.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har - siden slutningen af sidste uge - haft en Harmony 895. Den er ikke fuldt "finpudset", men fungerer allerede fremragende.

Jeg har sat "aktiviteter" op til at se TV, DVD, høre CD og høre radio - og det fungerer upåklageligt. Jeg bruger min Grundig 6452 til at skifte kanal på, min Denon Receiver til at regulere lyden - og det fungerer alt sammen under "TV-aktiviteten" - inkl. PVR-funktioner som time-shift, EPG etc. Det hele fungerer samlet som om det var 1 apparat, jeg betjente.

Hastigheden virker fin - også "out-of-the-box".

Jeg har lagt kanallogoer ind på de 16 mest brugte kanaler - de fremkommer under "Media"-knappen, når TV-aktiviteten er valgt.

Jeg mangler at opsætte Zone-2 - men alt i alt er jeg godt tilfreds

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Så er banditten bestilt.... er bekræftet til d. 4. november...
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

casperse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Jubelnar skrev:
Så er banditten bestilt.... er bekræftet til d. 4. november...

Ja jeg er også "Hooked" snakkede med SHG og de sagde at de havde en bekræftet dato til på Fredag...Meeen lad os nu se de har før rykket deres leveringstider...

"Jubelnar" Hvor har du bestilt den henne?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes