Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Supra 12m HDMI kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 November 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nyligt fået bygget hus, og har i den forbindelse fået trukket kabler til surround højttalere og HDMI kabel til projektor. Det blev et Supra 12 meter HDMI kabel, som er monteret, og klar til at blive sat til projektor. Spørgsmålet er så om der er nogen der har nogen erfaringer med dette kabel og i den længde til at bære et 1080P signal over de 12 meter? kablet er jo godkendt til 720P men det kunne jo tænkes at det også problemfrit kunne trække det højere signal?

Det afhænger lidt af hvilken projektor jeg skal købe, om jeg skal købe en af de nye 720P projektører og være glad for den i en del år, eller om jeg skal hoppe på 1080P vognen. Det ville være ærgeligt at købe en dyr projetor, der ikke kan udnyttes ordentligt på grund af det lange kabel.

Mvh Thomas

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 November 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Det er normalt ikke noget problem med et 1080p signal over dette kabel. Det er dog anhængig af støjpåvirkning og udstyret, men under normale forhold skulle der ikke være nogen problemer med det.

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni,

Ja min første tanke var jo desværre ikke at spørge dig, selv om jeg købte det hos dig. jeg må jo bare prøve mig frem, og se om det virker. det ville bare være kedeligt at købe projekteren efter det, og så ikke have muligheden for at kunne bruge 1080P/24 på dette kable, efter det er lagt i tomrør på loftet.

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 December 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Ja det er korrekt, men man kan jo teste setup'et inden man trækker kablet over loftet; det anbefaler jeg i hvert fald generelt at man gør.

Hvis der er nogen der har erfarringer med lignende setup, så kom endelig frem med det.

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Der er desværre masser af problemer med HDMI og DVI i lange længder, dvs 7/8 meter og derover. Jeg har selv disse problemer og har læst en masse om det. Jeg har fundet ud af at man bare bliver nød til at prøve sig frem.

Problemet er at man typsik køber kabel, projektor og dvd ved forskellige leverandører. Alle siger at deres virker og lever op til specifikationer osv. Det gør de sikkert også, men det virker bare ikke sammen og dermed virker det ikke hjemme i stuen. øv øv og ingen kan hjælpe.

Læser man HDMI hjemmeside kan man se at der ikke bliver givet nogen garanti for at det virker over 5meter, men man skriver at det NOK gør. Skal man være sikker skal man have en HDMI repeater og sådan en fætter er dyr.

Så prøv dig frem hjemme hos dig selv, da der er så mange parametre som tæller.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes