Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netkabler og powerfilter ... HJÆLP! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 December 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg er ganske godt tilfreds med mit anlæg (som stadig er ganske nyt), og jeg har ingen planer om at udskifte komponenter lige foreløbigt. Men jeg kunne dog godt tænke mig at "tweake" lidt ved at udskifte netkabler og evt. indsætte et power filter.

Men et kig hos diverse forhandlere siger mig, at det hurtigt kan blive en dyr fornøjelse. Der er selvfølgelig en del "billige" netkabler, men er der nogen ide i at skifte mine standardkabler ud, hvis jeg bare skifter til et netkabel til et par hundrede kroner eller en plovmand? Gør det en stor forskel?

Og hvad med power filter/strømfilter/strømskinne? Hvor meget hjælper den slags? Og hvad skal man købe, hvis man ikke har lyst (læs: råd) til at kaste 2.000,- efter en Jorma strømskinne?

Det står også i min signatur, men mit anlæg består af følgende:

Pathos Logos
Esound E5 Signature
ProAc Response 1.5

På forhånd tak for hjælpen

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 December 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Lytter lige interesseret med her

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 December 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hej Yoshimura

Der brød du lige "jule freden"

Du vil sikkert høre fra begge lejre i denne krig.

Mit råd er såmænd bare, at du skal lytte dig frem SELV, DERHJEMME og på DIT EGET anlæg.

Held og lykke
Til top Vis fo2graf1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fo2graf1

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 December 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Om ikke andet så ser de dyre netkabler federe ud end de som følger med standard og alene af den årsag er det værd at kigge nærmere på ......for mit vedkommende altså

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Jeg mener uanset om du vælger et "billigere" netkabel eller et hundedyrt vil der være en forbedring at hente i forhold til standardkablerne.

Den største forskel ligger i at de fleste er skærmede er jordede og har som regel også større kvt end standard.

En strømskinne af "bedre" kvalitet end den der købes i Silvan kan anbefales, her gør det sig også gældende at de er jordede, har større kvt og er skærmede.

Mht. et filter vil jeg ikke anbefale at sætte det foran forstærkeren kun CD, Tuner måske også Preamp'en.
Foran forstærkeren har mange af dem en tendens til at kvæle dynamikken.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 06 December 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

hejsa. jeg er netop igang med at afprøve visse fænomener ang alt dette, og ja der er meget delte meninger ang dette....jeg har prøvet forskellige ting ang dette over en længere periode, og jeg er kommet frem til at netstøjfilter har + og-, så jeg har simpelthen lavet en 3 faset gruppe, der kun bliver brugt til div apperatter, og uskiftet alle standard ledninger til hvert apperrat med skærmet kabel, og jordet samtlige, skal lige sige at nogle, f eks mine nacamichi pa7II begyndte at brumme da de fik jord, så her var det ikke så godt, her blev kun skærmen bibeholdt....hvad jeg finder meget vigtigt!!!!

Ellers er der kommet meget mere ro i lydbilledet...men husk, de apperratter der kører sammen, skal være på samme gruppe.......ang priser på sådanne ting, skal man se sig rigtig godt for, da div hifi-forretninger tager sig utrolig godt betalt for disse ting, gå istedet for til en elektriker og få div ting, de har dem til helt andre priser.......når alt dette er koblet op, er det i mine ører ikke nødvendig med støjfiltre.....men jeg vil nok foran denne gruppe sætte et overspændings relæ for at sikre mod lynnedslag.....så alt l**tet ikke brænder af i et sådant tilfælde.......så er man kørende...

eks fik jeg det kabel jeg har brugt, til 23,- kr m, stillet op mod supras lorad til ca 100,-kr m når man meget langt....dette er min opfattelse.....og har da en uddannelse som elektriker bag mig, og har været hifi-nørd siden 67 og har prøvet mit.....så pas på jeres penge her...det kan blive meget dyrt, hvad kan gøres for rimelige penge.......

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes