Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: B&O i link med Samsung LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 December 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg er ude efter en mulighed, hvor jeg kan forbinde et Samsung LCD TV med et B&O (BeoVision 7) TV.

Min situation er følgende:
Jeg har et BeoVision 7 i stuen med tilsluttet HDR1 og BeoMedia. På loftet har jeg en linkboks siddende og i soveværelset et Samsung LCD TV. Det ville være lækkert, hvis jeg kunne styre min HDR1 og BeoMedia fra soveværelset via Beo4 fjernbetjeningen med billedsignal på Samsung TV'et.

Hvis jeg nu havde et B&O fjernsyn i soveværelset, så var procedurem jo at føre TV-out fra BeoVision 7 til TV'et i soveværelset og yderligere tilslutte dette TV til link-boks på loftet. Men måske nogle er bekendt med en metode, så dette kan lade sig gøre med et Samsung TV ??

Jeg er bekendt med produkter fra firmaet OneRemote, men det muliggør jo kun brugen af Beo4 fjernbetjeningen på ex. Samsung TV og giver mig ikke adgang til B&O apperater i andre rum.

På forhånd tak...

Vh. Mama

Til top Vis MAMA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAMA

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 December 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej MAMA og velkommen til hifi4all.

Da HDR 1 ikke er udstyret med muligheden for tilslutning af MasterLink, og IR stikdåsen er en sender
til en set-top boks, og ikke en modtager for en BeoLink-Sensor (IR øje), er det ikke muligt for dig
at fjernbetjene HDR 1, og så er fidusen væk. Billede og lyd vil du kunne fremføre via AUX scart
stikdåsen på HDR 1, og et langt (= forringet kvalitet) scart kabel.

Så mit bud er at det du gerne vil, ikke kan lade sig gøre.

MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan!

Tak skal du have - Hifi4all er et godt sted med masser af viden på området. Jeg har læst en del af dine indlæg og omkring dit setup, imponerende må jeg sige

Ærgeligt der ikke umiddelbart er en løsning på mit ønsket setup. Jeg havde håbet lidt på en metode, hvor man via en 3. parts linkbox og et eller andet i stil med OneRemote løsningen. Så man derved kunne fortælle mit BeoVision 7 (via Beo4 fra link rum), at der nu var tilkoblet et link apperat og der skulle sendes signal til det.

Vh. Mama

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Når HDR 1 er tilsluttet BeoVision 7-40" via scart-kabel, er det igennem scart-kablet du sender fjernbetjeningssignalerne til HDR 1, lige som hvis det var en video 8000.

HDR 1 har også en Y/C indgang men den kan i dette tilfælde heller ikke bruges til noget, så du kan nok se at det er svært fra dit soveværelse at komme ind på den forbindelse og styre noget som helst. I  BeoVision 7-40" ligger også set-top boksen hvor man via BV's skærm kan gøre forskellige valg. Hvis der findes en eller anden løsning vil dit BV. TV stå og køre i stuen, det er heller ikke smart.

Altså som jeg ser det skal der MasterLink adgang til. Et MasterLink kabel kombineret med et antenne kabel vil kunne finde udad at få et BV. TV'et i stuen til at sende DVD og div. fra HDR 1 til et B&O TV i soveværelset, uden at billede og lyd køre i stuen. Bang & Olufsen har været smarte nok når man holder sig til deres produkter.

Der findes måske en B&O Converter som kan klare opgaven, måske er det et forsøg værd at du besøge et BeoCenter og stille spørgsmålet.

MAMA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Jeg er helt med på din forklaring og det er denne B&O converter eller 3. parts konverter jeg er lidt på udkig efter. Jeg har været omkring det lokale BeoCenter, men her er svaret, at der SKAL være et B&O TV med link modul i den anden ende. Jeg har yderligere skrevet til www.mm-vision.dk, som også forhandler nogle remote kits til B&O - Har dog ikke fået noget svar endnu ...

Vh. Mama

-Stomp-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Vil da lige komme med en lille kommentar... Det er dog ikke officielt det kan lade sig gøre... Men har spurgt min lokale "dealer" om det kunne lade sig gøre, og de havde faktisk prøvet at kalde en enhed op på et ikke B&O fjernsyn ved at modificere lidt i en boks, som man så skal ha' stående ved fjernsynet (En slags link øje)... Dog skal du stadig bruge udgangen på "master" fjernsynet samt b&o's egen modulator for dette kan lade sig gøre... Så et masterlinkkabel samt antennekabel gennem modulatoren burde kune klare mosten...

Hvis du er interesseret kan jeg da lige høre nærmere ad hos B&O om hvad der mere præcist skal bruges?

Til top Vis -Stomp-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Stomp-

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes