Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bluetooth forbindelse til forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KludderMikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne kunne afspille musik fra min PC via min normale forstærker. Jeg ønsker ikke at kable mig til forstærkeren, så jeg tænker at Bluetooth er løsningen. Er det det? Altså, findes der en BT-adapter der kan sættes i en jack- eller phone-indgang på forstærkeren?

Jeg har set Bluetooth headset med mikrofon, så er helt utænkelig er løsningen ikke, men jeg kan ikke rigtig finde noget udstyr. Links/referencer til udstyr vil gøre mig glad.

Venligst

KludderMikkel

Til top Vis KludderMikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KludderMikkel

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Kender ikke umiddelbart nogle bluetoothløsninger, men en squeezebox vil helt klart løse problemet, hvis det vel og mærke kun er musik der skal afspilles

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Bluetooth har en meget lav båndbredde, men protokollerne er jo difineret, så det er da ikke utænkeligt der findes sådan noget...? Men uden at vide noget om det, så tror jeg nu aligevel båndbredden er en tand for lav til hifi kvalitet.
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

KludderMikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hmm... http://www.airlive.com/BT-120AR.htm kan vist det jeg eftersøger. Det kræver blot at BT-funktionaliteten på min PC inkluderer A2DP.

Tak for squeezebox-forslaget. Den er meget fancy, men jeg ville gerne undgå at skulle have endnu en 'klods' i stuen. Min musik har jeg lagret på 2 harddiske der er forbundet til en Linksys NSLU2 server der er forbundet til en router. Den ville det helt rigtige hvis den ikke krævede en tændt PC-baseret server.

Til top Vis KludderMikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KludderMikkel

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Apple Airport Express med Airtunes kan det samme, bare ikke vha Bluetooth, men Wifi.

Det virker mig bekendt fint
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Du kan køre Slimserver på din NSLU2: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=19563.
Så mangler du bare en SqueezeBox, så er du kørende - helt uden at tænde for en PC...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

KludderMikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Du kan køre Slimserver på din NSLU2: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=19563.
Så mangler du bare en SqueezeBox, så er du kørende - helt uden at tænde for en PC...

Det lyder spændende, men også krævende udover mine kompetencer. (Det er godt nok fantastisk alt det folk får NSLU2 til at gøre...)

Jeg er endt med at købe den Ovislink BT-dongle jeg nævnte i et tidligere indlæg. - Får at se om det er en succes.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes