| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den efter min mening gal igen. 
Jeg modtog det nye High Fidelity idag og så at de nu vil gå i Mr.Antisilver' fodspor (og mere til). De vil ikke bare nøjes med at polerer sikringerne, men derimod sætte et helt nyt sikringmodul op som der efter sigende skulle gøre lyden bedre: strammer bas bløder diskant osv. (man kender efterhånden den smører)
Jeg er selv tilhænger af at netkabler og netfilter gør lyden bedre, da jeg betrakter dette som en form for filter den sidste meter op til mit anlæg. Men hvad et nyt sikringsmodul skulle kunne gøre kan jeg "desværre" ikke se. Det er jo så langt fra at det umuligt kan gøre en forskel. Det vil jo svarer til at man skifter det nuværende El-Værk ud med Atomkræft og siger at man kan høre forskel!
Er det bare mig eller er det ikke ved at gå for vidt? Eller... virker det rent faktisk? 
PS. Jeg har tjekket. Det er ikke Mr.Antisilver der har skrevet artiklen.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dit anlæg er noget værd så kan du høre en forbedring hvis du skifter en 500ma. sikring til en 2 A i din forforstærker. En lidt billigere forbedring hvis du tør.
Det er imidlertid ikke på ret mange selv High End anlæg man kan høre det.
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret; det er for længst gået for vidt! Jeg tror de fleste ville opnå langt større forbedringer ved at trække højttalerne en meter ud fra den væg, som de ofte står direkte op af, end nogen-som-helst sølv-super-duper-magisk fin-sikring nogensinde vil kunne tilvejebringe. Hmm, og magiske sandposer for den sags skyld
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund support skrev:
Hvis dit anlæg er noget værd så kan du høre en forbedring hvis du skifter en 500ma. sikring til en 2 A i din forforstærker. En lidt billigere forbedring hvis du tør. Det er imidlertid ikke på ret mange selv High End anlæg man kan høre det. |
|
|
Jamen her snakker vi jo om det der forgår ude i sikringsskabet. Der er trodstalt 15 meter ind til mit anlæg der fra. Kan ikke se hvordan det vil kunne gøre en forskel.
Min ven har lige bestilt den omtalte fætter. så vi prøver den lige af. Kan jo være. Dengang med poleringen duede det i hvert fald ikke. 2 gang lykkens gang (Håber jeg)
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet sikringerne fra samme fabrikant i min forstærker. Det virker ret godt.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Har prøvet sikringerne fra samme fabrikant i min forstærker. Det virker ret godt. |
|
|
Så længe en sikring ikke er brændt over, ved man vel reelt ikke om den virker ?
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at det er spændende at de afprøver det. jeg valgte bare en mere alm. gruppe. Men jeg har lyttet til forskel på en 10 A, 13 A og en 16 A sikring og de lyder forskelligt. Det er ikke den vilde forskel, men jeg prøvede nogle gange og fik hver gang samme resultat.
Jeg havde ikke ventet det, fordi jeg plejer at sige, at det er strømmen på forsynings stedet der tæller.
NESREDNA det er rigtigt, at det giver mere at flytte højttaleren ud fra væggen, men det bør ligesom være iorden først.
Mvh. Sven
__________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fintuning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget muligt man kan hører forskel på sikringerne i forstærkerne. Men det er jo heller ikke det som det drejer sig om.
Det er det at de er skiftet ude i sikringskabet, 15 meter væk fra selve anlæget. Det nægter jeg simpelthen at tro kan påvirke lyden
Men vil da aligevel prøve det. Eller min kammerat vil... Vil aldrig selv betale for den slags. Ved da godt at de griner deres røv i laser hver gang der bliver solgt sådan en omgang voodoo
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke end and, som det med at polere sikringer. Sikringsskift kan påvirke lyden, og mere end de fleste regner med. Jeg har ikke nogen forklaring på hvorfor, men har bare konstanteret, at der er forskel. De bedste 5x20mm sikringer jeg har prøvet er dem, der sidder i Naim. Jeg mangler dog at prøve de 85-kroners udgaver fra highend sound. Men spar en masse penge og købe en DINLINE 13A automatsikring i Harald Nyborg til 29,95 - den lyder bedst af dem jeg har prøvet - og jeg har prøvet mange...
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
I er fuldstændig til grin hvis i uden at have afprøvet dette afviser det blot fordi i ikke kan forklare eller forstå årsagssammenhængen.
Disse Woodoo diskussioner kommer igen og igen fordi følgende gør sig gældende.
Et anlægs kvalitet (ikke samlede pris!), kan sammenlignes med at man står og ser en forestilling og afstanden op til scenen representerer kvaliteten af anlæget.
Står man langt væk(mindre god samlet lydkvalitet), skal der meget store forandringer for at man kan registrere dem.
Står man tættere på (bedre lydkvalitet) ser man flere små forandringer og forandringerne ville ikke kunne ses på større afstand(og dem bagved spørger hvad snakker i om?).
Står man rigtig tæt på (velbalanceret og høj kvalitet), ser man selv meget små detaljer tydeligt.
Derfor vil der alt efter "afstand" altid være nogen som har en chanse for at se/høre disse forskelle og nogen som bare ikke har en chanse for at opleve disse forskelle.
Når dette er sevet ind bag pandebrasken, må det være en anden diskussion, nemlig hvad skal der til for at jeg vil være i stand til at høre disse forskelle.
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man betragter sikringsmodulet (og den tilhørende sikring) som første led i den strømforyningskæde, som man selv er herre over, så burde man nok kunne forestille sig en forbedring, hvis forbindelserne i sikringsmodulet og sikringen er bedre end i den eksisterende installation. Hvor stor denne forbedring så er, vil selvfølgelig være afhængig af de lokale forhold.
Under en mindre ombygning for et par år siden fik jeg opsat en separat gruppe anlægget, hvorfra der blev trukket 5 x 2,5 mm2 direkte til et vægudtag således at fase og nul hver fik i alt 5 mm2. Der var ingen tvivl om, at det gav mere ro og klarhed i lydbilledet (det kunne nemt afprøves ved at sætte fordelerdåsen til anlægget tilbage i den "gamle" stikkontakt, der ikke blev nedlagt).
Der er for mig ingen tvivl om, at forbedringer i strømforsyningen kan give forbedringer i lyden. Helt præcist hvad der sker, skal jeg undlade at teoretisere om, men artikelskribenten i High Fidelity har øjensynlig en temmelig gammel installation med gamle afbrydere. Måske kunne der være opnået tilsvarende forbedringer ved at udskifte til en mere moderne afbrydertype?
Dermed ikke sagt, at den omtalte afbryder/sikring ikke har en effekt - det er umuligt at sige noget om uden at have afprøvet systemet. Man kan tro, hvad man vil og have en holdning, men så længe man ikke har afprøvet en ting, skal man nok passe på med de meget kategoriske afvisninger
Under alle omstændigheder er det en relativt billig tweak, specielt når man tager i betragtning, hvad der forlanges for specielle netkabler og andet tilsvarende "tuningsudstyr" til anlægget. Hvis man alligevel står og skal skifte noget ud i sin installation, er merprisen i forhold til et almindeligt sikringsmodul ganske overkommelig, så hvorfor ikke prøve? __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til i morgen for så skal der lyttes.
Jeg har valgt at gå ind til det med åbent sind, og håber på en overraskelse.
I skal få mine lytte indtryk i morgen. Måske positivt
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Der er forskel. Gider hifidelity at bruge tid på det, så fint med mig. Det var såvidt jeg husker Lennart fra samme blad den som anmelde de der "hi-end" forgyldte sikringer. Der var nogle herfra forumet som mente det var en rigtig and. Det skabte en helveds ravage. Anti-silvers udlægning af sikringerne blev nærmest helt fundamentalistisk.
Jeg mener at der er masser at hente på stærkstrømsiden. Det er trods alt den energi fra lysnettet som skal omsættes i din stue. Kvaliteten af ALT imellem anlæg og kraftværket har en lydmæssig betydning. Nu har vi alle forskellige installationer......hvad med jordforbindelse osv.
Hvis man tror på netkabler betyder det mindste, så tror jeg da at el-nettet betyder endnu mere.
Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender en 6-7 stykker der har prøvet det - både de små apparatsikringer og den store ved eltavlen. Og jeg har også selv.
Alle melder tilbage at der er en forskel - og den er hørbar. Om ændringen så passer ind i ens setup - det må man selv tage stilling til.
Så til alle dem der ikke har prøvet det - prøv det før I afviser det.
mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nemt at være utilfreds med sit anlægs "præstationsevne"...men ok...tiden skal jo gå med et eller andet __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Jakob5_10 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
F... Jeg vil have en vindmølle og nogle batterier! Så slipper jeg for at tænke på om den iindstallatør som satte kablet til nede på kraftværket nu også sørgede for at polere det først  __________________ mvh Jak
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hhmmm, skal jeg til at "vande" mit jordspyd, når det ikke har regnet i 2/3 uger...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|