| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal spørge fra en ven, der p.t. ikke selv er på nettet.
Er der nogen der har erfaringer med at kombinere Nordost kabling med andre kabelmærker.
Jeg ved godt at I hardcore Nordost fans vil sige Nordost over hele linien og at synnergien måske også bliver større på den måde. Men alligevel.
Det han har i tankerne, er at bruge Nordost Baldur eller Heimdall signalkabler og Shiva eller Vishnu strømkabler. Dem tænker han så at kombinere med Kimber 8TC til højttalerne da han synes at Nordost højttalerkablerne er urimeligt dyre.
Systemet er et Primare setup med et sæt Mozart Grand.
Vil dette fungere?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart det fungerer, hvordan det lyder får man se då man lytter til det men det er det samme hvis man kun har kabler fra Nordost.
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig vil det fungere, og man kan stille 10 spg til hvorfor en mand med de to mærker partout vil have NO. Ting koster det de koster og VIL han bare have NO, så er der jo ikke så meget at snakke om.  Han kan vel køre på andre kabler indtil han får råd til et sæt NO HT-kabler? Der er en del Blue Heaven MK II brugt til salg her og der for godt 1500, det er da NO...
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Er der nogen der har erfaringer med at kombinere Nordost kabling med andre kabelmærker.
Jeg ved godt at I hardcore Nordost fans vil sige Nordost over hele linien og at synnergien måske også bliver større på den måde. Men alligevel.
Det han har i tankerne, er at bruge Nordost Baldur eller Heimdall signalkabler og Shiva eller Vishnu strømkabler. Dem tænker han så at kombinere med Kimber 8TC til højttalerne da han synes at Nordost højttalerkablerne er urimeligt dyre.
Vil dette fungere?
|
|
|
Hej 7500..
Jeg er ikke "beliver" af Nordost over hele linien skaber bedre synergi for andre end producenten. Det er fornuftig komponenter, om det er Kimber eller Nordost på højttalersiden betyder intet - 8TC er på alle måder er godt valg. Man kunne jo låne et sæt Nordost og samligne - tror ikke der vil være nogen aha - oplevelse af det.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Selvfølgelig vil det fungere, og man kan stille 10 spg til hvorfor en mand med de to mærker partout vil have NO.
Ting koster det de koster og VIL han bare have NO, så er der jo ikke så meget at snakke om. 
Han kan vel køre på andre kabler indtil han får råd til et sæt NO HT-kabler?
Der er en del Blue Heaven MK II brugt til salg her og der for godt 1500, det er da NO...
|
|
|
Jeg fornemmer at det ikke lige er de kabelmærker du ville vælge. Hvad ville du foreslå i stedet? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er slet ikke ude på at foreslå noget andet, jeg foreslår bare en måde som han kan bruge indtil han får penge nok til et fuldt NO-setup.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
hifihuset.dk skrev:
Selvfølgelig vil det fungere, og man kan stille 10 spg til hvorfor en mand med de to mærker partout vil have NO.
Ting koster det de koster og VIL han bare have NO, så er der jo ikke så meget at snakke om. 
Han kan vel køre på andre kabler indtil han får råd til et sæt NO HT-kabler?
Der er en del Blue Heaven MK II brugt til salg her og der for godt 1500, det er da NO...
|
|
|
Jeg fornemmer at det ikke lige er de kabelmærker du ville vælge. Hvad ville du foreslå i stedet? |
|
|
Lad mig gætte: Van den Hul  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
min egen erfaring med kimber højttalerkabler er at de virker bedst med kimber signalkabler. Jeg har kimber monocle XL, og det virker ikke med f.eks. vdh eller nordost, lydbilledet kollapser og bliver meget fladt. Jeg ved ikke helt hvorfor det er sådan, men selv et kimber pbj fungerer bedre end alt andet jeg har prøvet fra andre mærker.
/Stig
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Yes. Jeg har kombineret et utal af gange med næsten alt hvad der er på markedet.
På ingen måde. Det afhænger af flere faktorer, så en kombination af NO og andre mærker kan sagtens gå an!
Jeg vil klart anbefale et Heimdall signalkabel, og "nøjes" med et Shiva netkabel. Man kunne i den forbindelse overveje et nyt stik på Shiva
Vil dette fungere?
Absolut. Jeg kender udmærket til Primare og lidt til Mozart, og skulle mene at det fungerer fint!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
stku skrev:
|
min egen erfaring med kimber højttalerkabler er at de virker bedst med kimber signalkabler. Jeg har kimber monocle XL, og det virker ikke med f.eks. vdh eller nordost, lydbilledet kollapser og bliver meget fladt. Jeg ved ikke helt hvorfor det er sådan, men selv et kimber pbj fungerer bedre end alt andet jeg har prøvet fra andre mærker.
/Stig
|
|
|
Hvad kører du med af signalkabel, Stig? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg godt det er en gammel tråd, men da jeg lige har skiftet til NO ht og xlr kabel.
Og det spillede sammen med mine gamle Transparent netkabler. Men det lød ikke alt for godt, jeg savnede noget punch i bunden og mere kød på stemmer. Det virkede for udynamisk / slankt i lyden. Så lånte jeg nogle NO netkabler til min amp og cd afspiller, se så skete der virkeligt noget. Lyden blev pludselig super dynamisk og fik kæmpe stort lydbilled. Tja jeg har aldrig haft bedre lyd end jeg har nu. Synergieffekten tror jeg på.
PS: NO netkablerne blev i mit setup.
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb duelund kabel
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gl. Tråd eller ej, så passer NO også godt sammen med supra sword kabler uanset om det er signal eller højtalerkabel. Jeg har ikke testet med netkabler.
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |