Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: forskel på et 2 og 3 meter kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg havde egentlig kun brug for et 2 meter stereo kabel i min lejlighed, men de kunne ikke skaffe et Supra Sword i den længde før om en måned, så vi havde istedet aftalt, at de sendte et 3 meter kabel istedet nu med lidt rabat. Måske ville jeg få brug for det senere, når jeg engang flytter i hus, men vil der være forskel på lydkvaliteten, når vi snakker om længden fra 2 til 3 meter?

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Jeg havde egentlig kun brug for et 2 meter stereo kabel i min lejlighed, men de kunne ikke skaffe et Supra Sword i den længde før om en måned, så vi havde istedet aftalt, at de sendte et 3 meter kabel istedet nu med lidt rabat. Måske ville jeg få brug for det senere, når jeg engang flytter i hus, men vil der være forskel på lydkvaliteten, når vi snakker om længden fra 2 til 3 meter?

Jeg tror du skal have en meget følsom hørelse for at kunne høre forskel. Hvis der da er nogen. Jeg mener nej.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jeg JEG ville heller ikke kunne høre forskellen! Og tror helt ærligt ikke der findes en eneste person som ved sine fulde-5 kunne påstå han kunne høre en forskel.
Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hvis der er nogen der påstår at kunne høre forskel på to og tre meter højttalerkabel, vil de øjeblikkeligt miste min respekt

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hvis der er nogen der påstår at kunne høre forskel på to og tre meter højttalerkabel, vil de øjeblikkeligt miste min respekt

Helt enig!

Mit svar er også NEJ!!!

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

I et setup med over 4 meter og ind til 6 meter mellem højttalerne, kan det faktisk gøre en overraskende stor forskel.

Selv blev jeg dybt chokeret...

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Lige de svar som jeg ville høre. Ville ærge mig rigtig meget, hvis der bare var en smule forskel at vinde ved at bruge 2 meter fremfor 3. Jeg har jo i teorien ikke brug for længere kabler, men jeg får det nye anlæg i weekenden og derfor ville en måned være lang tid at vente.

Frederik Carøe: "I et setup med over 4 meter og ind til 6 meter mellem højttalerne" «« Den må du lige forklare nærmere?

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Fik dog lige at vide af en i forummet på recordere.dk, at jeg måske vil ligge mærke til det, hvis mit anlæg koster over 30.000 kroner. Nu ser det sådan ud, at mit anlæg består af THULE PR350BV og THULE PA350B effektforstærker, der står til 50.000 kroner samlet + 2 stk. B&W XT4 værdi af 20.000 kroner.

Ved ikke om I har noget at sige til det? Jeg er meget i tvivl. Fik kablet i dag og har 14 dages returret og må teste det i den tid.

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Jeg tror godt nok ikke at der kan være nogen forskel..  Måske hvis det var flere hundrede m, men så kan man jo alligevel ikke høre noget!
Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg tror stadig ikke på, at du har noget at være nervøs for. Og hvorfor lige nævne kr. 30.000 som skæringspunktet? Så skulle du ikke kunne høre det på et system til 25000 men nok på et til 30-35000? Pladder!!!

Næh du...

Behold du bare dine nye kabler og nyd dem.

Brian7500

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Han troede, at jeg snakkede om signal kabler i den længde, så han tvivler også, at jeg kan høre forskel på 2 og 3 meter ved ht kabler. Det ender nok med, at jeg beholder det. Men tanken om overflødig kabler irretere mig bare lidt.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Han troede, at jeg snakkede om signal kabler i den længde, så han tvivler også, at jeg kan høre forskel på 2 og 3 meter ved ht kabler. Det ender nok med, at jeg beholder det. Men tanken om overflødig kabler irretere mig bare lidt.

Kan du ikke lave en aftale med forhandleren om at du køber det i 2 x 3 og så får det ombyttet til   2 x 2 når han får det hjem?

Brian7500

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Eller give mig en meter af hvert kabel.
jeg skal nok finde noget godt at bruge det til

Guide til billedupload

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Brian: Jo, det var da egentlig en god idé. Så pyt med at jeg kommer til at betale 300 kroner mere for et 2 meter kabel.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hvad er ideen i det? er det så svært at gemme en ekstra meter bag anlægget? Det kan jo være, du bliver glad for at have den en dag.

Guide til billedupload

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Ja det vil der, den vil bare ikke være så stor. Lydforskellen vil være langt større på to forskellige kabler på tre meter.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Angel skrev:

Ja det vil der, den vil bare ikke være så stor. Lydforskellen vil være langt større på to forskellige kabler på tre meter.

MVH

Ville du kunne høre forskellen på 2 og 3 meter af det samme kabel?

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hvad er ideen i det? er det så svært at gemme en ekstra meter bag anlægget? Det kan jo være, du bliver glad for at have den en dag.

Nej jeg ville heller ikke være så ked af den ekstra meter. Det er måske lidt mere fremtidssikret på den måde. Men okay. Hos mig vil 2 x 2 meter under alle omstændigheder være for kort.

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Brian: Jo, det var da egentlig en god idé. Så pyt med at jeg kommer til at betale 300 kroner mere for et 2 meter kabel.

Det kunne da måske gøres på den måde. Man kan vel sige at 300 kroner ikke er voldsomt i et anlæg i den prisklasse du holder dig.

Brian7500

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Andre skrev:
Angel skrev:

MVH

Ville du kunne høre forskellen på 2 og 3 meter af det samme kabel?

Aner det ikke, jeg har aldrig prøvet. Men det er da ikke umuligt at jeg kan.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes