| Forfatter |
|
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg har købt det her sæt kabler som jeg synes ser ret lækkært ud:) Men. Hvordan kan de kaldes biwire kabler? Der er godt nok 4 terminaler til højttaleren, men kun 2 til forstærkeren  http://www.stoplite.dk/product.asp?product=88&sub=6& page=1
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
øh, de viste højtalerkabler ser da ud til at være med 4 ledere, altså biwire, men det er måske ikke det kabel du har ?.
Smeden
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Hvordan kan de kaldes biwire kabler? Der er godt nok 4 terminaler til højttaleren, men kun 2 til forstærkeren
|
|
|
Det er også korrekt til biwire.
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene:)
Men hvad vinder man ved det så? Er det så biamp der er 4 stik til forstærker og 4 til højttaler?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får en bedre defineret bas gengivelse samt klarere mellemtone med biwire fremfor singel wire... Ved umiddelbart ikke om det er sådan man anvender biamp, men det lyder da meget naturligt...
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Hejsa. Jeg har købt det her sæt kabler som jeg synes ser ret lækkært ud:) Men. Hvordan kan de kaldes biwire kabler? Der er godt nok 4 terminaler til højttaleren, men kun 2 til forstærkeren
http://www.stoplite.dk/product.asp?product=88&sub=6& page=1
|
|
|
Biwire skulle have den fordel at bassens retur-signal ikke kan forstyrre resten af signalet. Som du lærte i skolen så vil en magnet placeret i en spole inducere spændning når en af de to ting bevæges i forhold til hinanden, dette sker jo i en bas højtaler, når den har bevæget sig enten frem eller tilbage, for så at retunere til hvilestillingen.
Jeg benytter selv biwire, men om det har nogen praktisk betydning, er jeg ikke helt sikker på, det skyldes at strømmen bevæger sig med lysets hastighed, eller rettere sagt at de enkle atomer skubber til hinanden med den hastighed, selve flowet af strøm ligger på ca. 10cm i sekundet
Så når bassen sender retur-strøm tilbage til forstærkeren, ja så sker det med 300000km/s så er det vel lige meget at man bruger biwire.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det lyder jo fornuftigt nok:) Så er jeg i hvert fald ikke blevet snydt:D
Men er der ikke noget, hvor man har en seperat forstærker til bas og mellemtone, der også benytter de to sæt terminaler på højttaleren?
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Okay det lyder jo fornuftigt nok:) Så er jeg i hvert fald ikke blevet snydt:D
Men er der ikke noget, hvor man har en seperat forstærker til bas og mellemtone, der også benytter de to sæt terminaler på højttaleren?
|
|
|
Jo det er rigtigt, de kabler du har nu kan spilttes op i den ende som du nu sætter ind i din forstærker, men så skal du have en forstærker mere, hvor du benytter den ene til at drive dine basser, den anden til resten. Så hedder det bi-amp
Mvh
|
| Til top |
|
| |