Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Frey (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wkkm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej derude,

Nogle der har erfaringer/indtryk af disse kabler?Specielt interconnect.Overvejer at udskifte mine Blue Heaven.

Tak

Til top Vis wkkm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wkkm

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Jo da. jeg har da haft fornøjelsen flere gange, og synes det er et uforskammet godt kabel.
Helt ubetinget slår det blue heaven med flere længder, men rent faktiske slår det næsten alt på markedet med en pæn margin.

I en uformel test klarede det sig aldeles glimrende mod Transparant XO til ca 48k.Det udraderede rent faktisk og ganske uproblematisk, Transparant med passende margin....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

I en uformel test klarede det sig aldeles glimrende mod Transparans XO til ca 48k.Det udraderede rent faktisk og ganske uproblematisk, Transparant med passende margin....

Jamen halløjogaltdetder,

Pas nu på at begejstringen ikke strutter lige ud i den blå luft - og ingen grise uden orne, som man siger

Ellers så gør vi jo blot de samme ting, som vi gjorde i vores ungdom: springer ukritisk på alt, hvad der er ca. 37 grader varmt

Som Sürhling d. 1. anno 34.000.000.000 b.c. udtalte: "...Køb uden tanke kan enhver banke..."

Nøgternt set besidder omtalte kabeltilvirkning dog nogle egenskaber, som storebroderen til samme må se sig sørgeligt befriet for.

Transparent kawler er der vist ingen der efterhånden orker nævne, udover selvfølgelig en bestem forhandler i Nordjylland Der er ganske enkelt for meget generel kosmetik på lyden. Dermed ikke være sagt, at kosmetik ikke har sin berettigelse, for jow-jow, det har den sandeligt: Eksempelvis kan vi blive fri for at se på et "morgentræt" fruentimmer

At alle mulige og umulige kabler efterhånden nedsmelter Transparent's 48K XO kawler kan vel næppe komme bag på nogen.

Men at Nordost Frey ligefrem skulle slå alt andet på markedet (selv til prisen) er jeg ikke enig i.

Som altid er der den lokale cost/benefit analyse at udføre, da intet audio system er identisk.

Med fornøjelig senaftenhilsen
Sürhling den II (33.999.999.050 b.c.)

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Jammen det var da noget af en senaftenhilsen fra Sührlingen.

Dog lyder det på ingen måde somom at du har personlig erfaring med kablet, og jeg mindes ej heller at du deltog i den uformelle test, hvorfor dine betragtninger måske ikke er voldsomt erfaringsmæssigt baseret.

Der efterlyses erfaring med kablet, og jeg har sammenlignet det med Transparant, Black Magic, Vdh, Ecosse og Chord, og i disse sammenhænge klarer det sig ubesværet godt...

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Jammen det var da noget af en senaftenhilsen fra Sührlingen.

Dog lyder det på ingen måde somom at du har personlig erfaring med kablet, og jeg mindes ej heller at du deltog i den uformelle test, hvorfor dine betragtninger måske ikke er voldsomt erfaringsmæssigt baseret.

Der efterlyses erfaring med kablet, og jeg har sammenlignet det med Transparant, Black Magic, Vdh, Ecosse og Chord, og i disse sammenhænge klarer det sig ubesværet godt...

Og samtidig ved jeg du har sammenlignet frey med mit daværende Taralabs the One,og jeg tror nok der var bred enighed om at Frey havde flest positive træk i den sammenligning!.

mvh F.B

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

wkkm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Ubetinget positiv......Frey er sateme et dejligt kabel.Prøv det prøv det!!Det gav lige den sidste "afrunding" jeg søgte efter.Pengene værd så absolut.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Så sandt, så sandt.  Det er ikke uden grund at det tyske "Stereo", har Frey som deres reference signal-kabel. Frey er måske ikke specielt billigt, men hvis man ønsker optimeret lydformidling er det pengene værd, ikke mindst set i sammenligning med hvad Jorma, Transparant, Mit, Tara Labs og andre forlanger for deres kabler.
Men man behøver ikke nødvendigvis investere i et top-kabel fra NO. I den nye serie er der fx Heimdal, som er et særdeles godt kabel til prisen. Det matcher ubetinget langt dyrere kabler, og er det motioneret på en toaster slår det sq mangt og meget. I særdeleshed meget......

wkkm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Så sandt, så sandt.  Det er ikke uden grund at det tyske "Stereo", har Frey som deres reference signal-kabel. Frey er måske ikke specielt billigt, men hvis man ønsker optimeret lydformidling er det pengene værd, ikke mindst set i sammenligning med hvad Jorma, Transparant, Mit, Tara Labs og andre forlanger for deres kabler.
Men man behøver ikke nødvendigvis investere i et top-kabel fra NO. I den nye serie er der fx Heimdal, som er et særdeles godt kabel til prisen. Det matcher ubetinget langt dyrere kabler, og er det motioneret på en toaster slår det sq mangt og meget. I særdeleshed meget......

Næ,det er ikke specielt billigt,men sammenligner man med hvad en tilsvarende udgift for en opgradering andetsteds vil indebære,ikke mindst hardware,så er det pengene værd,synes jeg.I forhold til NO Blue Heaven giver det mere af alt og ikke mindst tager det "toppen" af eventuelle hidsigheder uanset om det stammer fra indspilningen eller andet.Og ja Heimdal er et suverænt kabel til prisen.

Mhv

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

wkkm skrev:

Hej derude,

Nogle der har erfaringer/indtryk af disse kabler?Specielt interconnect.Overvejer at udskifte mine Blue Heaven.

Tak

Læg penge til side lidt længere og tag Tyr. Den er klasser over Frey.

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

wkkm skrev:
gl.jas skrev:

Næ,det er ikke specielt billigt,men sammenligner man med hvad en tilsvarende udgift for en opgradering andetsteds vil indebære,ikke mindst hardware,så er det pengene værd,synes jeg.I forhold til NO Blue Heaven giver det mere af alt og ikke mindst tager det "toppen" af eventuelle hidsigheder uanset om det stammer fra indspilningen eller andet.Og ja Heimdal er et suverænt kabel til prisen.

Mhv

Yes, Heimdal er bestemt en solid investering, også pris/ydelses-forholdet taget i betragtning. Det er naturligvis en klasse under Frey, og jeg fik vist udnævnt Frey til reference for Stereo. Det er TYR som er deres reference, men klasser beder end Frey er det ikke. Men bedre, og den enkelte må så vurdere om pris-forskellen er acceptabel. Jeg har personligt valgt at "gå" det sidste skridt. Valhalla er pt toppen

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 April 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
wkkm skrev:
gl.jas skrev:

Mhv

Yes, Heimdal er bestemt en solid investering, også pris/ydelses-forholdet taget i betragtning. Det er naturligvis en klasse under Frey, og jeg fik vist udnævnt Frey til reference for Stereo. Det er TYR som er deres reference, men klasser beder end Frey er det ikke. Men bedre, og den enkelte må så vurdere om pris-forskellen er acceptabel. Jeg har personligt valgt at "gå" det sidste skridt. Valhalla er pt toppen

Du er velkommen til at aflægge et besøg, så du kan høre hvor mange klasser Tyr er bedre i opløsning, timing og ambiens end Frey.

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes