| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mod på at bygge selv, så er dette sted et god sted! Måske nok her du nemmest og uden at risikere noget, kan lave noget rigtig godt DIY. Lav alle dine phono (IC) kabler med sølv som positiv leder. Der er et par tråde om det. Køb sølv i din lokale sølvsmed, eller på nettet. hvis du vil spare kan du bruge noget kobber til negativ leder, men ellers sølv i begge ledere. Lederne kan isoleres med lak, eller anoraksnor fra en stofbutik. Det er simple og billige råvarer, og du får et produkt der er langt bedre end de mellemdyre (>1000) kabler jeg har hørt.
Sølv giver en lysere lyd umiddelbart. Dog er min overbevisning (jeg har ikke kunnet måle...) at bassen ikke bliver tyndere, men derimod strammere, hvilket gør at diskanten, der bliver langt mere velopløst og præcis (i forhold til standart snørrende der følger med hvad som helst) mere fremtrædende. Der er mere bas at hente i et tilspillet sølvkabel end i et standard kobbersnørre! Det er der vist ingen tvivl om.
Så altså! Ned i sølvsmeden og køb noget 0,5 mm rent sølv (det blødeste du kan få, og IKKE sterling sølv) og bestil så nogle stik efter den pris du må være interesseret i. Jo dyrere des bedre (stort set) Der er en masse anbefalinger i andre tråde om DIY IC herinde. Hvis ikke du havde tænkt dig at bygge selv, så prøv alligevel!:-)
|