| Forfatter |
|
putte Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget i tvivl om jeg skal købe et hdmi stik eller komponet stik til min nye ps3 maskine, har hørt at de hdmi stik de sælger i de fleste butikker ikke er gode fordi lyd og billed går gennem samme ledning, hvorimod på komponet stikket er lyd og billede adskildt, ved godt der er meget forskel på kvaliteten af de forkellige stik, men hvad er bedst at købe??? og hvilke ville i købe, nogle der er bedre end andre?? jeg tænker på at købe et HDMI stik, men i tvivl om hvilket, pris gør ik noget.
Vh putte
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for et tv du skal sætte den til..?
Forskellen ligger i at HDMI overfører signalet digitalt, mens component er analogt. Hvis du under alle omstændigheder skal have lyden over et anlæg i stedet for TV'et skal du alligevel have et separat kabel til lyden.
På et TV under 37-42" tvivler jeg på at man vil kunne se den store forskel på component og hdmi, ved større størrelser afhænger det af de kredse i henholdsvis konsol og tv som skal behandle signalet. Kører du komponent bliver signalet konverteret fra digital til analog i maskinen og fra analog til digital i TV'et. Ved HDMI er signalet for så vidt digitalt hele vejen fra disc til skærm, men det er ofte lidt uklart hvilke processer det udsættes for undervejs.
Har du en 1080p skærm/projektor skal du bruge hdmi, fordi du kun kan få 1080p signalet ud af maskinen af denne vej.
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 40 tommer samsung le40r7 fladskærms tv, tænkte bare på det da jeg da jeg købte min dvd afspiller en sony, fik jeg at vide at hdmi ikke var godt nok i nu i forhold til at bruge med dvd afspilleren, han foreslog et komponet kabel som jeg så bruger fra dvd til tv, så jeg tænkte at det nok ville være det samme når det drejede sig om PS3 og hvilket stik jeg skulle bruge: HDMI eller komponet stik
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg lyder som en lidt underlig udmelding fra sælgerens side - et "ondt" spørgsmål kunne være om det component kabel han så foreslog var dyrere end det hdmi kabel du ellers havde købt..?
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det var det nu ikke, han sagde bare at dvd afspillere ikke var så gode i nu i forhold til at udnytte hdmi teknologien ordenligt i nu, derfor sagde han jeg sagtens kunne bruge komponet stik. min dvd er en RDR hx 520 en sony. men ville du forslog et hdmi stik til dvden også??
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu rigtigt at nogle DVD afspillere ikke behandler et HDMI signal særlig pænt, men det er mest aktuelt omkring de allerbilligste afspillere. Men de problemer som gør sig gældende dér vil som regel også gælde component udgangen.
Så under alle omstændigheder tvivler jeg som sagt på at forskellen skulle være så stor at den er værd at bekymre sig så meget om. Hvis du skal have lyden over tv'et, er der dog som du ved den fordel ved hdmi kablet at du slipper for at skulle have et ekstra kabel til.
Hvis ikke jeg tager fejl så er der da iøvrigt ikke hdmi i din sony afspiller..?
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er rigtigt nok, købte en uden, nu når vi snakker om det kommer jeg i tanke om at det var det han sagde at jeg ikke behøvede at bruge penge på en med hdmi stik i da telnologien ikke var god nok i nu, til at understøtte hdmi helt efter planen, men det skulle komme sagde han, var bare ikke godt nok lige nu. og det er 7 måneder siden nu. så tror jeg vil købe et hdmi til min ps3
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du så har et component kabel fra din DVD, så kan du jo prøve at sætte det til din ps3 og sammenligne med kvaliteten fra hdmi - så har du noget konkret at forholde dig til.
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det må jeg prøve. Meget sjovt lieg at finde ud af om foreskellen er så stor på de to kabler.
tak for hjælpen:)
|
| Til top |
|
| |
Frederik N Udelukket fra forum

avXperten.dk-lukket pga falsk oplysning
Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|