Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Stander vs. vægbeslag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 April 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hej drenge!

Jeg har før haft gulvHT, men har nu Tannoy Sensys DC1. Jeg er faktsik meget glad for den lille HT; den byder på et overreskende velopløst og sammenhængende lydbillede. Især mellemtonen er genial! - stemmer og strenge står skarpt og detaljeret! - Der må være et eller andet med det der dual concentric system, som virker! De er tilsktrækkelige for mig, når det ellers lykkes mig at overbevise mig selv om (lyder lidt skritzofrent! ), at jeg kan undvære den dybe basgengivelse (som ikke helt er til stede!) - det kan jeg indtil videre! - selvom jeg godt ved, at det kun varer til det øjeblik, hvor jeg får den rigtige sub på besøg!  

Jeg står foran et problem. Jeg skal flytte til et værelse, hvor pladsen bliver sparsom. Jeg vil derfor gerne sikre mig noget gulvplads, hvilket egentlig er grunden til, at jeg skiftede fra gulvhøjttaler til "StanderHT". Problemet er bare, at de fleste standere til mindre HT jo optager ligeså meget gulvplads som en tilsvarende gulv-HT. Jeg vil derfor foretrække at udnytte mine højttaleres beskedne størrelse til at hænge dem på væggen og spare gulvpladsen.

Nu er spørgsmålet så bare, om vægbeslag giver ligeså god lyd som standere? - Det giver jo ikke de samme muligheder for at afkoble vibrationer osv. Men hvis pladsen og det praktiske nu er en prioritet for mig, hvordan får jeg så den bedst mulige lyd ud af mine HT? Hvilket vægbeslag er bedst? Er der noget, jeg kan gøre for at optimere lyden? Hvor stor afstand vil I anbefale mellem HT og hvor højt skal de hænge?  

Håber I kan hjælpe mig til den bedste løsning. Der er nogle ting, som skal tilgodeses - sådan er det jo nogle gange! - man må gå på kompromis, når soveværelset og lytterummet er det samme (lille) lokale!....

På forhånd tak,

Mik-L

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Tannoy anbefaler vægbeslag fra "Omnimount" i manualen - jeg kender ikke mærket og kan ikke finde en dansk forhandler. Derfor har jeg nu kigget lidt på VM Acoustics beslag fra Hifiklubben. Nogen der kender dem? Kan de anbefales? Noget jeg skal være opmærksom på?

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 April 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

hej jeg har selv haft ligende problem, med et sæt royal menuet ll, væg beslag var løsningen for mig , men jeg tror at jeg fik sat dem for højt op på væggen , desuden er menuet en bag udvendt bass reflex ht, hvor i at der opstod et problem med bas gengivelsen, den var for tæt på vægen, dette er set i lyset af at der var hør bar forbedring da jeg fik dem ned på standere og ud fra vægen, men om det skylles højden , ja måske, du må osse lige huske skal du have vægbeslag monteret må du lave huller i dine ht. det kan give pris ned slag hvis de skal sælges engang,

men  jeg kan da godt andbefalde dem fra hifi klubben , de er udmærket, og hvis ht ikke kan spille dyb bas aligevel , ja så kan det vel være lige meget , bare husk højden.

Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hej Thiemer

Takker for, at du gider dele dine erfaringer på området!

Min HT er heldigvis designet til at hænge på væg! - basportens udgang er på bafflen!

Desuden er der nogle Tannoy-fabrikerede gevind bagpå! - så det er jo ganske oplagt!

Men præcis, hvordan de gevind fungerer kan jeg ikke overskue - og da de er lavet på forhånd, passer de vel egentlig kun til et bestemt beslæg, tænker jeg! - jeg ved bare ikke hvilket eller hvordan jeg får fat i det!

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Sendt: 10 April 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Omnimount burde nu ikke være så svært at få fat i.

Det er Selek i Ålborg der forhandler det. Og deres kunder er bl.a. Expert, KT, HiFi klubben og på nettet www.klik1stik.dk

Men det kan jo være at butikkerne ikke selv er klar over, at de godt kan skaffe det.

Ellers er det www.omnimount.com 

Og hvis man finder det interessant er selek´s adresse www.selek.dk her kan man så se hvad de har i sortiment.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes