| Sendt: 08 April 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge!
Jeg har før haft gulvHT, men har nu Tannoy Sensys DC1. Jeg er faktsik meget glad for den lille HT; den byder på et overreskende velopløst og sammenhængende lydbillede. Især mellemtonen er genial! - stemmer og strenge står skarpt og detaljeret! - Der må være et eller andet med det der dual concentric system, som virker! De er tilsktrækkelige for mig, når det ellers lykkes mig at overbevise mig selv om (lyder lidt skritzofrent! ), at jeg kan undvære den dybe basgengivelse (som ikke helt er til stede!) - det kan jeg indtil videre! - selvom jeg godt ved, at det kun varer til det øjeblik, hvor jeg får den rigtige sub på besøg!
Jeg står foran et problem. Jeg skal flytte til et værelse, hvor pladsen bliver sparsom . Jeg vil derfor gerne sikre mig noget gulvplads, hvilket egentlig er grunden til, at jeg skiftede fra gulvhøjttaler til "StanderHT". Problemet er bare, at de fleste standere til mindre HT jo optager ligeså meget gulvplads som en tilsvarende gulv-HT. Jeg vil derfor foretrække at udnytte mine højttaleres beskedne størrelse til at hænge dem på væggen og spare gulvpladsen.
Nu er spørgsmålet så bare, om vægbeslag giver ligeså god lyd som standere? - Det giver jo ikke de samme muligheder for at afkoble vibrationer osv. Men hvis pladsen og det praktiske nu er en prioritet for mig, hvordan får jeg så den bedst mulige lyd ud af mine HT? Hvilket vægbeslag er bedst? Er der noget, jeg kan gøre for at optimere lyden? Hvor stor afstand vil I anbefale mellem HT og hvor højt skal de hænge?
Håber I kan hjælpe mig til den bedste løsning. Der er nogle ting, som skal tilgodeses - sådan er det jo nogle gange! - man må gå på kompromis, når soveværelset og lytterummet er det samme (lille) lokale!....
På forhånd tak,
Mik-L __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|