[
QUOTE=jdg1]
Mike, har du lyttet til Axiom kablet i forhold til reference og master?
[/QUOTE]
Ja!! Master er det bedete!!......
Her er hvad mine betragtninger ellers er!!..
Axiom og Prime er der ikke den helt store forskel på!!.. dog vil jeg mene at hvis jeg lytter rigtig nøje efter på hunde dyrt udstyr og når man laver en A/B test så er Prime en lille smule mere velopløst i toppen og øvre mid. samt der er en smule mere kontrol og styr over tingene...
Reference gør det en smule mere rigtigt... dette er noget mere neutralt og afbalanceret end både Axiom og Prime.. her er hørbar bedre dynamik og opløsning.. ( husk dog på at disse forskelle er på langt det meste udstyr forsvnindende lille!!)
Reference og eks. Air 3 er der faktsik heller ikke den enorme forskel på!...
Men Air 3 er nok igen en bitte smule merevelopløst og neuanceret, men forskellene er her så små at jeg ikke engeng på mit eget udstyr kan høre forskelle! her må jeg ty til at høre det på noget af det helt "tunge" grej.. og selv har er forskellene minimale!..
Master er en smule mere afslørende og opløst end de to andre... og dette er nogenlunde hørbart, her afdækkes de finere neuancer lidt klare, men på meget udstyr er Reference faktisk bedre, da master kan virke for afslørende og over analytisk, Master fungere kun optimalt med det mest afbalancerede og neutrale udstyr... ( eller lidt varmere klingende grej) her er Reference mere tilgivende og forstærker ikke ligefrem de tendenser udstyret har, hvilket master godt kan!!
Master er helt på højde med Taralabs nyere Air 2 kabler... ( jeg kan ikke høre forskel på de to!!)
Jeg har ikke haft muligheden for at sammenligne med decade Gen2 eller Air 1 eller at sammenligne disse to... ( men jeg mistænker at forskellene på decade og Air1 er som det er mellem Master og Air 2!?? og det er uhørbart!!)
Det er ikke altid at det nyere er hørbart bedre end det lidt ældre!! men div. firmaer er jo nød til at følge med og lave nyt, for hele tiden at sælge og være m,ed oppe på "beatet".... husk det er før oplevet at noget nyere faktisk har medført en forringelse i forhold til det det afløste!!
Hvad angår disse Taralbs kabler så er forskellene på Air serien ( 1,2 & 3) og den "gamle" Reference, Master og Decade gen 2 i mine øre ikke hørbar!!...
der er forskelle disse kabler i mellem... men på de gamle og nye.. NOOT!!
mvh.