Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Taralabs Master gen2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floecke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Taralabs master gen2 - er det er godt kabel mellem en Primare a20 og en rega planet? - og hvad skal man give for sådan en sag brugt?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Det er et fantastisk kabel!!  der er utrolig grad af "hul" igennem... 

Hvor godt det er lige mellem de apperater ved jeg dog ikke?? har jo ikke prøvet dette, så det er svært at sige!..

MEN! det sagt! så får du med Master Gen2 et kabel der bare lukker op!... det er meget afslørende, dog uden at blive lyst eller skingert ( tvært imod!!) jeg vil tro at det vil fungere fint!.............

Du skal dog vide at hvis der er nogle tendenser i det udstyr vises de med alt tydelighed!! men primare er ganske åben og ren i sin lyd generelt, og Rega er en smule til det behagelige og varme, meget let flydende og musikalske, så kombinationen burde ikke gå galt eller frem kalde ubehagligheder men blot forstærke og understøtte de positive egenskaber udstyret nu har...

Det er en anelse for neutralt til mit eget grej, der på forstærker siden har en svag tendens til det lidt lyse, her fungerede numret "mindre" RSC Reference Gen2 lidt bedre, der med RSC Master faktisk blev forstærket, her var Reference lidt mere neutralt og ikke decideret forstærkende, og med et Furukawa kabel andet sted i keden, faldt alt på plads...

Det med at forstærke tendenser er et kændetegn ved Master!..  hvad enten det er lyd til det mørke eller det lyse...  så lidt forsigtighed bør udvises!.. og i de fleste kombi er Reference et bedre valg.. det giver et strejf af varme i den mellemste top og lukker så rigtig op igen helt oppe hvor ambiancen opleves...  det har lidt varme uden tab af opløsning og detaljering! ( noget der i den grad er en kunst og svært at finde!!)...

Master gør sig bedst i udstyr med udpræget neutral klang balance eller hvis man vil forstærke de tendenser udstyret allerede har...

MEN!! er den lyd der nu er i den kombi du har så fin så den i DINE ØRE! tåler forstærkning og fræmhævelse... så er det kablet!!

Men igen! hvor godt et kabel er mellem noget kommer helt og aldelse an på ørene der lytter!....

Dette er mine erfaringer med de kabler...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lige finde master generation 2, på tara labs hjemmeside!?

Hvor fik du fat i reference kablet? Hifi klubben?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Master G2 kan du med lidt held finde til MEGET gode priser. For noget tid siden så jeg et sæt i den blå avis til 1200. Jeg bruger selv master G2, og kan kun give de varmeste anbefalinger med på vejen
Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 Januar 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Alle mine kabler har jeg købt brugte!...

Og her ved til mellem 1/3  til 1/4 af ny prisen...

mvh.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Mike, har du lyttet til Axiom kablet i forhold til reference og master?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 Januar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=jdg1]

Mike, har du lyttet til Axiom kablet i forhold til reference og master?

[/QUOTE]

Ja!! Master er det bedete!!...... 

Her er hvad mine betragtninger ellers er!!..

Axiom og Prime er der ikke den helt store forskel på!!.. dog vil jeg mene at hvis jeg lytter rigtig nøje efter på hunde dyrt udstyr og når man laver en A/B test så er Prime en lille smule mere velopløst i toppen og øvre mid. samt der er en smule mere kontrol og styr over tingene... 

Reference gør det en smule mere rigtigt... dette er noget mere neutralt og afbalanceret end både Axiom og Prime..  her er hørbar bedre dynamik og opløsning.. ( husk dog på at disse forskelle er på langt det meste udstyr  forsvnindende lille!!)

Reference og eks. Air 3 er der faktsik heller ikke den enorme forskel på!...

Men Air 3 er nok igen en bitte smule merevelopløst og neuanceret, men forskellene er her så små at jeg ikke engeng på mit eget udstyr kan høre forskelle! her må jeg ty til at høre det på noget af det helt "tunge" grej.. og selv har er forskellene minimale!.. 

Master er en smule mere afslørende og opløst end de to andre... og dette er nogenlunde hørbart, her afdækkes de finere neuancer lidt klare, men på meget udstyr er Reference faktisk bedre, da master kan virke for afslørende og over analytisk, Master fungere kun optimalt med det mest afbalancerede og neutrale udstyr... ( eller lidt varmere klingende grej) her er Reference mere tilgivende og forstærker ikke ligefrem de tendenser udstyret har, hvilket master godt kan!!

Master er helt på højde med Taralabs nyere Air 2 kabler... ( jeg kan ikke høre forskel på de to!!)

Jeg har ikke haft muligheden for at sammenligne med decade Gen2  eller Air 1 eller at sammenligne disse to... ( men jeg mistænker at forskellene på decade og Air1 er som det er mellem Master og Air 2!??  og det er uhørbart!!)

Det er ikke altid at det nyere er hørbart bedre end det lidt ældre!! men div. firmaer er jo nød til at følge med og lave nyt, for hele tiden at sælge og være m,ed oppe på "beatet"....  husk det er før oplevet at noget nyere faktisk har medført en forringelse i forhold til det det afløste!!

Hvad angår disse Taralbs kabler så er forskellene på Air serien ( 1,2 & 3) og den "gamle" Reference, Master og Decade gen 2 i mine øre ikke hørbar!!...

der er forskelle disse kabler i mellem... men på de gamle og nye..  NOOT!!

mvh.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

k, lyder som om jeg skal holde mig til axiom, også set i forhold til prisen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes