Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: N.O. Enchantress VS? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige lånt noget Nordost Enchantress HT kabel hjem fra Expert i Varde (hamrende god service) men er faktisk en anelse skuffet efter det er blevet sat til.

Jeg kommer fra nogle Harald Nyborg-kabler til ingen penge, og nu satte jeg så dette kabel på til 175 kr/m (Biwire) og så er der rent faktisk punkter hvor jeg foretrak det andet... Lyden i Harald Nyborg er en anelse varmere, og mere "afrundet" uden at man mærker et tab af detaljer... -til gengæld kunne lyden godt blive en anelse indelukket, specielt når jeg har Dire Straits sat på, hvor stemmegengivelsen har været meget tilbagetrukket.

Nordost-kablet er simpelthen en anelse for lystklingende. Stemmerne fra før lyder perfekt, og der er umiddelbart ikke mange andre forandringer i lyden som jeg lige kan høre det. -men irriterer mig at der er ting der er dårligere end mit gamle til den pris...

Er der andet jeg kan kigge på som måske kan løfte lyden som Nordost gjorde, men med en anelse mere varme i gengivelsen...? (Jeg har et sæt singlewire VDH Clearwater lånt hjem også, men har ikke prøvet det endnu, da jeg ikke har nogen jumpere udover dem der fulgte med højtalerne, sætter dem nok til lige inden jeg afleverer kablerne tilbage)
Men hvad med QED Silver XT?

Edit: Roger Waters afslørede lige at der ikke er meget bund med de kabler sat til, så nu er det faktisk udelukket at jeg beholder dem og vænner mig til lyden...

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hvor langtid har du lyttet til det kabel.

Lad det nu sidde på i en lille uges tid, også smid dit det gamle på så kan du med det samme høre hvadfor et du bedst kan lide.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Naturligvis er det bedre end det andet, og det vil jeg da også mærke så snart jeg skifter... - det ændrer jo ikke på at jeg ikke synes dette kabel er godt nok...

Har ikke hørt andet end nogle timer, men savner bas og varme, og jeg savner ligeså meget fra dette kabel som fra det gamle, omend det er andre ting...

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Naturligvis er det bedre end det andet, og det vil jeg da også mærke så snart jeg skifter... - det ændrer jo ikke på at jeg ikke synes dette kabel er godt nok...

Har ikke hørt andet end nogle timer, men savner bas og varme, og jeg savner ligeså meget fra dette kabel som fra det gamle, omend det er andre ting...

Måske hører du måske mere resten af dit anlæg nu, hvis du forstår?

Hvad er det for noget grej du spiller på?

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Er par Albatrosser som bliver drevet af en af de der smarte Panasonic Digitale forstærkere... Bruger foreløbigt en dvd-afspiller som CD, men bruger jo ikke dens dac, så det burde ikke betyde alt for meget når det er midlertidigt...

Jeg er klar over at min forstærker er en anelse lystklingende, og mine højtalere er meget neutrale... (en lille anelse "lune") Jeg ville umiddelbart have troet at hvis de nye kabler "afslørede" fejl i min opsætning, så ville de også tilføre nogle detaljer, og det har jeg jo ikke oplevet... (har jeg nu heller ikke savnet, det er en dejligt detaljeret gengivelse jeg har i forvejen)

Digitalkablet jeg bruger er et Audioquest VDM-Xr, så kan ikke helt se "det svage led" som kablet skulle afsløre... - uanset hvad er det jo stadig meget lettere og billigere så at finde et kabel der passer til, istedet for at skifte alt andet for at få kablet til at fungere...

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Er par Albatrosser som bliver drevet af en af de der smarte Panasonic Digitale forstærkere... Bruger foreløbigt en dvd-afspiller som CD, men bruger jo ikke dens dac, så det burde ikke betyde alt for meget når det er midlertidigt...

Jeg er klar over at min forstærker er en anelse lystklingende, og mine højtalere er meget neutrale... (en lille anelse "lune") Jeg ville umiddelbart have troet at hvis de nye kabler "afslørede" fejl i min opsætning, så ville de også tilføre nogle detaljer, og det har jeg jo ikke oplevet... (har jeg nu heller ikke savnet, det er en dejligt detaljeret gengivelse jeg har i forvejen)

Digitalkablet jeg bruger er et Audioquest VDM-Xr, så kan ikke helt se "det svage led" som kablet skulle afsløre... - uanset hvad er det jo stadig meget lettere og billigere så at finde et kabel der passer til, istedet for at skifte alt andet for at få kablet til at fungere...

Hvis du for alvor vil have noget sjov ud af kabler (altså kunne høre hvad der sker, når du skifter fra det ene til det andet) så kræver det nok et bedre anlæg end det du har.

Det er ikke altid nemt, det med kabler. Og slet ikke nemt, hvis man ikke har et afslørende system, og det tror jeg ikke dine højttalere ekselerer i. Det er et midprice produkt, som nok mere maler med den brede pensel, og ikke går i detaljen.

Dette er ikke sagt for at nedgøre dit system, men bare sagt ud fra hvad jeg TROR

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Tror faktisk du undervurderer mine højtalere lidt, men det er jo heller ikke en højtaler man møder så tit, så det er vel forståeligt nok...

Jeg må nu godt nok tilstå at jeg lige har set noget Eagles på, som virkelig aldrig har lydt bedre hos mig... - har foreløbigt testet med Dire Straits, Roger Waters og Eagles, og Roger Waters blev en anelse dårligere i mine ører, Dire Straits blev bedre som før skrevet og Eagles blev også noget bedre... Kan være jeg var en anelse hurtig, men ville nu stadig gerne have min yndlingscd til at synge (Amused to Death)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes