| Forfatter |
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal bruge et kabel til diskanten og mellemtone minne kommene 3vejs, som bliver biampet med en thule IA100 og en PA100. Så jeg har behov for et kabel der er god i diskanten og mellemtone (ned til 150Hz)
Er det nogen der har et forslag til hvad jeg skal prøve.
hilsen Dennis
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke nogen forslag
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
Hej
Jeg skal bruge et kabel til diskanten og mellemtone minne kommene 3vejs, som bliver biampet med en thule IA100 og en PA100. Så jeg har behov for et kabel der er god i diskanten og mellemtone (ned til 150Hz)
Er det nogen der har et forslag til hvad jeg skal prøve.
hilsen Dennis |
|
|
Hva prislag må det ligge i??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ca. 100kr meter
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ ville jeg foretrække Van Den Hul Clearwater... det er forsølvet kobber.. godt til mellemtone og diskant på mange setups..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
SÅ ville jeg foretrække Van Den Hul Clearwater... det er forsølvet kobber.. godt til mellemtone og diskant på mange setups..
MVH
Don |
|
|
okay tak
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et uforståeligt kable spørgsmål.
Hvorfor går folk så meget op i højtaler kabler, frekvensen vi kan høre er ikke høre frekvent, så hvorfor bruge penge på noget som kan overføre MHz? Når folk så begynder at tale støj, kan jeg slet ikke følge med mere. Effekt som bliver samlet sammen i et højtalerkabel er så ufattelig lille i forhold til der der skal bruges til at trække en enhed så den er negligible.
Så meget råd brug nogle flere penge på gode enheder, bedre kabinet, og så glem alt det om kabler. Det er virkelig ikke pengende værd __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
don dario skrev:
MVH
Don |
|
|
okay tak |
|
|
Så lidt.. Det er nok det bedste på markedet til den pris.. kører selv med det i surround pt..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
|
Endnu et uforståeligt kable spørgsmål.
Hvorfor går folk så meget op i højtaler kabler, frekvensen vi kan høre er ikke høre frekvent, så hvorfor bruge penge på noget som kan overføre MHz? Når folk så begynder at tale støj, kan jeg slet ikke følge med mere. Effekt som bliver samlet sammen i et højtalerkabel er så ufattelig lille i forhold til der der skal bruges til at trække en enhed så den er negligible.
Så meget råd brug nogle flere penge på gode enheder, bedre kabinet, og så glem alt det om kabler. Det er virkelig ikke pengende værd
|
|
|
Nu er det jo ikke alle der deler din holdning mht. kabler. Vi er nogle stykker der har været heldige at finde et kabel der gør en forskel på lyden. Det kan ikke kun være fordi det hele er woodo og fup at der er så mange seriøse kabel producenter der rent faktisk laver noget der virker. Ellers ville folk vel advare hinanden hvis det ikke virkede. Jeg ved godt at fordi du ikke kan beregne dig til det, så kan det jo godt være der. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
Nu er det jo ikke alle der deler din holdning mht. kabler. Vi er nogle stykker der har været heldige at finde et kabel der gør en forskel på lyden. Det kan ikke kun være fordi det hele er woodo og fup at der er så mange seriøse kabel producenter der rent faktisk laver noget der virker. Ellers ville folk vel advare hinanden hvis det ikke virkede. Jeg ved godt at fordi du ikke kan beregne dig til det, så kan det jo godt være der.
|
|
|
Hehe jo det kan der og det hedder økonomi, hvis man kan tjene penge på noget, så gør man det. Og hvorfor kan det ikke være psykologisk? Kan du høre forskel på en blind test på kabler, hvis du ikke ved om de bliver skiftet? Prøv at lave en forsøg hvor du har en af dine venner, som skifter kabler mens du er gået ud i et andet rum. Han skal ikke skifte hver gang, og så skal du komme ind og se om du kan høre forskel, kablerne skal selvfølgelig være skjult.
Men igen har jeg har aldrig sagt at du ikke kan høre forskel, hvis du VED du har et kable til 500 i stedet for et til en 10. Og er det så ikke godt nok for den enkelte? __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |