Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Antenne kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 August 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeg skal netop til at købe et 15 meter antennekabel, samt en fordeler, så jeg kan få delt det ud bare til radio og tv, derefter to styks 1 meter. Har faktisk købt nogen i Merlin, men fortrød lidt, da jeg kom til og tænke på at det garanteret er noget værre l**t? Det er 75dB, 75 Ohms er det god nok kvalitet, eller skal jeg kigge mig om efter noget bedre?

LCDfreak
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Konto lukket pga falske oplysninger

Bruger siden: 31 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 August 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

INDLÆG SLETTET PGA REKLAME !!
Til top Vis LCDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LCDfreak

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 September 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Yep - har selv skiftet til F-stik hele vejen ned fra loftet og op igen... kører ned fra loft hvor der samles diverse antenner (TV2, DR1, DTT, Radio etc.) De er lavet proff, af antennemand, og alle kører i enten vandtætte bokse udenfor, eller F-stik indenfor.

Har monteret 30dB forstærker på loft, kører ned i 3-fordeler (Video, Receiver, DTT-tuner), ind i videoen -- så fordeles ud til TV og op på loft igen til yderligere 3 tv i andre rum som også kan se sat og dvd fra stuen via videoens scartindgange til sat og dvd og ud via den indbyggede tuner.. fedt nok - men MEGET kabel at trække signalet igennem. over loftet flere gange..

Der kom mærkbart bedre signal i den lange ende med F-stik. Nu er de stadig OK signal efter 50 meter kabel, 2 x 3-delinger og træk fra 4 TV, 1xDTT tuner samt radio-tuner i receiver..

Prøv det - det meste tv-kabel med dobbelt-skærm et OK - men køb gerne det tykke installations-kabel (9mm.) frem for det dejligt bløde men tynde 7mm. kabel.
Gode skærme er også både med en form for folie ("sølvpapir") samt fletter tråd - gerne sølv/tin belagt kobber..
Alt antenne-kabel dkal være 75 ohm - eller dur det ikke...
(hvis vi ikke taler om 110ohm proff.kabel til TV-studier etc med aktive skærme i tommetykke pølser... Ala signalkabler i forskelige klasser (balancerede og med batteripakker etc. nu kun 7000,./meteren!etc.)

Det bedste Du kan købe er "dyrt" trippel-skærmet kabel og holde alt i F-stik indtil apparaterne - samt evt. en justerbar forstærker.
De har det hele i ovennævnte avexpert-biks.

Mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes