Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Konverter quad 303 til monoblock (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 August 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg er nu så heldig at jeg ligger inde med hele to quad 303'ere. Jeg vil gerne lave dem om, og bruge dem til biamping. (En forstærker til hver højtaler.) Er der noget jeg skal lave om forstærkeren, for at den ene kanal kan udnytte hele strømforsyningen, eller skal jeg blot kun bruge den ene kanal, for at få optimalt udbytte?

Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 16 August 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Hej!

Jeg er nu så heldig at jeg ligger inde med hele to quad 303'ere. Jeg vil gerne lave dem om, og bruge dem til biamping. (En forstærker til hver højtaler.) Er der noget jeg skal lave om forstærkeren, for at den ene kanal kan udnytte hele strømforsyningen, eller skal jeg blot kun bruge den ene kanal, for at få optimalt udbytte?

Den kan ikke brokobles men du kan godt bruge den ene til at forsyne bassen og den anden diskanten, men i begge tilfælde bør impedansen ikke synke under 8 ohm men gerne over. 12-16 ohm er derimod ideelt hvis man da ikke bruger den til den højttaler den er bygget til, Quads gamle elektrostat.

Biamping kræver ikke ændring af forstærkeren, blot 2 udgange på forforstærkeren og separerede delefiltersektioner

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 August 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Tillykke, du er blevet spottet af Poul: http://www.poulsaudiobutik.dk/index.html
Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

hahaha, det må jeg nok sige!

Jamen dog.. Så altså slet ingen fordel ved biamping:-)(I Hvert fald ikke på den måde jeg havde tænkt, med en forstærker til hver højtaler og ikke biwire/amp modellen. Egentlig meget godt, for så vil jeg bruge den anden i mit soveværelse.. Hmm..
Vil forsøge med ny sikring og nye modstande, og så må vi se hvor gal skaden er blevet.
Hvordan blev jeg fundet af poul?

ja, ja.. men bliver klogere hver dag, og når ikke man vil læse, må man jo prøve

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er en så "klog" mand som poul ikke aktiv herinde (under et sit rigtige navn?), når han ved så meget? Det ville de foreksempel have hjulpet mig.. rend og hop

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 August 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Hvorfor er en så "klog" mand som poul ikke aktiv herinde (under et sit rigtige navn?), når han ved så meget? Det ville de foreksempel have hjulpet mig.. rend og hop

Det er vores forum, og han har bare at holde sig væk Han er da blevet opfordret til at melde sig på banen bl.a af undertegnede.. men på det punkt er han nok (også) lidt sær.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:

Han skal jo passe biksen, hatten, hunden, konen, fabrikken i England og sin private legeplads.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

18/08 '07
Danskere altså.
Danskere er et forunderligt folkefærd, hvilket illustreres ganske grafisk af den udmærkede person, som vi for et par dage siden gav en slags håndsrækning ang. en Quad 303-forstærker. Efter først tilsyneladende at have været taknemmelig for tippet, er det senere vendt til kritik over, at denne skribent ikke tidligere rådgav omkring lige dette problem. Nu er det jo vanskeligt selv for dette alvidende øje at se, hvad alle amatørfuskerne laver derude. Man hører jo normalt først fra dem, når tingene er gået galt som her. Kritikken af os her er vel næppe helt berettiget, men her kan man selvfølgelig være uenig. Det er denne mand tilsyneladende, som vistnok i fuld alvor mener, at vi burde stå til rådighed på hifi4all med almen rådgivning, når vi nu "er så kloge", "rend og hop" cit. Det er da vist en meget dansk version af begrebet taknemmelighed. Vi har blot viderebragt strengt faktuel information, og straks skal vi være ansvarlige for hele arvesynden. Vi står på denne side gerne til rådighed for diverse spørgsmål, men vi har altså også andet at lave end at forsøge at gætte, hvad folk kan finde på at ødelægge næste gang. For eksempel skal jeg da forsøge at vælge en passende hat til morgenturen med hunden, og for mindre ånder som os selv er det såmænd uoverkommeligt nok. Hvis vi havde videregivet forkert information havde det vel været en anden sag, men at blive kritiseret for korrekt information, det må da vist være specielt dansk. Det håber vi da i det mindste. God weekend.

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

@Bojsenbord

Hvad er din intention med at kopiere dagens tekst fra Poul M. ind i tråden?

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

hesten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
<div style="color: rgb(0, 0, 0);" ="News_Subj_News-171E2N">18/08 '07 Danskere altså.<font style="color: rgb(0, 0, 0);" color="#ffffff">Danskere
er et forunderligt folkefærd, hvilket illustreres ganske grafisk af den
udmærkede person, som vi for et par dage siden gav en slags
håndsrækning ang. en Quad 303-forstærker. Efter først tilsyneladende at
have været taknemmelig for tippet, er det senere vendt til kritik over,
at denne skribent ikke tidligere rådgav omkring lige dette problem. Nu
er det jo vanskeligt selv for dette alvidende øje at se, hvad alle
amatørfuskerne laver derude. Man hører jo normalt først fra dem, når
tingene er gået galt som her. Kritikken af os her er vel næppe helt
berettiget, men her kan man selvfølgelig være uenig. Det er denne mand
tilsyneladende, som vistnok i fuld alvor mener, at vi burde stå til
rådighed på hifi4all med almen rådgivning, når vi nu "er så kloge",
"rend og hop" cit. Det er da vist en meget dansk version af begrebet
taknemmelighed. Vi har blot viderebragt strengt faktuel information, og
straks skal vi være ansvarlige for hele arvesynden. Vi står på denne
side gerne til rådighed for diverse spørgsmål, men vi har altså også
andet at lave end at forsøge at gætte, hvad folk kan finde på at
ødelægge næste gang. For eksempel skal jeg da forsøge at vælge en
passende hat til morgenturen med hunden, og for mindre ånder som os
selv er det såmænd uoverkommeligt nok. Hvis vi havde videregivet
forkert information havde det vel været en anden sag, men at blive
kritiseret for korrekt information, det må da vist være specielt dansk.
Det håber vi da i det mindste. God weekend.

Og du fandt Poul tilsyneladende.....Der er vel ingen der er forpligtiget til at hjælpe dig - og da slet ikke hvis dette er stilen

Held og Lykke.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Nu er danskheden kommer endnu længere!
Jeg mente såmænd ikke andet, end at jeg gerne så at poul skrev herinde, istedet for at "diskussionen" skal foregå via flere fora. Er meget taknemmelig overfor god hjælp!
Havde egentlig fået det indtryk at quad 303 var egnet til at bruge som mono amp, da strømforsyningen så ville have større overskud, men jeg kan forstå det ikke er tilfældet, eller hvordan? Er da lidt ked af hvis jeg har trådt folk over tæerne..

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Ja, alle vil jo gerne have hjælpen serveret hjemme i stuen uden selv at skulle løfte bagdelen

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jovist det kunne være fint:-) Men det er nu slet ikke det jeg er ude på! Men synes nu engang det er en grov tone der er pouls indlæg, og derfor må man give lidt igen. Det er muligt jeg er nybegynder, men hifi4all, betyder vel 4 all, for alle. Hvis poul har andre intentioner med sine indlæg end at promovere sig selv, og få folk til at lade være med at rodde med tingene, og istedet komme til ham, synes jeg ligeså godt indlæggene kunne komme her på siden. Hvis intentionen derimod er at skræmme og sige "se hvor meget bedre jeg kan gøre det hele" (og det er der da slet ikke tvivl om at han kan) så synes jeg vi skal lave poul være poul, for det jeg har lyst til, er nu engang at rode med det selv. 

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Jovist det kunne være fint:-) Men det er nu slet ikke det jeg er ude på! Men synes nu engang det er en grov tone der er pouls indlæg, og derfor må man give lidt igen. Det er muligt jeg er nybegynder, men hifi4all, betyder vel 4 all, for alle. Hvis poul har andre intentioner med sine indlæg end at promovere sig selv, og få folk til at lade være med at rodde med tingene, og istedet komme til ham, synes jeg ligeså godt indlæggene kunne komme her på siden. Hvis intentionen derimod er at skræmme og sige "se hvor meget bedre jeg kan gøre det hele" (og det er der da slet ikke tvivl om at han kan) så synes jeg vi skal lade poul være poul, for det jeg har lyst til, er nu engang at rode med det selv. 

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Jovist det kunne være fint:-) Men det er nu slet ikke det jeg er ude på! Men synes nu engang det er en grov tone der er pouls indlæg, og derfor må man give lidt igen. Det er muligt jeg er nybegynder, men hifi4all, betyder vel 4 all, for alle. Hvis poul har andre intentioner med sine indlæg end at promovere sig selv, og få folk til at lade være med at rodde med tingene, og istedet komme til ham, synes jeg ligeså godt indlæggene kunne komme her på siden. Hvis intentionen derimod er at skræmme og sige "se hvor meget bedre jeg kan gøre det hele" (og det er der da slet ikke tvivl om at han kan) så synes jeg vi skal lave poul være poul, for det jeg har lyst til, er nu engang at rode med det selv. 

Selvfølgelig skal Poul holde sig til sin egen side, H4A er altså ikke hifiuniversets omdrejninspunkt og du kan jo blot svare Poul på Pouls side, det er der andre der gør

Bortset fra det så har du andetsteds fået oplyst hvilke belastninger 303 forstærkeren er bygget til så du var om jeg så må sige "advaret" om at den ikke er som forstærkere er flest 

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke jeg på noget tidspunkt har beklaget mig over "ikke at være blevet advaret"?
Poul har, som alle, selvfølgelig lov at skrive hvad han vil og hvor han vil. Jeg er ikke fortørnet over "ikke at være blevet hjulpet" men nærmere skuffet over den tone der findes i mange miljøer, når man graver lidt.
Hvis alle skulle være tilbageholdende og sidde tilbage og se hvad de andre gjorde forkert, og så komme bagefter og sige buh, så var der ikke et sådant forum. Jeg mener ikke det tjener noget formål. Så hellere lade amatører være amatører.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Jeg mener ikke jeg på noget tidspunkt har beklaget mig over "ikke at være blevet advaret"?
Poul har, som alle, selvfølgelig lov at skrive hvad han vil og hvor han vil. Jeg er ikke fortørnet over "ikke at være blevet hjulpet" men nærmere skuffet over den tone der findes i mange miljøer, når man graver lidt.
Hvis alle skulle være tilbageholdende og sidde tilbage og se hvad de andre gjorde forkert, og så komme bagefter og sige buh, så var der ikke et sådant forum. Jeg mener ikke det tjener noget formål. Så hellere lade amatører være amatører.

Det lader ikke til at advarslen hjalp. Rigtige amatører søger netop hjælp nå de er ude på tynd is, det vigtigste er faktisk at erkende egne begrænsninger.

Hvad er der i vejen med tonen ? Bliver du fornærmet over at få at vide at du forgriber dig på en museeumsgenstand uden at vide hvilken ende du har fat i ?

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

hov hov.. forgribelse mener jeg nu ikke der er tale om. jeg tog fejl omkring mono og biamp, men det eneste jeg gjorde var at skifte kondensatore, og så var jeg en klovn og er kommet til at kortslutte noget med mit voltmeter. 

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Til andre det holder af quad 303:
Har bestilt nye transistore hos www.dadaelectronics.eu
Koster kun få hundrede kroner, og så er det endda bedre end end de original. Ejeren er utrolig hjælpsom og vedlægger en manual til instilling af potmetre, så ligetil, at selv jeg nok skal kunne finde ud af det. For bias (hvad en poul mener) skal altså justeres! Opfordrer hermed alle der har lyst til at lege med quad 303, til at kontakte stefaan på ovenstående hjemmeside.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 August 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Må jeg blande mig i denne tråd !

Jeg står som den glade amatør jeg er med lidt dårlig samvittghed

Dels har jeg anbefalet Bojsenbord at henvende sig til dadaelectronics i Belgien - navnlig da de ikke fylder en masse l**t i Quad restaurerings kits som man ser Net Audio gør det i England.

Jeg har selv ytret ønske om at lave mine Quad 303 om til monoblokke - netop set i lyset af der fantes en stærkere monoblok fætter i quad serien.

Jeg har endnu ikke helt forstået hvorfor det ikke en en fordel men det skyldes jo nok at jeg ikke ved hvad det er der får en forstærker og særligt en Quad 303er til at fungere.

Samtidig så har jeg løbende haft fin dialog med Bojsenbord og jeg har glædet mig meget over at han har fået mine gamle B&W DM4 til at spille godt i sit hjem - en vintage fan er altid stolt når hans børn klarer sig godt ude i den vide verden.

Nuvel - to herrer som jeg hver i ser har fået rigtigt gode råd af her og andet steds er netop Bjørn og Poul - de har på hver sin måde været engageret med meget stor E i hifi og lyd rigtigt længe og forfalder sjældent til noget bullsh*t.

Begge herrer kan dog til tider udtrykke sig i vendinger som jeg godt kan forstå kan gøre en lidt usikker - det kan svinge fra det bramfri til det sarkastiske - men ikke desto mindre vil jeg meget nødigt være dem foruden.

Vi bliver jo alle lynhurtigt eksperter udi hifi herinde, men der skal jo ikke så meget til før vor viden falder til jorden med et brag.

Derfor fokuser på indhold og ikke form - jeg følger meget gerne denne tråd og hvad der skal ske med dine Quad Bojsenbord - brænder du dem af  så kan jeg sagtens stille med et par mere

og jeg er også sikker på at Poul også gerne vil komme med et par gode råd uden så mange ris i fremtiden

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes