Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Problem med HDMI kabel. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt dette HDMI kabel fra AV-Connection http://avconnection.dk/?PNo=HQ-HDMI100& ... DMI_Kabler
Jeg kører 720p ud til projektor, men når billede er sort kommer der små grønne streger, og selv med andre farver kan det ses. Jeg ved ikke om det kan skyldes, at kablet ligger i kabelbakke sammen med bl.a. et strømkabel. Nogen der har oplevet lignende?
Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Bjur skrev:
Jeg har købt dette HDMI kabel fra AV-Connection http://avconnection.dk/?PNo=HQ-HDMI100& ... DMI_Kabler
Jeg kører 720p ud til projektor, men når billede er sort kommer der små grønne streger, og selv med andre farver kan det ses. Jeg ved ikke om det kan skyldes, at kablet ligger i kabelbakke sammen med bl.a. et strømkabel. Nogen der har oplevet lignende?

Det kunne godt være derfor, sådan et billigt kabel er ikke ret godt isoleret... Prøv at føre kablet direkte og ikke i nærheden af strømkabler... Kablet kan også være defekt...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hvor langt er det ? er det et langt kabel så kan det være der hvor skoen trykker

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Min gør det også!..Men jeg har kun prøvet det i en film (300), når billede var helt sort!..og mit det er et Supra HT100, så interessant om nogle har et svar!..

mvh Zirio

Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker (Onkyo TX-SR875 På Vej)

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Er der nogle hårde knæk på kablet? Det kan de være ret følsomme over for.

Men ellers vil jeg også sige, at du sikkert bliver nødt til at punge ud for et bedre kabel

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 August 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg kan fortælle, at det er 10 m og har ferrit kerne. Der er ikke nogen decideret hårde knæk på kablet, men AV-connection skriver følgende:

Vores anbefalinger for både ClickTronic og HighQuality HDMI kablerne er max. 15 meters længde ved 720p og 10 meters længde ved 1080p.

Så det bør være nok til at trække det. Men jeg må prøve at pille det ud af kabelbakken igen.
Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

LCDfreak
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Konto lukket pga falske oplysninger

Bruger siden: 31 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

INDLÆG SLETTET PGA REKLAME !!
Til top Vis LCDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LCDfreak

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Husk nogle HDMI kabler, kun kan virken i nogle sammesætning og andre i en anden sammesætning, så man kan blive nød til at teste div. kable før
at man finer et det virke, men ved hele ikke hvilken udstyr de har teste kablet med.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Sendt: 19 August 2007 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale det Her

Har lige skiftet mit profigold hdmi og ud med sådan et og der var en tydelig forskel i bileld kvaliteten.. Men mit kabel er godt nok kun 1m !

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 19 September 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Har oplevet problemer med kablerned til 1.5 meter - da jeg vlle konvertere fra HDMI til DVI.
Havde en konverter-dims som stjal så meget signal  udgjorde en modstand - så på 1.5 meter gik det i fisk ved 1080i, men virkede fint ved SD og 720p.
Hm... ville have 1080i, og købte færdigtermineret kabel på 2 meter - virker perfekt.. var enda rimeligt billigt - ala HFKs argon-serie.

Der skal ikke mange % fald i signal-styrke til før især de høje oløsninger (1080i/1080p) får roblemer, selv ved måske 5 meters træk. Særligt hvis der indstråler støj udefra. HDMI-teknologien har en række auto-hand-shakes hvorigennem apparaterne indstiller sig å hvilket signal der kommer, og hvorden de skal videre-bearbejde disse.

Hvis der er det mindste tvivl om dette, får du bare snevejr - godt nok højopløst snevejr, men ingen billeder overhovedet.

Derfor - køb det bedste du har råd til - og kan skamme dig til at bruge penge på (indsæt snake-oil og woodoo her efter tro og behov), og som virker på dit setup (trods alt det vigtigste!)

Hvis det ikke hjæper med ryk fra kabelbakken / netkabel, så er det måske kablet der vil opgraderes. har du prøvet at overveje WyreWizard (Nordost?) De har vist bedre resultater i længden (lange kabler over 5 meter) end Supra, som er så tykke, at nogle (svage?) apparater har svært ved at nå hele vejen igennem - hvor utroligt det end lyder

Mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes