| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst en meget rosende artikel omkring Ei Elites 6DJ8 rørene, tænkte jeg at sådan et sæt ville jeg sætte i min Bluenote Koala Tube cd. Den kom oprindeligt med Electro Harmonix, men på det sidste synes jeg at de begyndte at forvrænge bestemte frekvenser. Så jeg bestilte nævnte sæt Ei (det var før jeg andetsteds her på sitet kunne læse at de ikke er verdens mest stabile) fra Tubestore. Købt og leveret og ingen problemer der. Jeg har installeret dem og ladet dem varme og lyttet. De spiller helt vildt "skævt". Højre kanal er bemærkelsesværdigt lavere end venstre og jeg synes helt ærligt at de er ringere end EH rørene. De er noget mørke og udefinerede... Men hvad sker der ? Er det "en dårlig" ? Jeg ved ikke nok om rør til selv at kunne gætte mig til det...
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ik så meget om rør, men de gange der er skiftet rør i mine ting, er der osse stillet på noget man kan måle????? (min hifi pusher sætter en måler på, så han kan se at de er indstillet eens) men har erfaret et der er MEGET stor forskæld på hvordan rør lyder.
Men måske du skulle kontakte en hifi pusher. __________________ Mvh
Aurumcantus
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver at det var et par, du købte, og jeg går derfor naivt ud fra et det er et til hver kanal, og det da ikke særligt avancerede spørgsmål er: var rørene matchede, altså ens - og i samme åndedrag: har du prøvet at bytte rundt på rørene? Peter Q
mirland skrev:
Efter at have læst en meget rosende artikel omkring Ei Elites 6DJ8 rørene, tænkte jeg at sådan et sæt ville jeg sætte i min Bluenote Koala Tube cd. Den kom oprindeligt med Electro Harmonix, men på det sidste synes jeg at de begyndte at forvrænge bestemte frekvenser.
Så jeg bestilte nævnte sæt Ei (det var før jeg andetsteds her på sitet kunne læse at de ikke er verdens mest stabile) fra Tubestore. Købt og leveret og ingen problemer der. Jeg har installeret dem og ladet dem varme og lyttet. De spiller helt vildt "skævt". Højre kanal er bemærkelsesværdigt lavere end venstre og jeg synes helt ærligt at de er ringere end EH rørene. De er noget mørke og udefinerede...
Men hvad sker der ? Er det "en dårlig" ? Jeg ved ikke nok om rør til selv at kunne gætte mig til det...
|
|
|
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rørene er nye og købt som matchede/balancerede. Og nej, jeg har faktisk ikke prøvet at bytte dem rundt  Men da det hele virkede perfekt (undtagen noget forvrængning) inden skiftet fra EH til Ei, så må det vel være dem den er gal med...
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb NOS rør, alt det skrammel der bliver lavet idag er INTET VÆRD.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æh, det er jo lidt sent nu. Jeg finder det altså også svært at acceptere, at der slet ikke kan produceres rør af kvalitet idag...
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig køb nos rør, prøv at få fat i et par Siemens E188CC det er noget der virker. Jeg taler af erfaring. E188CC er mere nøjagtigt og et bedre fremstillet rør end ECC88 / 6DJ8. Du kan også få det i Telefunken hvis du er helt vild efter at betale rigtig mange penge for det. 
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg tror bare vi glemmer den her tråd. Moderator: Gider du lukke den ? Der er ingen grund til at spilde flere folks tid.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bias?
Har du justeret bias-spændingen ind efter rørskift?
Ellers kan der jo desværre være sket det at den store varme sådan nogle rør kan lave, langsomt ødelægger komponenterne og printene omkring sig og den sikkert ganske lille mekaniske påvirkning det er at skifte rørene har "skubbet" en komponent ud over afgrunden.
Ellers prøv at skifte rørene til modsatte kanal og se om det skulle være et enkelt rør som falder ved siden af.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, nej ? Jeg vidste ikke at man kunne justere bias og slet ikke hvor ? Men jeg har lige sat mig med afspilleren for at bytte rørene...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så. Jeg kan ikke se noget sted at man skulle kunne justere bias. Til gengæld er det ene rør nærmest dødt. Det spiller 60% lavere end det andet. Så de ryger tilbage til forhandleren.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Nå, jeg tror bare vi glemmer den her tråd.
Moderator: Gider du lukke den ? Der er ingen grund til at spilde flere folks tid.
|
|
|
Jeg har nu slettet indlæg med personhetz fra tråden. Og brug rapport knappen, hvis du vil have opmærksomhed fra en moderator, eller send en privatbesked. Vi læser ikke alt der postes  Fortsat god debat.
|
| Til top |
|
| |