Forfatter |
|
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ville lige høre om hvor det bedst kan "hvis" man kan ! betale sig at skifte signalkabel mellem cd til forforstærker elller fra forforstærker til effektforstærker eller skal man skifte begge steder!
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Altid det bedste kabel på cd spilleren 
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok... det var også mig tanke det var der man skulle prøve.. det er fordi jeg skal låne nogle kabler og prøve at "justere" lyden hvis det kan betale sig ..? men nu vil jeg prøve lykken det kan jo ike gå være end galt  jeg er nu spændt på højtalerkablerne vi får se men tak for tippet!
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Altid det bedste kabel på cd spilleren 
|
|
|
Hvorfor dog det ?
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er, at kabler har størst virkning des tættere de kommer på højttaleren i signalkæden.
|
Til top |
|
|
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
En kæde er ikke stærkere end det svageste led... så gode kabler hele vejen fra CD til forforstærker.. fra forforstærker til effektforstærker.. fra effektforstærker til højttalere..
mvh. Jan
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan.......  det er jo rigtigt...!
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Min erfaring er, at kabler har størst virkning des tættere de kommer på højttaleren i signalkæden.  |
|
|
min erfaring siger mig det hele er lidt lige meget, hvis man ikke tænker sig om og ens analoge stereosignal af en eller anden grund havner i DSP'en på en surround processor. Meen, derudover vil jeg da mene at de bedste kabler skal sidde "forrest" i kæden, jeg mener gør ingen forskel efter skaden er sket. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... ville da også lige høre nogle de "gamle rotter" hvor i har erfaret den største "ændring" af lyden er det i signal vejen eller er det højtalerkabelet der giver mest..?
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerkabler er der hvor du henter den største forbedring.
Og hold da fest, der er mange holdninger til det her emne
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... ja det er vist som at hælde benzin på bålet.. ang kabler...!! men det er sku stadig sjovt at prøve sig frem..
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Højttalerkabler er der hvor du henter den største forbedring. Og hold da fest, der er mange holdninger til det her emen  |
|
|
Ja, jeg mener nu at jeg ofte har læst herinde at signalkablerne er vigtigst. Det er da utroligt at der er så stor uenighed når forskellene nu er så nemme at høre. 
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
plafitracer skrev:
Højttalerkabler er der hvor du henter den største forbedring. Og hold da fest, der er mange holdninger til det her emen  |
|
|
Ja, jeg mener nu at jeg ofte har læst herinde at signalkablerne er vigtigst. Det er da utroligt at der er så stor uenighed når forskellene nu er så nemme at høre. 
|
|
|
tja, forskellige folk har forskellige opfattelse af tingene. Min logik siger mig bare at et bedre kabel i slutningen af systemet ikke vil gøre nogen forskel, i bedste fald bare føre den lyd videre som de dårligere kabler har skabt. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
|
|
|
Spot on!!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo sådan set også an på hvilke kabler man starter med - der skal lissom være en synergi i det hele.
Skifter du et Føtex bestykningskabel ud med et af fornuftig kvalitet, ligegyldigt hvor i kæden, vil du opleve en lydforbedring.
Det kommer også an på om du skifter fra kobber til sølv eller guld (eller kombinationer deraf) eller om du skifter fra en lydfilosofi til en anden.
Ofte vil man, med samme producent, opleve mere af det hele, jo længere man bevæger sig opad. Ihvertfald hos de producenter, der kører med
samme filosofi hele vejen op.
@Stanley: "Jeg har læst" er ikke verdens bedste argument, hvad med "Min erfraring siger mig"... Jeg er godt klar over at alle ikke har samme
erfaring med diverse hifi grej.
Man kan høre forskelle på kabler, men ikke alle opfatter disse forskelle, eller vælger at ignorere dem.
Min erfaring er at højttalerkabler er der, hvor man kan hente den største forskel. og så er jeg squ egentlig ligeglad med hvad andre skriver, de
har deres meninger og erfaringer (måske)...
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
@Stanley: "Jeg har læst" er ikke verdens bedste argument, hvad med "Min erfraring siger mig"... Jeg er godt klar over at alle ikke har samme erfaring med diverse hifi grej.
|
|
|
Jeg tror du misforstår mit indlæg, så jeg gentager lige:
Stanley skrev:
plafitracer skrev:
|
|
|
|
|
Mit indlæg var kun ment som en kommentar til det du skriver om de mange holdninger. Jeg skriver altså ikke at jeg mener at signalkablerne er vigtigst. Jeg kunne også have skrevet at min erfaring siger mig at der er mange der kan høre meget større forskel på signalkabler end på højttalerkabler. Det handler altså om min erfaring med debatten og ikke om min erfaring med diverse hifigrej.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Stanley: Så misforstod jeg dig  og vi er igen de bedste venner
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
@Stanley: Så misforstod jeg dig og vi er igen de bedste venner  |
|
|
Det håber jeg da at vi har været hele tiden, også selvom der var en lille provokation i mit indlæg. 
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
... ved godt det er et "farligt emne" men jeg vil lige høre mens der gang i tråden.. jeg har tænkt på at låne nogle viablue kabler silverline de er fra hifi cabels måske der er nogle der kender disse.. og til sidst vil i beskriive nordost blueheaven signalkabel til at være i den lyse enden at skalaen.. ?
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ViaBlue laver kabler der virkelig giver noget for pengene synes jeg.  Angående om kabler skal sidde på CD-afspilleren eller forrest i kæden, så må man jo prøve sig frem hvis man er i tvivl.
|
Til top |
|
|