Forfatter |
|
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har netop bestilt nye kabler (QED XT400) til at afløse mine gamle "20 kr meteren"-kabler. De nye kabler koster godt 4000kr ny fra butikken hvilket på det nærmeste slog en af mine kammerater omkuld. Det endte faktisk med et væddemål som består I hvorvidt han og jeg kan høre på de nye og gamle kabler. Jeg er selvf. overbevist om at der er forskel, men hvordan demonstrerer jeg dette bedst? Er det blot at sætte en plade eller en film på and thats it, eller er der noget særligt jeg bør taget fat om?
Jeg skulle gerne have ham til at tage sine ord tilbage og dertil er der også en middag på højkant.
Tak :)
PS. Har et par B&W 683 + Abr 2.0
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du prøver at søge lidt her i tilbehør/tweak sektionen, så vil du hurtigt opdage at diskussionen omkring kvalitetsforskelle på kabler er et minefelt at bevæge sig ud i.
Personligt hører jeg til dem der mener at der er en nedre grænse for hvor små forskelle det menneskelige øre kan opfatte, og at et kabel som teknisk/mekanisk ikke fejler noget, og iøvrigt er dimensioneret korrekt til opgaven vil lyde som det skal uanset om det har kostet 100 kr eller 1000 kr meteren. Dermed ikke være sagt at kabler ikke kan lyde forskelligt - naturligvis kan de det, der kan netop være forskelle i kablets dimensionering, skærmning, terminering osv - men alt dette kan også opnåes i kabler der ikke koster spidsen af en jetjager. Og hvorvidt de forskelle man oplever er "bedre" eller "værre" end det man kom fra er straks sværere at definere.
I min verden må det kabel som påvirker lyden mindst være det bedste - og det kan være svært eller umuligt at bedømme om en subjektivt opfattet forskel skyldes at et nyt kabel ændrer lyden mere eller mindre end det forrige.
Men under alle omstændigheder vil forskellene efter min bedste overbevisning være mikroskopisk små når først man er ude over decideret dårligt konstruerede kabler, og så må det være op til den enkelte hvor langt man vil gå for at få de sidste 0,001% af lyden med. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tegner til at det er mig som skylder middag
|
Til top |
|
|
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm..tjaaeh...hvis ikke man har oplevet forskellen er det jo svært at tro på den. jeg har for nyligt oplevet et løft af mit setup der tåler sammenligning med nye højttalere...cd afspiller...whatever...ved udskiftning af ET af mine to sæt interconnects. jeg vil vove den påstand at selv det mest tonedøve menneske ville kunne høre den forskel jeg netop har oplevet. jeg selv er chokeret! og jeg kan garantere at der IKKE er tale om placebo!!! ALT faldt på plads...musikken kom til live...mange flere detaljer, men dertil meget mere fysik, hvilket medfører at detaljeringen (modsat før) pludselig blev naturlig og ikke "hifi". og jeg tror ikke at der blandt de kabler jeg har testet (inklusive mine oprindelige) er nogel dårlige konstruktioner; vi snakker kabler fra forksellige producenter med priser fra 3000,- og op pr sæt. Jeg ved at tvivlere vælger at tænke "jaja..endnu en stakkels hifi-nørd der overbeviser sig selv om det rigtige i sin investering"...dertil kan jeg kun trække på skulderen...jeg er flere fange gået "et skridt tilbage" kvalitetsmæssigt i mit setup fordi det hele blev for meget hifi og for lidt musik for mig...jeg er som sådan ikke specielt interesseret i "flot lyd". At komponenterne skal være af en hvis standard for at kunne udnytte gode kablers egenskaber er så en anden sag, og jeg tror da der findes set-ups der ikke drager fordel af store investeringer i kabler. er resten af setuppet derimod af virkelig god kvalitet, så afsløres ethvert svagt led i kæden nådesløst...herunder dårlige kabler!
for at svare på trådens spørgsmål, så tror jeg først og fremmest det er vigtigt at din ven får lov at "falde lidt til" før du går til angreb med dit kabelshow. lad ham lige vænne sig til rummet, akustikken, lyden. hæld en øl eller noget vin på ham så han slapper af. bagefter er der vel ikke andet at gøre end at spille et musiknummer først med det gamle kabel og derefter med det nye. og måske efter noget tid med det nye kabel på..så prøv at skifte tilbage igen. og sørg for at kablerne er tilpillet først...50 - 60 timer før du er på den sikre side.
et andet godt gammelt trick: bed ham tage alt tøjet af, smør ham ind i tabasco sauce og rul ham derefter i kokos. så skal jeg garantere der er åbnet op for sanserne...
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har meget gode erfaringer med Qed´s lidt billigere sølv kabler, der fik mine Kef Q serie højtalere til at lyde meget mere detaljeret. Men det kræver tilspildning. Du skal min. regne med 120 timers tid hvor dit anlæg bare står og spiller, ikke nødvendigvis særligt højt. Selv min kone der absolut ikke interesserer sig for musik blev meget overrasket. Så det handler mest om at finde et kabel der passer godt til dine højtalere, så skal der nok være en forskel, og det vil din ven sikkert også opleve
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackfrancis skrev:
hmm..tjaaeh...hvis ikke man har oplevet forskellen er det jo svært at tro på den. jeg har for nyligt oplevet et løft af mit setup der tåler sammenligning med nye højttalere...cd afspiller...whatever...ved udskiftning af ET af mine to sæt interconnects. jeg vil vove den påstand at selv det mest tonedøve menneske ville kunne høre den forskel jeg netop har oplevet. jeg selv er chokeret! og jeg kan garantere at der IKKE er tale om placebo!!! ALT faldt på plads...musikken kom til live...mange flere detaljer, men dertil meget mere fysik, hvilket medfører at detaljeringen (modsat før) pludselig blev naturlig og ikke "hifi". og jeg tror ikke at der blandt de kabler jeg har testet (inklusive mine oprindelige) er nogel dårlige konstruktioner; vi snakker kabler fra forksellige producenter med priser fra 3000,- og op pr sæt. Jeg ved at tvivlere vælger at tænke "jaja..endnu en stakkels hifi-nørd der overbeviser sig selv om det rigtige i sin investering"...dertil kan jeg kun trække på skulderen...jeg er flere fange gået "et skridt tilbage" kvalitetsmæssigt i mit setup fordi det hele blev for meget hifi og for lidt musik for mig...jeg er som sådan ikke specielt interesseret i "flot lyd". At komponenterne skal være af en hvis standard for at kunne udnytte gode kablers egenskaber er så en anden sag, og jeg tror da der findes set-ups der ikke drager fordel af store investeringer i kabler. er resten af setuppet derimod af virkelig god kvalitet, så afsløres ethvert svagt led i kæden nådesløst...herunder dårlige kabler!
|
|
|
Altså, du mener at forskellen er enorm.
blackfrancis skrev:
for at svare på trådens spørgsmål, så tror jeg først og fremmest det er vigtigt at din ven får lov at "falde lidt til" før du går til angreb med dit kabelshow. lad ham lige vænne sig til rummet, akustikken, lyden. hæld en øl eller noget vin på ham så han slapper af. bagefter er der vel ikke andet at gøre end at spille et musiknummer først med det gamle kabel og derefter med det nye. og måske efter noget tid med det nye kabel på..så prøv at skifte tilbage igen. og sørg for at kablerne er tilpillet først...50 - 60 timer før du er på den sikre side.
et andet godt gammelt trick: bed ham tage alt tøjet af, smør ham ind i tabasco sauce og rul ham derefter i kokos. så skal jeg garantere der er åbnet op for sanserne...
|
|
|
men det er næsten umuligt at høre den ? 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
blackfrancis skrev:
|
|
|
Altså, du mener at forskellen er enorm.
blackfrancis skrev:
|
|
|
men det er næsten umuligt at høre den ? 
|
|
|
fornemmer jeg en trang til at kværulere ? men ja! forskellen er enorm..hos mig!!! men jeg skriver jo også at der er forskel på hvor stor en forskel kabler gør på forskellige setup's...men det læste du måske ikke? og jeg kender af gode grunde ikke det omtalte anlæg...sååå...jeg kan jo ikke vide om forskellen er hørbar...kan jeg???
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Det tegner til at det er mig som skylder middag  |
|
|
Udfra din indledende beskrivelse synes jeg nok det er meget muligt - måske endda sansynligt - at både du og din kammerat kan høre forskel på før og nu, simpelthen fordi dine nye kabler med al sansynlighed er bedre konstrueret/dimensioneret end dine gamle.
Spørgsmålet er om forskellen er en merpris på 3980 kr meteren værd, og om ikke den samme forbedring kunne have været opnået med mere beskedne midler - det vil nok være lidt af en udfordring at ændre den holdning hos din kammerat.
Men til syvende og sidst er det vigtigste vel at du synes at DU er tilfreds og er glad ved dit køb, så kan os skeptikere jo egentlig være ligegyldige..!  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
Xipzou Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 139
|
Sendt: 05 December 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan simpelthen ikke lade være....
SPILLE ET KABEL TIL!!!! 
Fair nok der er da forskel i ledninger...... men SPILLE DET TIL!!!! ??? helt ærligt mener i det eller tager i pis på ham (og andre læsere)???
|
Til top |
|
|
mogelsvs Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 05 December 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen naturligvis skal kables "køres til" Og det kræver selvfølgelig lidt kvalitets udstyr før man kan høre disse små forandringer. Nederst er et uddrag fra Van Den Hul om burn-in af kabler.
Med hensyn til at overbevise venner, kærester og ægtefæller, så kan det være svært. Det tager tid at træne ørene til at høre de detaljer en godt anlæg kan afsløre. Så hvis din kammerat synes en transistor radio spiller godt, så vil han næppe kunne skelne forskellene mellem dine kabler.
Nyd dine nye "ledninger" 
A: Any cable’s conductors consist of many groups of atoms, clustered in crystals or atom clusters. The borders between these crystals or clusters are critical zones where electron movements are hindered when the condition of these boundaries is getting worse. This worsening takes place e.g. when your loudspeaker cable is moved every day and/or chemical activity is around - latter amplified by higher humidity levels, elevated temperatures and air pollution. Also imperfections in the cable insulation can trigger conductivity changes. Burning-in is the effect that, despite any affected crystal borders, the sound quality improves again thanks to electron movement through conducting zones like so-called electron tunnels. But... when you move a cable again, those tunnels are “broken” and you then have to start again by playing your music. You may wonder why (especially) on Sunday evening the music sounds so good again, this after a week with plenty of sound problems. Your cables finally are burned-in. But as soon as the killing Hoover (vacuum cleaning) hour on Monday morning comes and the over-active cleaning lady messes about with your cables, the problem returns: your cables are “burned-out” again, remaining that way until the following Sunday...
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackfrancis skrev:
At komponenterne skal være af en hvis standard for at kunne udnytte gode kablers egenskaber er så en anden sag, og jeg tror da der findes set-ups der ikke drager fordel af store investeringer i kabler. er resten af setuppet derimod af virkelig god kvalitet, så afsløres ethvert svagt led i kæden nådesløst...herunder dårlige kabler!
|
|
|
blackfrancis skrev:
fornemmer jeg en trang til at kværulere ? men ja! forskellen er enorm..hos mig!!! men jeg skriver jo også at der er forskel på hvor stor en forskel kabler gør på forskellige setup's...men det læste du måske ikke? og jeg kender af gode grunde ikke det omtalte anlæg...sååå...jeg kan jo ikke vide om forskellen er hørbar...kan jeg???
|
|
|
Det er da muligt at du mener jeg føler trang til at kværulere, men min forvirrede smiley skyldes at jeg finder det selvmodsigende at du først beskriver forskellen som enorm og derefter skriver at man næsten skal henføres til en meditativ tilstand for at fornemme en forskel.
Jo, jeg læste skam hele dit indlæg. Jeg læste også at du mener at forskellen høres bedst på dyre (gode) anlæg. Det er jo et velkendt argument at hvis man ikke kan høre forskel, er det fordi man har et dårligt anlæg. Som kommentar til det vil jeg citere mig selv fra en tidligere debat :
Stanley skrev:
Det er måske ikke så mærkeligt at vi ikke kan få et klart billede. En god mulighed for at demonstrere det kunne jo være på en hifimesse. Jeg citerer lige fra dagens reportage :
Citér:
Nordost Erik fra SAS Audio og Björn fra Nordost demonstrerede Nordost kabler på elektronik fra Krells Evolution-serie samt Elac 330.3. Det anlæg koster ca. en halv million – og hold nu fast – højttalerkablerne ”Odin” alene koster 250.000,- kr. for 2x3 meter! Uanset hvad man ellers mener om Nordost og deres projekt kabelmania, så er én ting helt sikkert: Det er hamrende dyrt!
Erik fra SAS Audio mener ikke, at man skal fokusere på kablet i sig selv, men på anlægget som helhed. Det udsagn er der selvfølgelig ræson i, men vi fra HIFI4ALL.DK kunne ikke ud fra et kvarters lytning konstatere, at netop dette anlæg blev forbundet med stjernedyre kabler. Kablernes pris afspejlede sig umiddelbart ikke i lyden. Der blev ikke demonstreret forskellige kabler, men blot spillet på anlægget som en helhed, og derfor var det umuligt at vurdere kablernes egenlyd – hvis de overhovedet lyder af noget. Man kunne jo håbe på optimal neutralitet til den pris…
|
|
|
En sådan demonstration af et kabel kan vel ikke bruges til ret meget. Havde de nu skiftet med et billigt ( måske Bauhaus ) kabel, burde forskellen jo have været enorm, hvilket det jo må være i deres interresse at bevise. Omvendt ville det jo være direkte pinligt hvis folk ikke kunne høre forskel, og det var måske grunden til at de ikke gjorde det.
|
|
|
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 06 December 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Stanley skrev:
Det er måske ikke så mærkeligt at vi ikke kan få et klart billede. En god mulighed for at demonstrere det kunne jo være på en hifimesse. Jeg citerer lige fra dagens reportage :
[QUOTE]
Nordost Erik fra SAS Audio og Björn fra Nordost demonstrerede Nordost kabler på elektronik fra Krells Evolution-serie samt Elac 330.3. Det anlæg koster ca. en halv million – og hold nu fast – højttalerkablerne ”Odin” alene koster 250.000,- kr. for 2x3 meter! Uanset hvad man ellers mener om Nordost og deres projekt kabelmania, så er én ting helt sikkert: Det er hamrende dyrt!
Erik fra SAS Audio mener ikke, at man skal fokusere på kablet i sig selv, men på anlægget som helhed. Det udsagn er der selvfølgelig ræson i, men vi fra HIFI4ALL.DK kunne ikke ud fra et kvarters lytning konstatere, at netop dette anlæg blev forbundet med stjernedyre kabler. Kablernes pris afspejlede sig umiddelbart ikke i lyden. Der blev ikke demonstreret forskellige kabler, men blot spillet på anlægget som en helhed, og derfor var det umuligt at vurdere kablernes egenlyd – hvis de overhovedet lyder af noget. Man kunne jo håbe på optimal neutralitet til den pris…
|
|
|
En sådan demonstration af et kabel kan vel ikke bruges til ret meget. Havde de nu skiftet med et billigt ( måske Bauhaus ) kabel, burde forskellen jo have været enorm, hvilket det jo må være i deres interresse at bevise. Omvendt ville det jo være direkte pinligt hvis folk ikke kunne høre forskel, og det var måske grunden til at de ikke gjorde det.
|
|
|
Jeg var ikke på messen i år, men har meget svært ved tro, at Nordost IKKE demonstrerede forskellige kablers formåen. Hvad skulle de ellers...? Mht at bevise kablers forskellighed( som bla NO gør) er det jo interessant, at skeptikere som Stanley aldrig dukker op til kabel-demoer med egne kabler for at modbevise... Angående "tilspilning" af kabler har G&S fremført forklaringer herpå i en tidligere tråd, det kræver blot lidt tålmodig søgning at finde åstedet. Mht tilspilning af kabler, kan man kontakte sin forhandler og forhøre sig om en "kabel-toaster". Efter ca 100 timers indbrænding er kablerne i den grad forandret til det bedre, og ja, jeg har sammenlignet et sprit nyt kabel med et der er toastet. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Jeg var ikke på messen i år, men har meget svært ved tro, at Nordost IKKE demonstrerede forskellige kablers formåen. Hvad skulle de ellers...? Mht at bevise kablers forskellighed( som bla NO gør) er det jo interessant, at skeptikere som Stanley aldrig dukker op til kabel-demoer med egne kabler for at modbevise...
|
|
|
Mit citat er taget fra denne rapport : http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1692&zoneid=4
Når redaktionen fra HIFI4ALL.dk skriver at der ikke blev sammenlignet med andre kabler, tror jeg da på dem. Hvorfor mener du dog at de skulle lyve om det? Jeg ser ingen grund til at jeg skulle tage mine egne kabler med på hifimesse. Det er vel ikke mig der skal bevise/modbevise noget. Jeg har da heller ikke mine egne højttalere med til højttalerdemo, men kan da sagtens høre forskel på højttalere alligevel. Det må være NO der skal bevise at der er tydelig lydforskel, hvis de skal sælge kabler til 250.000 kr. Her havde de muligheden med masser af hifiinterresserede mennesker og et anlæg der burde kunne afsløre alt.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
gl.jas skrev:
Jeg var ikke på messen i år, men har meget svært ved tro, at Nordost IKKE demonstrerede forskellige kablers formåen. Hvad skulle de ellers...? Mht at bevise kablers forskellighed( som bla NO gør) er det jo interessant, at skeptikere som Stanley aldrig dukker op til kabel-demoer med egne kabler for at modbevise...
|
|
|
Mit citat er taget fra denne rapport : http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1692&zoneid=4
Når redaktionen fra HIFI4ALL.dk skriver at der ikke blev sammenlignet med andre kabler, tror jeg da på dem. Hvorfor mener du dog at de skulle lyve om det? Det er åbenbart nødvendigt at uddybe. Der var selvsagt ikke demo med forskellige kabler mens hifi4all var på besøg, men at der ikke blev demoét på andre tidspunkter lyder usandsynligt, og hvis du havde lidt messeerfaring ville du vide hvorfor.
Jeg ser ingen grund til at jeg skulle tage mine egne kabler med på hifimesse. Det er vel ikke mig der skal bevise/modbevise noget. Hvis man som dig mener, at der ikke er forskel på kabler og, at et tilfældigt bauhaus-kabel er lige så godt som et "ODIN-kabel", så vil al "bevisførelse" være omsonst. Vand på gåsen, "so to speak".
Jeg har da heller ikke mine egne højttalere med til højttalerdemo, men kan da sagtens høre forskel på højttalere alligevel. Det må være NO der skal bevise at der er tydelig lydforskel, hvis de skal sælge kabler til 250.000 kr. Her havde de muligheden med masser af hifiinterresserede mennesker og et anlæg der burde kunne afsløre alt. Nu oplevede jeg ikke Björns demo, men har oplevet hans kollega demonstrere kablers forskellighed, også Odins performence, og kan man ikke høre forskelle, bør man investere i et bauhauskabel! Måske du skulle aflægge SA et besøg næste gang og spørge hvorfor de benytte Valhalla når de demoér deres "Explorer"...
|
|
|
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 07 December 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var på messen og de spillede med de samme højtaler kabler med de skiftede deres signal kabler og der var en stor forskel på lyden, det var der ingen tvivl om, det kunne jeg også se på resten af lokalet, da demoen foregik.
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 07 December 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackfrancis skrev:
hæld en øl eller noget vin på ham så han slapper af. |
|
|
Så er dømmekraften tilpas sløvet  Nej, for at lave det seriøst, skal du få en uinteresseret tredjepart til at skifte kablerne, for dit kropssprog vil kunne aflæses, hvis du selv står for styringen. Så vil jeg foreslå 4 x 5 minutters lyt, hvor testpersonen skriver ned, hvad han tror det er. Hvis 5 minutter ikke er nok, er forskellen alligevel negligibel. Tilspilning af kabler er ren ammestuesnak/"electron tunnels"/indbildning
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Jeg var på messen og de spillede med de samme højtaler kabler med de skiftede deres signal kabler og der var en stor forskel på lyden, det var der ingen tvivl om, det kunne jeg også se på resten af lokalet, da demoen foregik.
|
|
|
Husker du hvilke kabler der blev benyttet?
Hvordan ændrer lokalet sig når der skiftes kabler? __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Texe
Hvis du vil efterprøve dit nye kabels indvirkning lader du det sidde i dit system en rum tid (uger), så du "kender kablets karakter".. På selve testdagen starter i med det gamle kabel og vænner jer til lyden, herefter skifter i til det nye kabel og lytter på de samme numre, og afsluttende skifter i tilbage til det gamle. Herefter er der tilbage at diskutere indtryk og finde en afgørelse.
Mht tilspilning af et signalkabel er der divergerende meninger, men ingen tvivl om at et højttalerkabel ændres markant efter længere tids brug. Skal det gå hurtigt er en toaster en mulighed. Den ændrer kablet radikalt til det bedre. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare en iagttagelse:
når man ser på udsagn fra "kabelkritikerne" er det pudsigt at det fremgår at de fleste har ingen eller meget ringe erfaring med kabler. modsat har tilhængerne gjort sig erfaringer som de argumentere ud fra. Hvordan kan man argumentere for noget som man ingen erfaring har med? for eksempel: jazzman...du siger at tilspilning af kabler er ren ammestuesnak. hvadr baserer du det udsagn på? har du erfaring med det?
|
Til top |
|
|