Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 13:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Køb af hovedtelefoner og info (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Smejs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har siddet og læst de de sidste 4 sider der er skrevet af inlæg i dette forum og har fået på fornemmelsen at Sennheisers HD590 er rigtig god hvis man ikke vil bruge "mere" end 1500 kroner, hvilket jeg synes lyder helt vildt for et par høretelfoner...

Lad os antage at jeg er forholdsvist fattig (hvilket ikke ligger langt fra sandheden) og vil spendere 800-1000 kroner på et par gode hørebøffer til at høre lækker trancevokal og få lidt bas med i købet hvad kan/skal jeg så vælge?

Jeg bed mærke i at der flere gange er blevet nævnt forstærker i fobindelse med høretelfoner...Her taler vi vel om en ordinær forstærker eller?

Jeg har en oldgammel Technics Sa-AX720 og en computer med et Realtek AC'97 lydkort...Med de høretelefoner jeg køber skal jeg da sætte dem til computeren eller forstærkeren eller kan det ikke lade sig gøre (den opmærksomme læser burde nu have opfattet at min viden er stærkt begrænset så fagsprogsbrug bedes begrænset)

Håber på lidt hjælp...på forhånd tak

ps. De skal være uden mikrofon, hvis det kan lade sig gøre

Til top Vis Smejs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smejs

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Goddag og velkommen til

To gode forslag som ikke vælter dit budget fuldstændigt er HD497 og HD570 (hhv. 600 og 900 kr. hos tapeconnection.dk). De kan begge drives af din Technics-forstærker eller dit lydkort uden de store problemer (det er nok bedst at slutte dem til på din forstærker, men der kan du prøve dig frem).

En separat hovedtelefonforstærker bruges hvis ens forstærker/CD-afspiller ikke har noget hovedtelefonstik eller hvis kvaliteten af det indbyggede er meget dårligt.

/U.

PS: Mikrofon?? Hvorfor skulle man sætte en mikrofon på et sæt udmærkede hovedtelefoner
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale HD477 i stedet for HD497; 477´eren er mere prikken, oppe på beatet hvor jeg synes at 497 mere går efter de store klangflader i f.eks. strygermusik, men smag og behag!!! Hør begge et sted hvor hele modelserien kan gennemlyttes og gerne en halv til en hel time og allerhelst hovedtelefoner, som er pakket ud og har spillet nogle timer eller mere, lyden åbner sig allerede efter få timer!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil under alle omstændigheder anbefale at prøve HD570 først, både af lydmæssige og komfortmæssige hensyn

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Mikrofonen er til intercom, når 2 eller flere hører hovedtelefon, måske!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Flasken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har lige registreret mig her på dette forum men er old-timer på www.head-fi.com - verdens ubestridt bedste høretelefonsforum. (ja, det findes)

De generelle retningslinjer vi bruger der når vi skal anbefale et par høretelefoner til en "nybegynder" er først at spørge om hvad personen skal bruger kanderne til, og derefter anbefale et passende par.

Du nævner at du vil bruge dit lydkort som kilde - Betyder det, at du leder efter høretelefoner til gaming? Hvis du vil høre musik med høretelefoner kan du opnå meget høj lydkvalitet for meget få penge. Et velbalanceret system med en rimelig stationær cd-afspiller som kilde og med en dedikeret hovedtelefonsforstærker kan give utrolige musikoplevelser som kan tilnærme sig og overgå højtaler systemer til mange mange gange samme pris.

Vil du bruge høretelefoner til gaming med lydkortet som kilde uden en dedikeret høretelefonsforstærker som mellemled er det klassiske valg HD-600 absolut overkill. HD-590 som du nævner har den fordel overfor mange andre hovedtelefoner, at de ikke kræver en særlig kraftig forstærker for at yde deres bedste, og kan nærme sig deres maksimale ydelse fra selv en svag discman.

Hvis du primært vil høre trance fra din computer og værdsætter højkvalitetsbas og -midrange så skal du måske overveje et par beyer's. Beyerdynamic høretelefoner af den lukkede art er generelt kendt for fremragende og præcis bas, en flydende og musikalsk (farvet) midrange, og i mange tilfælde en rund og tilgivende diskant. (dette vil være vigtigt for dig da du vil få mest ud af et par hovedtelefoner med en tilgivende natur som ikke forstærker eller fremhæver lydkortets svagheder)

På head-fi er audiofiler som hører trance blandt de få, men den generelle overbevisning er, at  Beyer DT-770 er det bedste valg til formålet. Dog kræver denne hovedtelefons 250ohms impedance(dansk ord?) en hovedtelefonsforstærker for at yde akseptabel dynamik. Du vil få langt større glæde af den mindre af størrelse men sonisk ligninde DT-250 80ohm. DT-250 fås i to versioner og her er det vigtigt, at du vælger 80ohmsversionen da denne vil give langt bedre dynamik ved svag forstærkning end 250ohmsversionen.

Rent faktisk var DT-250 80 ohm efter megen overvejelse også mit første skridt ind i hovedtelefons-hi-fi for lang tid siden, og jeg kan med mine egne erfaringer kun bekræfte hvad jeg har fået fortalt om dens lydsignatur.

Et af stederne, der sælger den er www.musikhuset.dk, men jeg kan se de har sat prisen op til 1.495,- fra 1.295,-

PS: Lov mig at du ikke køber HD570 da den er kendt som værende noget værre skidt med en mørk og forvrænget lydgengivelse helt uden den ægte dybe bas som du leder efter.

DT-250 : 

Til top Vis Flasken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flasken

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Velkommen til, Flasken! Jeg har gået og spekuleret over hvornår du
ville dukke op Nu skal du ikke komme og føre dig frem, vel? Du
er nemlig ikke den eneste head-fi'er her

/U.

PS: Kender ikke meget til Beyer's sortiment, men HD570 er altså
bedre end sit rygte (på head-fi) efter min mening.

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Hej Smejs

Jeg vil sige ligesom Carrotman, du skal prøve HD 570,komforten er rigtigt god, var selv ved at overveje at købe dem, men det blev HD 590 istedet.Du kan også prøve Grado SR 60, komforten syntes jeg bare ikke om hos Grado, men det kan være du gør, lyden er god!!!

Jeg ved ikke hvor du bor,men prøv f.eks at besøge tapeconnection, de har et godt udvalg du kan prøve.

Til top Vis Glady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glady

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 03:05 | IP-adresse registreret  

Lidt offtopic, men er der nogen der ved hvor man kan købe nogle kvalitets in-ear høretelefoner ?

Bare rolig, de skal kun bruges til min mp3-afspiller når jeg f.eks. dyrker sport - der er det for besværligt med nogle store hørebøffer ..!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber et par oredentlige "in-ear" hovedtelefoner, så behøver
du såmænd ikke at skamme dig over noget

De bedste på markedet er fra:
Etymotic og
Shure

Jeg har selv haft kig på et par ER-6 til min iPod, men den danske pris
er en del højere end de ~130 USD de kan fås for i USA, så har jeg
indtil videre opgivet. Shure-modellerne forhandles i Dk svjh gennem
diverse musikudstyrsforretninger, mens den danske Etymotic-
importør svjh er en Høreapparatklinik (du kan finde adressen på
etymotic's hjemmeside).

/U.

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Tak for det CarrotMan, jeg kigger på det ..!
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Smejs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte at købe et par HD570...bor I horsens men var for doven til at gå ind i deres butik deroppe, så håber på at det er et godt køb jeg har foretaget mig!

tak for hjælpen

Smejs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået dem og jeg re da egentlig ret glad for dem...men hvordan er det lige jeg sætter dem i min forstærker OG får computeren til at fatte det...den spiller glad videre igennem højttalerne...og hvis jeg har dem på udenfor, vil de så hurtigt gå til af fugt eller?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes