Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Erfaringer med strømkabler/powercords (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg har besluttet mig for at investere i nye strømkabler til mit udstyr, og en rigtig "hifi-fordelerdåse" til skidtet, da dette virker som næste logiske "tweak".

Jeg har kigget på Supra's LoRad-powercords og deres fordelerboks, som jeg synes ser fornuftige ud mht pris/ydelse.

Hver er jeres erfaringer med strømkabler generelt og evt. med Supras LoRad?

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:

Hej folkens

Jeg har besluttet mig for at investere i nye strømkabler til mit udstyr, og en rigtig "hifi-fordelerdåse" til skidtet, da dette virker som næste logiske "tweak".

Jeg har kigget på Supra's LoRad-powercords og deres fordelerboks, som jeg synes ser fornuftige ud mht pris/ydelse.

Hver er jeres erfaringer med strømkabler generelt og evt. med Supras LoRad?

Hej TB...

Lige netop Supras netkabler har jeg meget dårlige erfaringer med. (Og jeg er vist ikke alene).

Lyden bliver ulden, upræcis og kedelig!

Men lån lidt kabler hjem og prøv selv. Det kan være du finder et andet resultat med netop dine apparater?

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Jeg har rigtig gode erfaringer med almindeligt 2,5 kvadrat single core NKT installationskabel fra stikkontakt til fordelerdåse - og derfra til effektforstærker.

Til DAC og forforstærker foretrækker jeg NKT single core 1 kvadrat fra fordelerdåsen og ud til apparatet. Kan købes hos elinstallatøren til montering i neonlampe "fatninger". Det giver mere præcis bas med 1 kvadrat i de apparater der ikke bruger for meget strøm.

Hilsen Woammo

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode erfaringer med produkter fra Isotek.

Har Isotek Sigmas mellem apparaterne og stikkontakten.

Netkablerne er Isotek Optimum.

Det rykker!

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ikke specielt gode erfaringer med LoRad. I det hele taget har jeg ikke gode erfaringer med skærmede netkabler. Supras fordelerboks syntes jeg til gengæld virker fint. Giver en forbedring, uden at forringe samtidig.

Jeg har rodet en del med forskellige "super" netkabler, og kom frem til at de ikke nødvendigvis gav nogen forbedring, men lød bare anderledes. Til sidst blev jeg så irriteret over det, at så kunne det også være lige meget. Så gik jeg ud og købte seks helt ens standard netkabler. Satte dem på, netfasede osv, og så kunne det bare få lov til at køre. Men hov, for der skete jo noget . Et stort, åbent, og helt "roligt" lydbillede tonede frem. Jeg måtte så lige "forske" lidt i, om disse standard netkabler, ved en tilfældighed, var specielt gode. Jeg prøvede så at skifte et eller flere af dem ud med andre standard eller "super" kabler, og så forsvandt "magien" fuldstændig. Altså bare et af dem blev skiftet ud med noget andet, lige meget hvad, var jeg tilbage ved lidt "rodet" lyd igen. Eneste konklusion jeg kan drage er, at det er "ensartetheden" der har betydning. Hvorfor det lige er sådan, kan jeg ikke forklare. Det eneste jeg lige kan komme på, der forklarer det, er at den elektriske ensartethed, giver mindre gensidig påvirkning imellem apparaterne.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Jeg har heller ikke specielt gode erfaringer med LoRad. I det hele taget har jeg ikke gode erfaringer med skærmede netkabler. Supras fordelerboks syntes jeg til gengæld virker fint. Giver en forbedring, uden at forringe samtidig.

Jeg har rodet en del med forskellige "super" netkabler, og kom frem til at de ikke nødvendigvis gav nogen forbedring, men lød bare anderledes. Til sidst blev jeg så irriteret over det, at så kunne det også være lige meget. Så gik jeg ud og købte seks helt ens standard netkabler. Satte dem på, netfasede osv, og så kunne det bare få lov til at køre. Men hov, for der skete jo noget . Et stort, åbent, og helt "roligt" lydbillede tonede frem. Jeg måtte så lige "forske" lidt i, om disse standard netkabler, ved en tilfældighed, var specielt gode. Jeg prøvede så at skifte et eller flere af dem ud med andre standard eller "super" kabler, og så forsvandt "magien" fuldstændig. Altså bare et af dem blev skiftet ud med noget andet, lige meget hvad, var jeg tilbage ved lidt "rodet" lyd igen. Eneste konklusion jeg kan drage er, at det er "ensartetheden" der har betydning. Hvorfor det lige er sådan, kan jeg ikke forklare. Det eneste jeg lige kan komme på, der forklarer det, er at den elektriske ensartethed, giver mindre gensidig påvirkning imellem apparaterne.

Hm... Lyder spændende! Er bekendt med nul og fase i lysnettet, og den påvirkning, det har på systemet, men hvordan netfaser man i praksis?

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger denne. Ved ikke om den kan fåes i Danmark endnu http://www.russandrews.com/static/Elfix_Polarity_Tester.html

Rækkefølgen er også af betydning. Digital først i skinnen, og så de mindst strømkrævende apparater.

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Jeg bruger denne. Ved ikke om den kan fåes i Danmark endnu http://www.russandrews.com/static/Elfix_Polarity_Tester.html

Rækkefølgen er også af betydning. Digital først i skinnen, og så de mindst strømkrævende apparater.

Jamen hvor har du den fra?

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft den så længe, at jeg faktisk ikke kan huske det. Muligvis kan hifi butikker skaffe den hjem, eller måske kan en el forretning skaffe den. Ellers kan du købe den på siden jeg linker til. Hæderligt firma.

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hvis du er ude efter en netliste / fordelerboks uden netfilter har jeg gode erfaringer med

Furutech

Samt netkabler fra Transparent link

Min erfaring siger at, der er utroligt meget at nå på den konto.

God jagt

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har opnået en klar forbedring ved at stjerneforbinde udtagene i min fordelerdåse. Købte noget Furutech 314 Ag og strippede ledene. En 16 kvadrat muffe kunne holde dem alle. Jeg har et simpelt EMI-filter, taget fra en PC, siddende lige efter indtaget og derefter til muffen. Det virker!

Netkabler skal også være iorden. Jeg bruger Cardas, Furutech og Analysis Plus. Jeg har prøvet Supra. Det var ikke godt hos mig. Musikken kom til at lyde klemt og uengageret.

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:

Lyder spændende! Er bekendt med nul og fase i lysnettet, og den påvirkning, det har på systemet, men hvordan netfaser man i praksis?

En af mulighederne er at bruge en polsøger på netkablet. Når du har kablets hunstik foran dig, drejer du stikket så jord vender "nedad", og med polsøgeren skal du få udslag i venstre leder(fasen)..

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Måske du kunne fortælle hvilke seks ens netkabler du købte?? De hedder jo altid noget, selvom det er standardkabler.

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Tweaker skrev:

Måske du kunne fortælle hvilke seks ens netkabler du købte?? De hedder jo altid noget, selvom det er standardkabler.

Mvh.

Niels

De hedder Phino og blev købt hos Hi-Fi Klubben. Kostede så vidt jeg husker 45 kr stykket. Kan nok fåes billigere andre steder. Men please skyd mig ikke, hvis det lyder af pommern til hos dig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes