Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: universal remote (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Det har sikkert været oppe og vende 1000 gange før. Men jeg er ved at jagte mig en universal remote, er ved at være træt af alle de remotes og skal skifte over på HDMI, tænde DVD og skifte input på forstærkeren når man feks skal se en DVD film, så et af kravene er at man selv kan lave en makro til alle de ting.

Har dog gået og forelsket mig lidt i denne her http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ productid_SRU8015_10_DK_CONSUMER/Universel-fjernbetjening+SR U8015-10, har fornuftigt design og størelse, samtidig med at man kan betale den Men er der andre muligheder på markedet, som kom gerne med dem

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Uden at kende prisen for Philips'en der, vil jeg da helt klart anbefale dig at tage et kig på Logitech's Harmony serie (Logitech)
Priserne her er dog ret vanvittige, og du kan snildt finde dem billigere andre steder...

Jeg selv ligger inde med en Harmony 525, som kan styre ligeså mange enheder som Philips'en. Den er nem at betjene og derudover har Logitech en af de største databaser med over 300.000 enheder fordelt over 6000 mærker, så der er rig muligheder for at finde alt sit grej i hvert fald :)

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Syntes at de virker lidt billige at se på(dog uden at have set dem i virkeligheden) men http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/ devices/370&cl=dk,da 785 kunne være en mulighed.

Philipsen kan fåes ned til 1000 kr flere steder på nette, så det vil nok være i det pris leje, max 1500

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du har 1500,- at sende afsted efter en remote, skal du helt klart anskaffe dig "Harmony One Advanced Universal Remote"

• Kan erstatte op til 15 almindelige fjernbetjeninger: Du slipper for at de ligger og roder i stuen
  • Trykfølsomt farvedisplay: Du kan nemt styre alle aktiviteter i hjemmebiografen og stereoanlægget med et enkelt tryk på en knap: Du kan se en dvd, se fjernsyn, høre musik og meget mere
  • Genopladelig: Slut med at skifte batterier.

Selvfølgelig sakset inde fra siden, men Tweak.dk anmeldte den også og der fik den fine anmeldelser. Har også et pænere/knap så "cheap" look, hvis du forstår, hvad jeg mener...

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Kan jo det jeg skal bruge men syntes bare at den ser lidt billig ud. Men måske det er noget andet i virkeligheden

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Altså det er jo en plastik-pianolak finish, men samtidig har Philips'en jo også en plastik-finish, så tror ikke der er den store forskel?

Evt. kunne du jo søge på www.hifipriser.dk efter Harmony serien, og se hvor der er nogle fysiske forhandlere. Jeg ved Bilka får 525 og 785 i sortimentet indenfor den næste måneds tid, her kan du jo se dem...

Synes i hvert fald du skal overveje Logitechs fjernbetjeninger. Ved mange herinde har dem og er glade for dem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes