Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Holfi Mains Filter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bammerdrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2003
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Kort og godt:

Er der nogen som har erfaring med Holfi´s Mains Filter? Virker det?

Mvh

Niels
Til top Vis bammerdrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bammerdrengen

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Kort svar:

Nej!

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede det for et års tid siden og var meget skuffet, jeg syntes endda at lyden blev ringere. Nu er det nok heller ikke det bedste at smide et filter foran min rørforstærker.

Men det var hvad man får for pengene der fik mig til at miste lysten til at eksperimentere videre: En plastik stikdåse som man køber for 100 kr. i Silvan, og så 4 komponenter monteret indeni, de koster højst en 20-30 kr. samlet. Men stikdåsen koster alligevel ca. 1.400 kr.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan det (så) være at en fra testpanelet her på siden synes det var det bedste der var opfundet efter CD-mediet?

Han var ovenud begejstret - mon Holfi har ændret konstruktionen?

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

dige skrev:
Hvordan kan det (så) være at en fra testpanelet her på siden synes det var det bedste der var opfundet efter CD-mediet?

Sådan er der jo så meget  Faktum er at bl.a. filtre deler hifi-folket i mindst to lejre. Men som nævnt kan mit resultat skyldes at jeg også satte forstærkeren på, det siges at filtre også kan risikere at begrænse strømtrækket, selv om Holfi's filter er så basalt som det er.

dige skrev:

Det tror jeg nu ikke. Min opfattelse kan også være negativ pga. produktets byggemæssige kvaliteter, vi er jo alle ofre for det visuelle indtryk. Jeg vil i hvert fald ikke give 1.400 kr. for det produkt, allerhøjest 250 kr., der kan ikke have været brugt mange udviklingstimer på det. Og hvis der er en positiv effekt vil den sandsynligvis kun være minimal, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Et produkt der på mig virker troværdigt er derimod de strøm-ting som www.audi-o-plan.de fremstiller. De er dog ikke helt billige

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Mvh

Dige

Tjahhhhh svært at svare på, udover at jeg er slemt uenig. 
Mit indtryk går i retning af:

- Formindsket dynamik
- Svampet og volumiøs bund
- Amputeret top
- Musikken mister tempo

Faktisk har jeg endnu tilgode, at høre et netfilter der virker...

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Netstøjsfiltre virker ikke på forstærkere grundet strømbegrænsning, men de virker nogengange fortrinligt på CD-afspillere. Et kvalitetsnetstøjfilter kan laves for 200kr og er mindst lige så godt som et "dyrt og fint navn" til "så må det også være det bedste"-pris. Brinck´s versioner starter ved en lille hund + æske, så kan du lodde??? Jeg anbefaler at skifte de medfølgende dioder ud med dioder af schotty-typen, det fordyrer dog projektet med ca. 50kr!

It ain´t rocketsience!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Nu skal det nok ende med at jeg bliver haglet ned, men derfor kommer min mening nu med alligevel

Jeg har gennem 3 måneder brugt holfi filteret, hvor jeg den første månede havde filteret i brug hver anden uge. Første uge forløb uden nogen større mærkbar effekt, og jeg var egentlig på vej ned og levere det tilbage igen. Men efter at have fjernet filteret begyndte jeg at høre forskelle, og besluttede mig for at give det en chance til, med en bedre nærlytning.

Den første store forskel jeg bed fast i var baggrundsstøj, det sorte ingenting var pludselig mere sort og endnu mere ingenting. Med en god gang funk på anlægget var detaljerne fra bassistens fingerspil mere detaljeret, og stortrommerne i tungt metal fik en mere tydelig klik lyd .Ved godt dette kan lyde som noget uønsket, men som trommeslager gennem snart 8 år, kan jeg stå inde for at der specielt ved metal tit og ofte SKAL være en let kliklyd. Jeg bruger på mine egne trommer træhammer og godt tilspændt skind for selv at få den mere markante lyd frem, hvilket kan hjælpe til at trommerne bliver skilt bedre fra hinanden nå de begge kører på fuld drøn.

Indrømmet, forskellene er ikke voldsomme, og det er måske også for meget at betale for så lidt. Men på trods af prisen fortryder jeg på intet punkt købet af holfi filteret. Om man kan bygge det selv for mindre penge skal jeg dog ikke kunne gøre mig klog på.

Mit råd vil være at du prøver at låne det hjem før du køber det. Anlæg og smag er så forskellige, og meninger om sådanne tilføjelser er bestemt ligeså forskellige.

Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål til F. Christians:

Who is Brinck ?

DU henviser til navnet i forb. med et alternativt netfilter til ex. CD

Vil gerne vide og købe

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2004 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

Brinck elektronik, vistnok Frederiksborggade, men 10hver10fald ved Nørreport station!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

bammerdrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2003
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Mht Brinck må det være denne butik der tales om:

http://www.brinck.dk/

Mvh
Niels
Til top Vis bammerdrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bammerdrengen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Det er det nemlig!!!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Netstøjsfiltrene fåes i 2 udgaver; 505=600watt og 507=1300watt, husk at købe schotty-dioder i stedet for de medfølgende 1N4001!!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes