Sendt: 12 Marts 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Har nu også tænkt mig at de skal betrækkes med stof:) Ikke så pænt at have ren rockwool hængende.. HEhe.
Men er meget i tvivl om hvilke batts jeg skal købe - Nogle snakker om at normale "Flexi A-Batts" har for lav densitet (ca 30kg/m^3).
Når du siger a de skal beklædes med stof, mener du så hele vejen rundt om, eller bare forsiden? |
|
|
Hmm godt spørgmål, jeg mener de skal være rimelig tætte og tykkelsen behøver ikk være mere end de 50mm, tyndere plader kan vel os bruges, ang densitet så er der er ikk ret mange valg, de ligger indenfor de samme grænser, skal man have højere densitet så snakker vi få procent i sidste ende, forskellen mellem rockfon og alm bygnings batts er der selvfølgelig, rockfon er lamineret og lavet til formålet, men mener absolut der er noget at hente i en gør det selv løsning... Jeg mener ikk du bør ofre det store i for specielle rockwool plader, men du kan selv læse lidt videre, Super Flexi A-batts er en dem der har den højeste densitet, men de starter også med tykkelsere fra 45mm og op.. http://guiden.rockwool.dk/produkter/bygningsisolering/super- flexi-a-battsJa stoffet behøver du kun dække fronten med, og lave et overslag på 20mm på bagsiden, du kunne evt mætte bagsiden med maling eller lak... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|