Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: VDH terminering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
a2zinck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

hello folks!

er i færd med at tweake min thorens pladespiller, men er gået i stå med de forbandede kabler.

min SME arm tager rca kabler, så har derfor indkøbt 1,5m VdH D-502 hybrid & der tilhørende C-4.0 rca-stik til formålet... men hvordan i hulen sætter man disse sammen??

der er tale om følgende stik:

jeg har termineret før, men ikke denne type stik. håber I kan hjælpe en mand med hans påske-projekt :)

/anders

Til top Vis a2zinck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a2zinck

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit VdH kabel. Jeg bruger selv D502 Hybrid kablet på en Thorens TD2001 pladespiller, og i mine øre er det et godt valg til prisen.

Jeg kender ikke C-4 stikket, men hvis det er lavet som de gamle type VdH RCA stik fungere det på følgende måde, i de gamle stik var der kun et loddepunkt i stikket nemlig midter benet. Stel siden lagde man så i klemme mellem de 2 stk. ringe. Når så stikket blev samlet var der ok stelforbindelse, og termineringen var færdig.

Opbygningen af 502 kabler er et twin kabel hver med 2 ledere, og så en skærm omkring. Jeg mener du skal forbinde en leder til midterbenet og en leder til stel siden. Skærmen kan du så evt. vælge kun at forbinde i den ene ende af kablet, og på denne måde kører psudo balanceret.

I midten af dette twin kabel har VdH monteret en stålwire. Denne wire kan du så passende bruge til ekstern stel til værket på din Thorens. Ved tonearmssiden kan du vælge at erstatte ca. 20 cm af denne wire med noget stelkabel der er mere fleksibelt - dette for ikke at påvirke dit evt. flydende ophæng for meget.

Held & lykke med kabel projektet, og god påske.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes