Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: pc -> receiver UPGRADE??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Ved ikke om det er det rigtige sted at poste det her spørgsmål, men umiddelbart er det jo. Jeg har længe villet opgradere mit setup til et noget højere niveau og har altid været meget vild med Densen's ting. Men mit problem eller rettere spørgsmål går på. Jeg hører mest mp3 fra min com. over anlægget nu og der er der jo en vis forvrængning pga komprimeringen osv ik?

Så mit spørgsmål går på, er der noget man kan gøre, for at forhindre dette eller formindske det? både på mit nuværende setup, men os i fremtiden?

for vil jo langt fra få det optimale ud af et dyrt Densen anlæg, så længe jeg kører det meste af min musik over min com.

Til top Vis RVGiUIe8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RVGiUIe8

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hvilket udstyr spiller du på nu?

Du skriver at meget af din musik ligger som mp3 - de filer står desværre ikke til at 'redde' rent kvalitetsmæssigt. Derfor bliver du nødt til at rippe dine CD'er til et lossless format (FLAC, WMA lossless, etc.) for derved at bibeholde den fulde CD kvalitet. Der findes en del tråde om det her på forumet, et par keyword: lossless, EAC og FLAC.

Et ordenligt lydkort gør også rigtig meget for lyden, når man bruger computeren som kilde. De fåes fra 500 - 10000 kr., så hvor meget har du at bruge?
Evt. kan du kigge på en netværksafspiller som Squeezebox 3, Squeezebox Duet eller Sonos.

Så det er skam muligt at få kvalitetslyd ud af computeren - det kræver bare noget udstyr (og filer) der matcher resten af kæden

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Mark.S skrev:

Hvilket udstyr spiller du på nu?

Du skriver at meget af din musik ligger som mp3 - de filer står desværre ikke til at 'redde' rent kvalitetsmæssigt. Derfor bliver du nødt til at rippe dine CD'er til et lossless format (FLAC, WMA lossless, etc.) for derved at bibeholde den fulde CD kvalitet. Der findes en del tråde om det her på forumet, et par keyword: lossless, EAC og FLAC.

Et ordenligt lydkort gør også rigtig meget for lyden, når man bruger computeren som kilde. De fåes fra 500 - 10000 kr., så hvor meget har du at bruge?
Evt. kan du kigge på en netværksafspiller som Squeezebox 3, Squeezebox Duet eller Sonos.

Så det er skam muligt at få kvalitetslyd ud af computeren - det kræver bare noget udstyr (og filer) der matcher resten af kæden

Tak for feedback.. Et ordentligt lydkort havde jeg ikke tænkt over, da jeg lige nu bruger en bærbar, men det er selvfølgelig en start, så snart jeg får en stationær igen! men tak..

Til top Vis RVGiUIe8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RVGiUIe8

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

RVGiUIe8 skrev:
Tak for feedback.. Et ordentligt lydkort havde jeg ikke tænkt over, da jeg lige nu bruger en bærbar, men det er selvfølgelig en start, så snart jeg får en stationær igen! men tak..

Man kan nu også få mange gode lydkort til både USB og Firewire

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes