| Forfatter |
|
Entusiast #1 Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Kan i hjælpwe mig med at finde det bedste phono kabler på 10m. Ville ikke sige noget max pris da det ikke kommer an på pris men kvali! 
LydSource: Rme HDSP 9632
Forstærker: En halv død Eltax Acura AMP-70
Højtalere: Tannoy Sensys 2
__________________ Setton AS 3300 ~ Setton TUS 600 ~ Luxman K-10 ~ KEF Chorale ell. Cantor ~ Monitor Das Hifi - Atmos Air højtalerkabel ~ "Good Old Vintage Sound"
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Porta Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Just för den låga kapacitansens skull.
Det borde gå att specialbeställa 10m längd
Mvh __________________ Stefan
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan fuldt ud bakke op om Blue Jeans Cable LC-1. Af de grunde Milu nævner, er det helt perfekt til lange træk. At det så også lyder virkeligt godt, er jo kun et plus .
Hold øje med brugeranmeldelser. Jeg har en anmeldelse af det, liggende til godkendelse.
|
| Til top |
|
| |
Mibr01 Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mibr01 skrev:
| Jeg har også brug for et phono kabel på 10m. Jeg har ikke verdens bedste anlæg og vil kun ofre 300 kr på ledningen indtil jeg får nogen flere gryn (nok først om lang tid :( ).
Har kigget på følgende kabeler Belden 1694A Stereo Audio CablesTror i der vil være støj når man spiller musik på belden kablet? |
|
|
Nej, hvorfor skulle der være det? Belden laver glimrende kabler. Du kan også få et kabel som det du søger til langt under 300 kr., men jeg må ikke fortælle dig hvor... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe et alm gummi mikrofonkabel, da det er rigtig godt skærmet.
Hos f.eks. Monacor koster det under 10,- kr meteren, og så bruge penge på et par stik, f.eks. Neutrik, som også Monacor fører.
Og så "pseudo balancere" det, således yderskærmen kun har fat i stel lederen i signal-kilde enden.
Sådan har jeg tidl kørt lange signaltræk med OK resultater, uden at det kostede en "bondegård"
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
Jeg ville købe et alm gummi mikrofonkabel, da det er rigtig godt skærmet.
Hos f.eks. Monacor koster det under 10,- kr meteren, og så bruge penge på et par stik, f.eks. Neutrik, som også Monacor fører. |
|
|
Ved 10 kr. pr. meter bliver det jo også til 200 kr. uden stik. Han kan jo får færdige kabler i god kvalitet til mindre end det  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
[QUOTE=jensby]Ved 10 kr. pr. meter bliver det jo også til 200 kr. uden stik. Han kan jo får færdige kabler i god kvalitet til mindre end det 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
måske - jeg har bare ikke set dem endnu - altså phonokabler på 10m for 200 kr i en god kvalitet.
Preferancer er heldigvis forskellige, både hvad angår god lyd, og hvad der er kvalitet. Jeg kan gå med til man måske får meget for sine penge ved 200 kr for 10 meter phonokabel, men kvalitet tror jeg ikke der er råd til.
De kabler jeg har set i dette prisleje, har lyd og kvalitetsmæssigt ikke været i nærheden af et hjemmelavet kabel, baseret på mikrofonkabel. Og så sætter man selv standarden for kvaliteten hvad angår stik - men mon ikke tommerfinger regelen "man får hvad man betaler for" holder vand lidt endnu...
Jeg kan selvfølgelig tage fejl - så må vi ha' et link på bordet (forum'et )til det specifikke kabel så vi kan se nærmere på det - jeg kan jo sagtens tage fejl...
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mcs_5 prøver at sige er: "køb mine, køb mine de er billige" der er et gratis link til branchemedlemmets hjemmeside.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
| Det mcs_5 prøver at sige er: "køb mine, køb mine de er billige" der er et gratis link til branchemedlemmets hjemmeside. |
|
|
Nej. Man kan købe kabler til lave priser mange steder. Kvaliteten er ikke den samme som noget til meget høje priser, men det er ligesågodt som standard mikrofonkabel. Jeg har klippet en del kabler op for at kontrollere opbygningen  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |