Emne: kabler??? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey derude... jeg havde lige min svoger på besøg, og han skulle jo lige høre mine nye elac osv... så kom vi til at snakke om kabler, og han mener 100% at han tror ikke på der er forskel på forskellige kabler mht lyden(han er elektriker) jo han tror det kan have en lille smule at sige, hvis man havde et rum som fx et thx studie hvor alt akkustisk er 100% iorden.. jeg prøvede så at fortælle ham at fra det gamle kabel jeg havde til det nye at der er altså meget forskel i lyden det blev mere åbent og deltajeret, men det tror han simpelhen ikke på.. han mener at et alm. kabel som koster 20kr pr. meter er lige så godt som et kabel på 2000kr pr. meter.. hvordan får man overbevidst sådan en mand om at det har noget at sige??? hvis man overhovedet kan det.. synes bare det er så træls at snakke med en der er så stædig :) hehe
__________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
blindtest
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, Tro at der er rigtig mange der synde at dyre kable høre under Voodoo, og har intet med normal logi af gøre
Men det er nok mange gange rigtig, at man for et kable betale mere for navnet, så længe man er oppe i dyre kvaliets kabler, som bla. bliver
bruget inde for fly/rumfart og hospitaler, gå man ikke galt i byen, og her er der en stor pris spring til de ægte HIGH-END hifi kabler.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver ST ret!...
Mange tager det nok foregivet, at hvis man betaler i dyre domme, så kommer kvaliteten også!..Det syntes jeg bestemt IKKE, er rigtigt!...
Men ligefrem at påstå at et standard noname T-hansen kabel, gør det lige så godt som et Nordøst Flatline Gold, eller et andet højt middelklasse kabel, det er ikke rigtigt!...Men prøv at lave en blindtest, så kan i jo selv se!. Jeg har selv prøvet det, på forskellige lejligheder (hos CSN-teknik) og hjemme i min bio-kælder!..
Hos mig skiftede jeg fra et Tara Labs omni 2, til et Nordøst Flatline Gold. De blev testet på et par CV Al-1000 (så man kunne let forvente, at der ikke var nogen forskel, men der var der bestemt)!...Bassen var mere fast, mellemtonen mere markant, og diskanten tydligere!...Så min overbevisning er bestemt, at KABLER gør en forskel!..Dyre kabler er nødvendigvis ikke meget bedre, det er derfor man skal (hvis det er muligt) låne nogle forskellige kabler, og høre hvad man syntes bestemt om!..
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuki skrev:
| hey derude... jeg havde lige min svoger på besøg, og han skulle jo lige høre mine nye elac osv... så kom vi til at snakke om kabler, og han mener 100% at han tror ikke på der er forskel på forskellige kabler mht lyden(han er elektriker) jo han tror det kan have en lille smule at sige, hvis man havde et rum som fx et thx studie hvor alt akkustisk er 100% iorden.. jeg prøvede så at fortælle ham at fra det gamle kabel jeg havde til det nye at der er altså meget forskel i lyden det blev mere åbent og deltajeret, men det tror han simpelhen ikke på.. han mener at et alm. kabel som koster 20kr pr. meter er lige så godt som et kabel på 2000kr pr. meter.. hvordan får man overbevidst sådan en mand om at det har noget at sige??? hvis man overhovedet kan det.. synes bare det er så træls at snakke med en der er så stædig :) hehe |
|
|
Typisk elektrikerudsagn! Hvis der er 'hul igennem' er det i orden, og bliver ikke anderledes.
Niels
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|