| Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg vil høre om et coax 75ohm (digital) kabel gør sig lige så godt som alm analog kabel? Grunden til mit spørgsmål er at jeg forbinder min dvd afspiller til min thule amp. via 5 seperate kabler et streo sæt til front og et til bag og et enkelt mono kabel til center. Men da mange kabel producenter ikke sælger enkelte kabler af gangen vil jeg så hellere bruge samme pris på et enkelt digitalt coax kabel end at købe et stereosæt hvor jeg kun kan bruge det ene kable.
mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt bruge 75 ohm coax som signalkabel, men det vil ikke opføre sig som kablet i de andre kanaler (kapacitet/induktion m.m. er anderledes). Så hvorfor ikke bare købe et kabel fra en af de producenter der tilbyder enkeltkabler? Eller du kunne købe en stykke kabel og 10 stik, og klare problemet selv...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel sagde:
"Du kan godt bruge 75 ohm coax som signalkabel, men det vil ikke opføre sig som kablet i de andre kanaler (kapacitet/induktion m.m. er anderledes)."
Hvordan anderledes på en negativ måde? Eller hvad?
ps tak for svar
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 04:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
| Hvordan anderledes på en negativ måde? Eller hvad? |
|
|
Det finder du ud af når du prøver... De anderledes data vil belaste DVD-spilleren anderledes. Så du kan risikere at lyden fra kanalen med coaxkablet også bliver lidt anderledes. Men det kan også være forskellen er så lille at det ikke betyder noget. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det Mikkel siger er: Lad være med at spare her og køb 3 stereokabler og smid 1/6-del væk.....
Specielt når du har så fint grej som Thule er det ikke værd at spare de par kroner.
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogen der bruger Vivanco kabel, der er beregnet til paraboltilslutning, som signalkabel. Om det så er 75 ohm, skal jeg ikke kunne sige, men det med at bruge kabel som er designet til andet brug, er meget udbredt. Jeg er ikke så nervøs for at prøve den slags, da det gerne er småbeløb den slags kabel koster.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Det finder du ud af når du prøver... De anderledes data vil belaste DVD-spilleren anderledes. Så du kan risikere at lyden fra kanalen med coaxkablet også bliver lidt anderledes. Men det kan også være forskellen er så lille at det ikke betyder noget.
|
|
|
Hvis du mener at lyden fra hans centerhøjttaler bliver lidt anderledes end lyden fra front og baghøjttalere, har du nok ret. Hvis du ser hvilke højttalere han bruger, vil du nok give mig ret i at det vil være tilfældet uanset hvilke kabler han bruger. 
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Du kan godt bruge 75 ohm coax som signalkabel, men det vil ikke opføre sig som kablet i de andre kanaler (kapacitet/induktion m.m. er anderledes). Så hvorfor ikke bare købe et kabel fra en af de producenter der tilbyder enkeltkabler? Eller du kunne købe en stykke kabel og 10 stik, og klare problemet selv...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Jeg vil da meget gerne møde den person der blindt kan høre forskel på 1 meter RG58 / RG59 brugt som signalkabel i et stereoanlæg.
|
| Til top |
|
| |