| Forfatter |
|
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nogen der har nogen erfaringer med at tweake denne afspiller?
Jeg er sådan set glimrende tilfreds med min, alligevel kunne jeg godt ønske mig at diskanten var en anelse mere blød. Jeg synes den kan tendere til at være en smule kantet og hård.
Måske kan man gøre noget ved det? Det skal ikke være alt for omfattende fordi så frygter jeg at det ender med at blive en helt anden afspiller. __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppe Vinding skrev:
|
Hej
Nogen der har nogen erfaringer med at tweake denne afspiller?
Jeg er sådan set glimrende tilfreds med min, alligevel kunne jeg godt ønske mig at diskanten var en anelse mere blød. Jeg synes den kan tendere til at være en smule kantet og hård.
Måske kan man gøre noget ved det? Det skal ikke være alt for omfattende fordi så frygter jeg at det ender med at blive en helt anden afspiller.
|
|
|
Hvad består resten af dit anlæg af? Og hvad med akustikken i dit lytterum?
Jeg tvivler meget på, at din Accuphase er problemet.. __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, det er jo altid relevant at stille spørgsmålet om man har fokuseret på resten af kæden, akustik mv.
Noget andet jeg lige er kommet i tanke om er om konverterne kan være gået ud af justering? Der er vist nok mulighed for at justere de konvertere der sidder i DP-60'eren. Jeg ved bare ikke om det er sandsynligt at en konverter med tiden kan gå ud af justering? __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppe Vinding skrev:
Tjah, det er jo altid relevant at stille spørgsmålet om man har fokuseret på resten af kæden, akustik mv.
Noget andet jeg lige er kommet i tanke om er om konverterne kan være gået ud af justering? Der er vist nok mulighed for at justere de konvertere der sidder i DP-60'eren. Jeg ved bare ikke om det er sandsynligt at en konverter med tiden kan gå ud af justering? |
|
|
Hej Jeppe... Jeg er nok også tilbøjelig til at tro, at det ikke er Accuphasen der er problemet. Den er, så vidt jeg ved, ikke kendt for at være at være kantet eller spids. Men har du prøvet at rense laseren? Hvis den har større eller mindre læseproblemer, sætter den måske fejlkorrektionskredsløbet på overarbejde - og det kan godt gi' de tidligere nævnte 'problemer'. I det hele taget skal der være pæne og rene omgivelser i mekanikken. Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan ikke rigtigt genkende dp 60 som værende blød i toppen, velopløst ja, men ikke blød. jeg må desværre give resten af koret ret, det er næppe afspileren den er gal med.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| jeg kan ikke rigtigt genkende dp 60 som værende blød i toppen, velopløst ja, men ikke blød. jeg må desværre give resten af koret ret, det er næppe afspileren den er gal med. |
|
|
Nu skriver han jo også "...alligevel kunne jeg godt ønske mig at diskanten var en anelse mere blød. Jeg synes den kan tendere til at være en smule kantet og hård."

|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jeppe Vinding
Hvilke kabler, forstærker og højttalere bruger du?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for interessen 
Mit anlæg består af: Albarry DMP1 forforstærker Albarry M1008 mk.II effektblokke Nottingham Analogue Hyper Spacedeck m. Alphason HR100s arm og pt. Shure pick-up Infinity Renaissance 90
Alle apparater er umodificerede.
Kabler er pt. Kimber 4TC til speaker og Archos Audio Enigma til interconnect.
Jeg bruger ikke netstøjsfiltre af nogen art.
Jeg ved ikke om det gør nogen her klogere på om det er Accuphase'n der skærer lidt i diskanten, men synes i hvert fald ikke jeg har oplevet tilsvarende med andre cd-afspillere. Som så igen ganske langt fra havde andre af de kvaliteter som DP-60'eren har så... __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppe Vinding skrev:
|
Tak for interessen 
Mit anlæg består af: Albarry DMP1 forforstærker Albarry M1008 mk.II effektblokke Nottingham Analogue Hyper Spacedeck m. Alphason HR100s arm og pt. Shure pick-up Infinity Renaissance 90
Alle apparater er umodificerede.
Kabler er pt. Kimber 4TC til speaker og Archos Audio Enigma til interconnect.
Jeg bruger ikke netstøjsfiltre af nogen art.
Jeg ved ikke om det gør nogen her klogere på om det er Accuphase'n der skærer lidt i diskanten, men synes i hvert fald ikke jeg har oplevet tilsvarende med andre cd-afspillere. Som så igen ganske langt fra havde andre af de kvaliteter som DP-60'eren har så...
|
|
|
Højttalerne er problemet jvf. mine erfaringer med dem. Diskanten på dem er uhyggelig svær at få til at opføre sig ordentligt næsten uanset hvad der spændes for!
Accuphase´n tror jeg heller ikke på! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |