| Forfatter |
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaring med dette "kondom" til CD'erne 
Jeg tænker her på:
- Er det nemt at sætte på
- Kan man let flå det af igen (f.eks. efter fejlmontering)
- Hvorledes med lyden
- Hvad sker der når plastikfilmen bliver ridset
At det er en designmæssigt håbløs hjemmeside, det kan vi hurtigt blive enige om.
Fyr løs __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gummi? En form for kopi-beskyttelse, eller  Spøg til side, må jo hellere tjekke dit link ud ved lejlighed ..
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til at starte med: Dit link virker ikke !
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
| Til at starte med: Dit link virker ikke ! |
|
|
Det er skam det rigtige: http://www.d-skins.dk/
Mon ikke siden snart er oppe og køre igen  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er det samme tweak som jeg har købt på et tidspunkt, - en gummiskive man sæter på cd´en og glatter den ud - virken den ganske udemærket..... du får lidt mere ro og en knap så fremadrettet ( ud i stuen ) lyd ! Den "dæmper" med andre ord det hele lidt.....hvis det er det man ønsker.....det vil givet vis ha sin fordel på nogen skiver, men også det modsatte på andre ! Den virker faktisk på samme måder som et sæt rørdæmpere !
MVH Frankie
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
|
Hvis det er det samme tweak som jeg har købt på et tidspunkt, - en gummiskive man sæter på cd´en og glatter den ud - virken den ganske udemærket..... du får lidt mere ro og en knap så fremadrettet ( ud i stuen ) lyd ! Den "dæmper" med andre ord det hele lidt.....hvis det er det man ønsker.....det vil givet vis ha sin fordel på nogen skiver, men også det modsatte på andre ! Den virker faktisk på samme måder som et sæt rørdæmpere !
MVH Frankie
|
|
|
Hvad er det for noget sludder
Det vil ikke påvirke lyden. Du vil højst få fejl læsninger på cd som også kaldes jitter.
Tilbage til emnet
Vil skyde på at det virker fint. uden dog at have bekendtskab med dette __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
| Til at starte med: Dit link virker ikke ! |
|
|
Så virker det igen, og man kan nu - i modsætning til før - læse det meste af teksten  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Jeg tænker her på:
- Hvorledes med lyden
At det er en designmæssigt håbløs hjemmeside, det kan vi hurtigt blive enige om.
Fyr løs |
|
|
Omtalen på hjemmesiden er aldeles forvrøvlet. Den 'kritiske' side på en CD er tekstsiden/oversiden. Et par småridser på den blanke side betyder ikke alverden - og så kan de poleres væk uden problemer. Informationslaget ligger ikke (yderst) på overfladen af den blanke side. Altså ridser på tekstsiden er langt værre. Læs: ødelæggende! Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Chr. R. skrev:
Jeg tænker her på:
- Hvorledes med lyden
Fyr løs |
|
|
Omtalen på hjemmesiden er aldeles forvrøvlet. Den 'kritiske' side på en CD er tekstsiden/oversiden. Et par småridser på den blanke side betyder ikke alverden - og så kan de poleres væk uden problemer. Informationslaget ligger ikke (yderst) på overfladen af den blanke side. Altså ridser på tekstsiden er langt værre. Læs: ødelæggende!
Mvh. Niels L.
|
|
|
Det er fuldstændigt korrekt. De vigtige data ligger fint beskyttet på læsesiden. Jeg ser ingen nødvendighed i at bruge et "kondom" til at beskytte med. Men der skal nok være nogen som mener at det giver en forbedret lyd. __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Er det nemt at sætte på
Kan man let flå det af igen (f.eks. efter fejlmontering)
|
|
|
Ja, de skriver at det kan monteres og demonteres flere gange, så det er sikkert nemt nok.
Her er jeg også enig med dem i at det ikke ændrer noget.
Chr. R. skrev:
|
Hvad sker der når plastikfilmen bliver ridset
|
|
|
Som de skriver, skift den ud med en ny.
De virker sikkert fint. Jeg har da også set mange cd´er der har været så ridsede så de ikke har kunnet afspilles uden fejl, og de kunne måske have været reddet på den måde. Jeg har dog aldrig selv haft problemer med at undgå ridser, så jeg mener jo nok at man bør tænke over hvordan man behandler sine cd´er istedet for at købe sådan noget unødvendigt pjat.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Chr. R. skrev:
|
Er det nemt at sætte på
Kan man let flå det af igen (f.eks. efter fejlmontering)
|
|
|
Ja, de skriver at det kan monteres og demonteres flere gange, så det er sikkert nemt nok. |
|
|
Nu stoler jeg ikke altid på oplysningerne i en salgsannonce som denne, så derfor mit spørgsmål.
Stanley skrev:
|
Her er jeg også enig med dem i at det ikke ændrer noget. |
|
|
Jeg er så mere skeptisk, for udgangspunktet må vel være, at det i hvertfald ikke burde forbedre lyden.
Stanley skrev:
Chr. R. skrev:
|
Hvad sker der når plastikfilmen bliver ridset
|
|
|
Som de skriver, skift den ud med en ny... så jeg mener jo nok at man bør tænke over hvordan man behandler sine cd´er istedet for at købe sådan noget unødvendigt pjat. |
|
|
Igen søger jeg erfaring. Desværre er det ikke i alle situationer muligt for mig at behandle skiverne som ønsket (ikke audio skiver). Så kunne dette produkt redde ellers tabt data blot en enkelt gang, så kunne det være et interessant produkt for mig, men også anvendelig til de skiver der bruges i bilen 
Men annoncen ordlyd om f.eks. film der ikke ses af laser, det burde appellere til enhver fart Brian der er træt af dyre fartbøder, men det øger ikke min tiltro til "vidunder" produktet. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er patenteret, så det må være noget som duer 
/HC
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Nu stoler jeg ikke altid på oplysningerne i en salgsannonce som denne, så derfor mit spørgsmål.
|
|
|
Fair nok.
Chr. R. skrev:
|
Jeg er så mere skeptisk, for udgangspunktet må vel være, at det i hvertfald ikke burde forbedre lyden.
|
|
|
Korrekt, medmindre de er så kraftige i kanten så de kan stoppe vildfarne stråler.  Jeg tror nu mest på at lyden vil være uændret.
Chr. R. skrev:
|
Igen søger jeg erfaring. Desværre er det ikke i alle situationer muligt for mig at behandle skiverne som ønsket (ikke audio skiver). Så kunne dette produkt redde ellers tabt data blot en enkelt gang, så kunne det være et interessant produkt for mig, men også anvendelig til de skiver der bruges i bilen 
|
|
|
Så tror jeg da på at det kan være en udmærket løsning. Der findes dog en både billigere og mere sikker løsning som jeg ville vælge, nemlig en sikkerhedskopi. Så er du også sikret mod ridser på labelsiden. Hvis du vil bruge dem i bilen, kan der dog være et andet problem. Afhængigt af hvilken cdafspiller du har i bilen kan det give loadingproblemer. Mange "slot in mekanismer" kan have problemer med at køre skiven ind og ud hvis overfladen er ændret eller skiven er lidt tykkere. Ligeledes kan det give problemer i nogle 10 cd magasiner hvor skiverne ligger meget tæt. Her kan skiverne sætte sig fast, så magasinet skal skilles ad for at man kan få skiverne ud. I værste fald kan de ødelægge loadingmekanismen. Jeg har repareret mange 10 cd boxe hvor en cd har siddet fast. Ofte har det været en cd fra biblioteket eller en hjemmebrændt med selvklæbende label klistret på .
Chr. R. skrev:
|
Men annoncen ordlyd om f.eks. film der ikke ses af laser, det burde appellere til enhver fart Brian der er træt af dyre fartbøder.
|
|
|
Muligvis, men så ville han blive skuffet. Pointen er jo netop at filmen ikke ses af laseren, men cd´en læses uændret. Det ville altså ikke hjælpe ham at pakke bilen ind i lign. film. 
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En nyhed er de ikke. Jeg havde en for nogle år siden, kan faktisk ikke huske hvordan jeg kom i besiddelse af den. De er meget nemme at få af og på, de sidder på ingen måde stramt om skiven (de falder heller ikke af).
Om det så er nogen god idé at bruge dem? Tja, spiller du freesbe med dine skiver eller bruger du dem som bordskånere, så kunne det måske være en idé. Som andre også har skrevet tror jeg ikke de giver nogen indflydelse på lyden. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |