| Forfatter |
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu endeligt fået samlet mit flexy rack. Jeg må sige at jeg er meget tilfreds med resultatet! Det er langt pænere og mindre voldsomt end det Audio Magic det erstatter, det er ekstremt billigt (ca350-500kr, alt efter detaljerne), hylderne kan instilles præsis som man vil og kun fantasien sætter grænser når det kommer hyldernes materiale/farve/udformning. Alt i alt kan jeg kun anbefale andre der mangler et rack, at bygge et flexirack...og hvis man så ikke er lige så begejstret for det som jeg, så har det ikke været så dyrt at prøve muligheden .
P.S. Kvinden i hjemmet var også yderst begejstret for skiftet fra Audio Magic Rack'et til det hjemme bryggede FlexiRack.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Johnravn
Har du mulighed for at upload nogle billeder ?
|
| Til top |
|
| |
kentp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget billede vi kan se ?
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da lige oploade nogle billeder i morgen...desværre er der ikke rigtigt nogle billeder af tilblivelsen af racket ( blev grebet af arbejdet og glemte at tage nogle billeder af det). men billeder af det færdige Rack skal jeg nok lige smide på i morgen...lige nu tvinger kvinden mig til gøre klart til en omgang tvangsindlæggelse til at se melodigrandprix  .
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
She , who must be obeyed!!
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, BILLEDER!!!!!!!!!  __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Fine billeder , men jeg har lige et spørgsmål :
Har du noget mellem hylderne og skive/møtrikker
eksempelvis nogen fjedrende/afkoblende "gummi-skiver"?
Ser ellers godt ud!
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk ikke, jeg forsøgte med gummi ringe og neopren mellem skive og hylde. men jeg syntes det resulterede i at racket blev ustabilt. eller også fik jeg strammet møtrikkerne så meget at det alligevel ingen affjedrende efekt havde, så jeg valgte at skrue det sammen uden noget imellem.
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg godt se ( ustabilitet )
Man kunne måske spænde den øverste og nederste hylde fast uden
afkobling og have de andre afkoblet .Evt anden fordeling mellem
uafkoblet / afkoblet.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er meningen ikke at det skal være helt slasket, deraf Flexi-rack?
|
| Til top |
|
| |
Guiron Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej, det er nærmere flexi for flexibelt som i at man kan justere hylderne præcist som man lyster.. - Hvis det bliver alt for slasket så vil det hele jo stå og gynge, hvorimod at hvis man har afkobling på hylderne til f.eks. pladespiller og cd (som jeg mener er de vigtigste at have afkobling imellem) så undgår du at vibrationer fra resten af hjemmet går op og ødelægger lyden.
__________________ /Kristian Skjødt
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke bare lave afkoblingen direkte under apparatet i stedet for på hylden?? feks. med de hersens Neopren fødder man kan få i hifiklubben?? så er apparatet jo afkoblet fra hylden og så er hyldens/rackets afkobling vel nærmest lige gyldig!?
Jeg må jo nok med skam i stemmen afsløre at Racket også er monteret på hjul (for at gøre det let at komme indbag når der skal laves noget om) og ikke på spikes eller bløde fødder.
Det med kun at spænde øverste og nederste hylde hård var da en tanke værd bryde. det er da ikke utænkeligt at det virker.
|
| Til top |
|
| |
Guiron Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt. Hvis du afkobler direkte under anlæget burde det jo have den samme effekt som hvis man afkobler i racket.. Og det er unægteligt væsentligt mere betryggende at racket føles som kramværk der kan holde til al ens grejer, frem for en gang blød slaskebæ der tenderer til at hælde ens kæreste eje ned på gulvet. Hvis du ellers afkobler cd og pladespiller fra hylderne enten med de neoprendimsen (som jeg ellers ikke kender til), spikes eller andre former for afkoblinger, så vil jeg da mene at det er et ganske udemærket system.. - Og for lige at lufte min personlige holdning, så mener jeg ikke at kunne ret meget forskel hvis man afkobler f.eks. forstærkeren. Det er mest på de bevægelige dele såsom netop CD og pladespiller der kan høres forskel. Det med hjulene synes jeg faktisk er en rigtig god ide, der er ikke noget værre end hvis man ikke kan komme til ind bag ved sit hifi. Jeg tror måske at det hele bliver for slapt hvis du nøjes med at spænde i top og bund. Så er de M12 (eller hvad du har brugt) gevindstænger heller ikke stærkere, når den får så meget vægt på. Og hvis du også vil kunne have muligheden for at rulle ud med det, når nu der er hjul under, så vil det sikkert vibrere en del hvis det kun er spændt sammen i top og bund. __________________ /Kristian Skjødt
|
| Til top |
|
| |