Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Seriøs hjælp til Højttalerkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 September 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen.

Jeg er netop blevet færdig med mine drømme hjemmebio der har været 4 år undervejs.

Mit setup består at

marquee 9500 lc ultra projektor

lexicon mv 5 forforstærker

lexicon effektforstærker

Dali euphonia 5.1 højttalere ( bliver engang opgraderet til 7.1)

Jeg mangler mu i sidste ende mine højttalerkabler og vil gerne have det bedste af det bedste til mit setup. Søger pt nogle biwire kabler. Overvejer at købe dem brugt helst men har et budget på ca 30000 kr på kabler. Please giv mig jeres anbefaling da jeg er blevet totalt konfus over det store gedemarked af kabler der findes.

Til top Vis Moby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moby

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 September 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej Moby

Da jeg lavede min biograf http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54892&P N=1 havde jeg CSN Teknik med på banen. Christian er ekspert i det med biografer og har været med fra starten og har stået for hele den tekniske instalation.

Valget faldt efter flere prøve lyt mod andre kabler på CSN Costum kabler i 99.9999 % finsølv. Disse kabler blev lavet så de passede 100% til de afstande som jeg havde = ingen spild og ingen fuglereder bag hverken ht. eller anlæg.

Disse kan jeg kun anbefale på det kraftigste og alt efter hvor kraftige (hvor mange lag sølv og hul igennem) du vil have dine kabler så holder dit budget mere end rigeligt.

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 September 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige været igennem kabel junglen og faldt for kablerne fra Audience.

Kablerne er tynde og nemme at have med at gøre, specielt deres powercord er noget af det mest fleksible jeg har prøvet. Det er faktisk lidt sjovt når man kommer fra vandslange tykke kabler og så ende op med dette som ikke er tykkere end en blyant( højtaler+ interconnect).

Der er flere forskellige serier men jeg endte op med det nye Audience Au24 i en E version. Men du skal vel bruge mange meter så jeg ville nok kigge på en af de billige serier.

Synes ikke forskellen var så stor på au24 og e versionen men ville hellere smide pengene nu og så glemme alt om opgradering og et par år.

Jeg har prøvet Transparent, Taralabs, DHlabs, Zucable med flere men dette er simpelthen det bedste jeg har ejet. For første gang hører jeg ikke på et kabel eller et eller flere toneområder der bliver focuseret på.

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

Moby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

jeg har kigget en del på det og det lyder meget positivt men hvad med silver sonic Q10 kabler. De har da fået meget positiv anmeldelse!

Til top Vis Moby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moby

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Silversonic Q10 er et helt OK højttalerkabel, og når du vokser fra det, så kan det sagtens sælges igen.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Synes bestemt også at kablerne fra DH Labs er gode.

Det bedste kabel fra firmaet er for mig revelation, som er et interconnect. Dette kabel fortjener egentligt at blive sammenlignet med langt dyrere kabler.

Højtalerkablerne er også gode, men når ikke helt samme højder som ovennævnte kabel. Kablet er stadigvæk et superkøb til prisen og lidt derover.

Og kablerne er nemme at sælge igen.

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes