Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strømkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Måns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er på udkig efter nogle udemærkede strømkabler samt en stikdåse til min forstærker + cd-afspiller. Det kunne derfor være interessant at høre andres erfaringer med strømkabler og stikdåser; sker der virkelig store lydforbedringer ved at spendere penge på denne del af sit hifi-setup? Har I kendskab til mærker/hjemmesider, hvor man får meget for pengene (jeg håber på at kunne slippe med max 2000 kr. samlet).

Mvh. Måns

Til top Vis Måns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Måns

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 September 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 September 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

hejsa.

Jeg har lidt erfaringer på området, for nogle år tilbage besluttede jeg at der skulle dyrkes lidt i powerkabler og strømskinder, som elektriker møder jeg mange kabel typer og når der ind i mellem har været der kunne være spændende at prøve, ja så er der røgen en stump med hjem og stik blev monteret, nogle gange med rimelig resultat og andre gange så, men har aldrig fundet et hvor jeg bare tænkte vov.

Efter at ha prøvet en del egen produktion, så tænkte jeg det var tid til at prøve noget færdig termineret, men var ikke villig til at betale en herregård, så valget faldt på supre reload powerkabler og en supra strømskinde. forbædringerne var små, lidt extra gov i bassen og diskanten blev lidt mere pågående, det kan man så diskutere om det er en forbædring, det endte med at jeg solgte dem igen og gik tilbage til standart powerkabler og en harald nyborg stikdåse.

Sidste år var jeg så et smut forbi hifihust, hvor jeg lånte et VDH power kabel, det havde ikke den store effekt på forstærkeren men på min daværende linn ikemi laved det mirakler. Da jeg så skifted til audia skulle det selvfølgelig også prøves på den, men har havde det modsatte virkning, så jeg nøges med at sige det er et spændende kabel, om ikke andet fik det mig overbevist om at der er noget at hente ved at finde det rette kabel til sit udstyr.

Nåste køb på området var så xindak powerkabel og en xindak stikdåse med netstøjsfilter (xindak xf-1000es). Strømkablerne er jeg ikke så tossed med, super bas, lækker mellemtone men det er som om at diskanten lukker i, lydbilledet mangler højde. Stiksdåsen der i mod, den gør det rigtig godt, er ret sikker på at den aldrig kommer ud af huset igen, kan varmt anbefales. Xindak powerkablerne blev solgt og besluttede så at jeg ville prøve hificable.dk's egne netkabler, det blev til det der heder high-end netkabel level 2 og igen var jeg heldig, det er et rigtig godt kabel til en overkommelig pris, det har ikke rigtig nogle svagheder.

Smider et link til de to produkter. Hvis jeg regner samman hvad der skal bruges til dit setup, så kommer det til at koste rundt regnet 5000 kr. så det er jo ikke ligefrem inden for dit buget, men jeg har altså ikke stødt på noget som giver et betydelig løft i lyden som kan anskaffes for de 2000 kr.

net-kabel :  http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.product_det ails&flypage=shop.flypage&product_id=33&category _id=5&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&It emid=49

stikdåse :  http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8157

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 September 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hvad har du af anlæg?

Jeg har selv rodet meget med kabler og powercords, og specielt med powercords vil jeg sige at du skal op i en hvis pris/størelse før det kan betale sig og giver en mærkbar forbedring. Måske var de 2000 kr. bedre brugt på bedre anlæg.

Du vil sikkert opleve en anderledes lyd, men mange billige powercords farver også lyden. Det der lyder fantastisk ved første lytning er ikke nødvendigvis det der vinder i længden.

Jeg har selv været igennem mange powercords men er endt op med audience au24e. ( ca. 5600kr. stk.)

Du behøver heller ikke skifte alle kabler ihvertfald ikke med det samme. Hellere et godt kabel en 2 halv dårlige. Så kan du prøve dig lidt frem. Selv foretrækker jeg det bedste kabel på kilden ( pladespiller, cd).

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes