hejsa.
Jeg har lidt erfaringer på området, for nogle år tilbage besluttede jeg at der skulle dyrkes lidt i powerkabler og strømskinder, som elektriker møder jeg mange kabel typer og når der ind i mellem har været der kunne være spændende at prøve, ja så er der røgen en stump med hjem og stik blev monteret, nogle gange med rimelig resultat og andre gange så
, men har aldrig fundet et hvor jeg bare tænkte vov.
Efter at ha prøvet en del egen produktion, så tænkte jeg det var tid til at prøve noget færdig termineret, men var ikke villig til at betale en herregård, så valget faldt på supre reload powerkabler og en supra strømskinde. forbædringerne var små, lidt extra gov i bassen og diskanten blev lidt mere pågående, det kan man så diskutere om det er en forbædring, det endte med at jeg solgte dem igen og gik tilbage til standart powerkabler og en harald nyborg stikdåse.
Sidste år var jeg så et smut forbi hifihust, hvor jeg lånte et VDH power kabel, det havde ikke den store effekt på forstærkeren men på min daværende linn ikemi laved det mirakler. Da jeg så skifted til audia skulle det selvfølgelig også prøves på den, men har havde det modsatte virkning, så jeg nøges med at sige det er et spændende kabel, om ikke andet fik det mig overbevist om at der er noget at hente ved at finde det rette kabel til sit udstyr.
Nåste køb på området var så xindak powerkabel og en xindak stikdåse med netstøjsfilter (xindak xf-1000es). Strømkablerne er jeg ikke så tossed med, super bas, lækker mellemtone men det er som om at diskanten lukker i, lydbilledet mangler højde. Stiksdåsen der i mod, den gør det rigtig godt, er ret sikker på at den aldrig kommer ud af huset igen, kan varmt anbefales. Xindak powerkablerne blev solgt og besluttede så at jeg ville prøve hificable.dk's egne netkabler, det blev til det der heder high-end netkabel level 2 og igen var jeg heldig, det er et rigtig godt kabel til en overkommelig pris, det har ikke rigtig nogle svagheder.
Smider et link til de to produkter. Hvis jeg regner samman hvad der skal bruges til dit setup, så kommer det til at koste rundt regnet 5000 kr. så det er jo ikke ligefrem inden for dit buget, men jeg har altså ikke stødt på noget som giver et betydelig løft i lyden som kan anskaffes for de 2000 kr.
net-kabel : http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.product_det ails&flypage=shop.flypage&product_id=33&category _id=5&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&It emid=49
stikdåse : http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8157