Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Stik til strømkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået mulighed for at teste en prototype af et strømkabel. I den forbindelse skal der lige et stik i hver ende af kablet før der kablet virker som tiltænkt.

Så er det jeg efterlyser råd og vejledning. Er der nogen der har erfaring med om stik's betydning, om man bare nuppe de billigste stik, eller er der også lidt voodoo blandet ind her?

Post løs  

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Alt i en kæde har betydning. Også netstik. Prøv at se på hificable.dk. De har et fornuftigt udvalg.

Jeg er især begejstret for Oyaide.

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Der er nok nogen som mener der er meget voodoo over det, men man glemmer hvor spændingen (og derved strømmen) er kommet til stikkontakten - Gennem en del dårlige kabler, forsikringer, transformere og dårlige forbindelser....

Prøv dig frem med billege og dyre og se og du kan høre forskel -

jeg er sgu spændt
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Det er ingen kunst at teste sig frem her, men det tager tid og koster penge. Så derfor efterlyser jeg i første omgang dem der har erfaring med stik. Lykkes det ikke, så må jeg tage springet og prøve lidt forskelligt.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jeg har fået mulighed for at teste en prototype af et strømkabel. I den forbindelse skal der lige et stik i hver ende af kablet før der kablet virker som tiltænkt.

Så er det jeg efterlyser råd og vejledning. Er der nogen der har erfaring med om stik's betydning, om man bare nuppe de billigste stik, eller er der også lidt voodoo blandet ind her?

Post løs  

Den der har fremstillet den omtalte prototype af et netkabel, kan vel medlevere de nødvendige stik, når vedkommende åbenbart ikke orker selv at montere dem???

Hilsen
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Den der har fremstillet den omtalte prototype af et netkabel, kan vel medlevere de nødvendige stik, når vedkommende åbenbart ikke orker selv at montere dem???

Hilsen
Niels

Her er der tale om en producent der ikke laver stik, og som heller ikke har strømkabler i programmet. Producenten kunne så godt have leveret et eller andet ukendt stik, men har så valgt ikke at gøre det. Så i dette tilfælde står jeg med et kabel uden stik.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Nilau skrev:

Hilsen
Niels

Her er der tale om en producent der ikke laver stik, og som heller ikke har strømkabler i programmet. Producenten kunne så godt have leveret et eller andet ukendt stik, men har så valgt ikke at gøre det. Så i dette tilfælde står jeg med et kabel uden stik.

Nej, jeg regnede da heller ikke med at din prototypestrømkabelproducent selv lavede netstikkene!
Det virker bare helt utroligt, at man sender et kabel til 'test' og lader 'testeren' selv montere stikkene i begge ender. Så mister man enhver kontrol over stikkvalitet og forsvarlighed i monteringen.

Mvh.
Niels

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
...Det virker bare helt utroligt, at man sender et kabel til 'test' og lader 'testeren' selv montere stikkene i begge ender. Så mister man enhver kontrol over stikkvalitet og forsvarlighed i monteringen.

Mvh.
Niels

Nu er historien bag dette kabel noget atypisk. Men det er ikke det eller hvorfor der mangler stik, denne tråd er oprettet.

Så back to topic: Er der nogen der har erfaring med strømstik?    

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Alt i en kæde har betydning. Også netstik. Prøv at se på hificable.dk. De har et fornuftigt udvalg.

Jeg er især begejstret for Oyaide.

jeg holder også på oyaide, super kvalitet. Har ikke gode erfaringer med standart LK stikprop, de lyder ikke godt.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg netop bestilt det mest skrabede jeg kunne opdrive, og så super de lux udgaven fra Furutech. Så må jeg se/høre om der er forskel på stik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Bals monster schuko er 10-4 til næsten ingen penge!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Nu har jeg netop bestilt det mest skrabede jeg kunne opdrive, og så super de lux udgaven fra Furutech. Så må jeg se/høre om der er forskel på stik

Søg i kataloget fra ELFA. Gode sager til fornuftige priser.

Jeg har droppet de dyre "high end-stik".  Hvorfor betale mere end 1000% overpris?

Niels

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Alt er købt. De billigste kostede gratis, og fik en god pris på de dyre. Så må jeg se om der er forskel i lyden. Udgiften er trods alt begrænset uanset udfald 

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Nilau skrev:

Hilsen
Niels

He...jo-jo...enhver producent må ha' strømkabler på programmet, så der ikke kommer røde tal på bundlinien! 

Mvh.
Niels

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Japanske Oyaide har nogle (rimelig dyre) stik hvori der indgår kulfiber. Meget flotte iøvrigt.

Jeg mener faktisk at Nordost bruger dem på deres nye Odin powercord, til den lette sum af 80.000 kr. for 2 meter.

Se rettelse to indlæg længere fremme...

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:
Hvad med link til alle de stik/kabler så andre måske kan få noget ud af det lidt nemere uden at søget på webbet og ved selvsyn kan besøge importør/prudecent.

Oyaide sælges af www.hificable.dk.

Men det stik jeg snakkede om er slet ikke Oyaide. Det er mig der vrøvler, det er Furutech. Jeg mener dog også at det er www.hificable.dk der sælger det.

Priser i Norge (set i den nyeste udgave af fidelity):

Hanstik (FI-E50): 1450 nok pr. styk.

Apparatstik, hun (FI-50): 1450 nok pr. styk.

Priserne var hos www.pmaudio.no

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Alt er købt. De billigste kostede gratis, og fik en god pris på de dyre. Så må jeg se om der er forskel i lyden. Udgiften er trods alt begrænset uanset udfald 

Godaften.

Jeg er noget nysgerrig efter hvad du er kommet frem til. Jeg tror at stikket har meget at sige, men vil da gerne lige høre om du er nået frem til en form for konklusion endnu. Jeg har selv monteret billige schukostik på mine kabler. Disse er fra LK.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Chr. R. skrev:

Godaften.

Jeg er noget nysgerrig efter hvad du er kommet frem til. Jeg tror at stikket har meget at sige, men vil da gerne lige høre om du er nået frem til en form for konklusion endnu. Jeg har selv monteret billige schukostik på mine kabler. Disse er fra LK.

Jeg vil gerne ofre det ekstra et sæt dyre stik koster. Dels pga. den betydelig lækre finish og bedre pasform, men også fordi jeg opnåede et lidt bedre lydbillede. Men jeg må skynde mig at sige at det "billige" kabel er samlet som ethvert andet strømstik i hjemmet, mens det "dyre" blev samlet efter alle kunstens regler. Den klart største forskel i min test, lå i valget af selve strømkablet. Så ofre pengen på det rigtige kabel før de bruges på lækre stik.

Bare satans svært at vide på forhånd, om et givent strømkabel virker optimalt på anlægget derhjemme     

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Ok.

Da jeg har strøm- og støjrenser i mit setup så vil jeg ikke gå efter et dyrt kabel som kan fjerne støj som VDH. Men har et godt kabel der skærmer mod støj fra kablet, og mod ekstern støj. Så derfor tænkte jeg at en bedre kontaktflade måske ville gøre noget ved lydbilledet.

Men hvis det kun gør lidt så vil jeg ikke smide 1440 kr. pr. stik når det ikke gør ret meget for lydbilledet alligevel. Jeg skal desuden også bruge 6 sæt stik minimum, så det bliver da pebret

Det skulle da lige være fordi der var en venlig sjæl der ville komme forbi og demonstrerer hvad gode netstik i ens setup kunne gøre. Må indrømme at jeg ikke har gjort ret meget i netkabler.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes