| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet med både Pulsar (alu udgave) og Ceraballs og synes begge de giver nogle karakteristika fra sig
Jeg tror man skal passe på med at sige hvad der er bedst, men mere prøve at finde ud af hvad der i det givne opsæt. Jeg har fundet bedst gavn af Cera under CD og pre men under mine monoblokke er Pulsar klart bedre
Hvad mener jeg så er "bedre" ?
Pulsar giver primært attach og en detaljeret klang, hvor Cera mere giver en form for ro, men stadig med mange "finere" detaljer end Pulsar, der omvendt virker lidt mere dynamisk
Uanset er begge disse alternativer ret tæt på hinanden og markant anderledes i effekt end eks. Sorbothane, SD fødder og lignende bløde afkoblinger. Jeg føler ikke disse alternativer er så interessante i de opsæt jeg har hørt, da de typisk bløder op og giver lyden en ekstra varme, der ikke er realistisk eller særlig befordrende.
Under højttalere har jeg prøvet begge de nævnte, men vil da stadig foretrække hård spikning direkte i gulv. Fordelen er et større attach og præcision ved spikes i mit setup
Men ..... som sagt - dette er min mening bedømt ud fra mit anlæg.
Jeg har hørt mange andre setup, hvor det valg jeg har truffet ikke vil være optimalt. Men en viden/erfaring om hvad de enkelte ting typisk giver er nu nok en god start på at tune sit anlæg ind for det er jo det, det drejer sig om __________________ mvh Carsten
|