Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Coldrays eller Pulsar Points? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt en masse godt om både Coldrays og Pulsar points, men er lidt i tvivl om følgende:

- Kan man stadig købe Coldrays, og evt hvor?

- Hvor køber jeg Pulsar points?

- Hvilken af de to vil i anbefale til afkobling af elektronikken? (Int. forstærker, CD-spiller og evt radio)

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:

Jeg har hørt en masse godt om både Coldrays og Pulsar points, men er lidt i tvivl om følgende:

- Kan man stadig købe Coldrays, og evt hvor?

- Hvor køber jeg Pulsar points?

- Hvilken af de to vil i anbefale til afkobling af elektronikken? (Int. forstærker, CD-spiller og evt radio)

Hej Thomas

Jeg har prøvet begge typer på elektronik såvel som rack og er ikke i tvivl. Coldrays er klart bedre og du kan finde dem hos flexaudio i Odense.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Wow! Fandt dem lige ved at søge på "flex audio+coldrays" og de er noget dyrere, end jeg troede - de ligger jo i samme prisleje som Finite Elemente's Cerraballs...

1340,- for 4 stk er jo en del penge (2000,- for keramik-ugaven) Er de virkelig det værd?

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Denzel4u
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Vil lige dele min erfaring med Ceraballs. Jeg købte to sæt til mine højtalere (de står på trægulv) med garanti så jeg kunne levere dem tilbage. De var alle pengene værd, tingene faldt på plads, ro i lydbilledet og bedre perspektiv. Rent faktisk endte jeg med at købe et sæt esktra til at smide under anlægget, her var effekten dog mere begrænset.
Hvis Pulsar points har den samme effekt, så er de alle pengene værd. Har set de er på tilbud på KSB i ny og næ til helt fornuftige priser.
Mvh
Til top Vis Denzel4u's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denzel4u

Carsten KP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet med både Pulsar (alu udgave) og Ceraballs og synes begge de giver nogle karakteristika fra sig

Jeg tror man skal passe på med at sige hvad der er bedst, men mere prøve at finde ud af hvad der i det givne opsæt. Jeg har fundet bedst gavn af Cera under CD og pre men under mine monoblokke er Pulsar klart bedre

Hvad mener jeg så er "bedre" ?

Pulsar giver primært attach og en detaljeret klang, hvor Cera mere giver en form for ro, men stadig med mange "finere" detaljer end Pulsar, der omvendt virker lidt mere dynamisk

Uanset er begge disse alternativer ret tæt på hinanden og markant anderledes i effekt end eks. Sorbothane, SD fødder og lignende bløde afkoblinger. Jeg føler ikke disse alternativer er så interessante i de opsæt jeg har hørt, da de typisk bløder op og giver lyden en ekstra varme, der ikke er realistisk eller særlig befordrende.

Under højttalere har jeg prøvet begge de nævnte, men vil da stadig foretrække hård spikning direkte i gulv. Fordelen er et større attach og præcision ved spikes i mit setup

Men ..... som sagt - dette er min mening bedømt ud fra mit anlæg.

Jeg har hørt mange andre setup, hvor det valg jeg har truffet ikke vil være optimalt. Men en viden/erfaring om hvad de enkelte ting typisk giver er nu nok en god start på at tune sit anlæg ind for det er jo det, det drejer sig om

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes