Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Stander/stativ til centerhøjttaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Da jeg har fået skiftet det gamle CRT ud med en fladskærm kan min centerhøjttaler ikke længere ligge over på tv'et. Derfor søger jeg en smart løsning til centerhøjttaleren. Problemet er nemlig at tv'et står på et bord med al mit andet elektronik under og et stykke bagved er der vinduer (=altså ingen mulighed for at hænge tv og centerhøjttaler op på væggen). Ved ikke om der findes nogle stativer eller noget på markedet, som kunne løse mit problem?

Ville nemlig gerne undgå at skulle finde en stol frem og placere den derpå hver gang, der skal spilles eller ses en film.

Hilsen

Christian

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

masser. Stort set alle forhandlere sælger den slags

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Som jeg forstår det, så tænker du lidt om det er muligt at få højttalere op over TV'et igen?
Sådan et stativ tror jeg nemlig du kommer til at lede længe efter med mindre du lavet noget selv.

Mit forslag vil være at du kigger efter noget til at stille under dit TV så den kommer højt nok op til at højttalere kan stå foran uden at dække for skærmen.
Hvis det er samme møbe som dit CRT stod på tidligere, bør der være plads nok til begge dele.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

StefanR skrev:

Som jeg forstår det, så tænker du lidt om det er muligt at få højttalere op over TV'et igen?
Sådan et stativ tror jeg nemlig du kommer til at lede længe efter med mindre du lavet noget selv.

Mit forslag vil være at du kigger efter noget til at stille under dit TV så den kommer højt nok op til at højttalere kan stå foran uden at dække for skærmen.
Hvis det er samme møbe som dit CRT stod på tidligere, bør der være plads nok til begge dele.

/Stefan

Ja, tænkte nemlig på at få det op over tv'et igen, men det er åbenbart ikke så ligetil. Og ja, det er samme møbel jeg bruger, så der er plads til at den kan ligge foran. Jeg har dog prøvet uden at tv'et var hævet og det så godt nok ikke særlig godt ud, men tror jeg vil finde noget jeg kan stille tv'et på og se om det ser bedre ud.

Havde godt nok håbet på man kunne få en form for stativ, men det må jeg vist åbenbart lede længe efter

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Porkyhead skrev:

Havde godt nok håbet på man kunne få en form for stativ, men det må jeg vist åbenbart lede længe efter

Det er som sagt ikke noget der findes (efter min bedste overbevisning).

Men med lidt fingersnilde kan det da bygges. Et solidt vandrør med støtteben i bunden samt et beslag i toppen til højttaleren. Så vil det være praktisk talt usynligt bag TV'et, og du får højttalere op hvor du vil.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes