Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Thansen Vs. Harald Nyborg Højtaler Kabel. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 November 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Thansen Vs. Harald Nyborg Højtaler Kabel.

Hej alle, nu har jeg siddet og læst mig frem til at dyre kabler, ikke giver value for money,
på nogen måde - ud over de ser flotte ud og har et godt navn.

Jeg har fundet ud af at jo større mm, kablet er gerne 4-6mm skulle være super duper, og virkelig
være bedre end 2.5mm.

Så er mit spørgsmål:

Ville i købe:

2x4mm i Thansen - se link:
http://thansen.dk/product.asp?c=2211705511&n=1200267213& amp;pn=1220707081

Eller

2x2.5mm i Harald Nyborg.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9545&Grp= &n=30100

Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 13 November 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt de kabler men ligner alle andre billig kabler som sælges i alm. radiao/tv kæder. De er sikkert udemærkede.

Her er et andet kabel som jeg selv har brugt som minder meget op dem du linker til http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=153

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 November 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Du kan jo prøve et sæt af dem.

Og når du så engang bliver særiøst intrereseret i HiFi, og måske også får noget rigtigt godt udstyr!

Så prøv at købe nogle rigtig gode kabler, så kan du jo selv høre forskellen!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 November 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Harald Nyborg Højtaler Kabel er ganske fine ... jeg bruger dem selv ... har lyttet tl nogen andre .. men i blind test kan jeg ikke høre forskel 

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Ja vi bliver nok aldrig enige om hvilken kabler der er bedst, det er jo smag og behag!

Jeg ved bare at midster mange vigtige informationer i musikken hvis jeg eks. udskifter mine signelkabler, med nogle billige!

Jeg har jo selv sagt ikke prøvet alle kabler, så derfor kan jeg ikke vide om der et eller andet sted i verden findes nogle signalkabler, som er lige så gode som mine nuværende.

til den mirakuløse pris af 14,75, men jeg tvivler stærkt!

Det kan helt sikkert godt betale sig at investerer lidt mere end T-hansen niveau i kabler!

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

Du kan jo prøve et sæt af dem.

Og når du så engang bliver særiøst intrereseret i HiFi, og måske også får noget rigtigt godt udstyr!

Så prøv at købe nogle rigtig gode kabler, så kan du jo selv høre forskellen!

Jeg har lyttet til et par billige transparente 4,0 mm kabler sat op i mod nogle Bertram sølvkabler på mit nuværende anlæg og kunne ikke høre forskel.

CAV A12 hybrid forstærker

Marantz SA 7001 KI cd-afspiller

DIY TNT S5 højtaler

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 13 November 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Begge dele er skrald.

Tag evt noget Supra 2.0, hvis du ikke har den store økonomi - Der er en pæn forskel.

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Playstation 3, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Begge dele er skrald.

Tag evt noget Supra 2.0, hvis du ikke har den store økonomi - Der er en pæn forskel.

/Zirio
CineZirio

Tror umuligt at du kan høre forskel på Supra 2.0 og T hansen kablet på 4.0 mm..

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Vi bliver åbentbart aldrig enige!

Jeg gider ikke prøve at forklare en person som alligevel ikke er modtagelig for nye indtryk at kabler gør en væsentligt forskel, det er ikke helt tilfældigt hvilken kabler man parrer med hvilket udstyr!

Men morten A, har jeg forstået dig ret, du mener ikke at kabler er vigtige, bare de er der???

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 November 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Ville da helt klart vælge t hansen, så kan der samtidig lige shoppes nogle alu fælger og plys betræk til rattet

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

Jeg gider ikke prøve at forklare en person som alligevel ikke er modtagelig for nye indtryk at kabler gør en væsentligt forskel, det er ikke helt tilfældigt hvilken kabler man parrer med hvilket udstyr!

Men morten A, har jeg forstået dig ret, du mener ikke at kabler er vigtige, bare de er der???

Jeg mener de kan være vigtige kan fx høre forskel på mit signal kabel og det har resulteret i jeg køre med et bertram kabel til 7000 kr. men har også prøvet mange ht kabler med store prisforskelle hvor der intet var at hente, og i dag har jeg 2 x 3 m cav xl til en tusse. Og at der skulle være en pæn forskel på supra 2.0 og t hansen 4.0 har jeg svært ved at fatte. Men kunne da være sjovt at lave en blindtest mellem de to, tør du stille op

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
Red King skrev:

Jeg mener de kan være vigtige kan fx høre forskel på mit signal kabel og det har resulteret i jeg køre med et bertram kabel til 7000 kr. men har også prøvet mange ht kabler i med store prisforskelle hvor der intet var at hente, og i dag har jeg 2 x 3 m cav xl til en tusse. Og at der skulle være en pæn forskel på supra 2.0 og t hansen 4.0 har jeg svært ved at fatte. Men kunne da være sjovt at lave en blindtest mellem de to, tør du stille op

Da jeg ikke kender det kabel du køre med som reference, kan det jo godt være at det ikke lyder meget andeledes fra et billigt T-hansen kabel(ikke at det nødvendigvis er sådan)

Derfor er en blindtest mellem de to kabel-typer, jo ikke representativ for mine erfaringer!

edit: aha du ville blind teste mellem supre'en og t-hansen! det så jeg lige!

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

av-cables har nogle i op til 2x6kvadrat, så er der i hvertfald noget kobber af tage af. De sælger også pr meter, mener ikke altid man ka få thansenog harald skrald kabler på andet end 25meter rulle. http://www.av-cables.dk/hoejttalerkabel/hoejttalerkabel_63_d a/ Held og lykke med det.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Men tag Derimod et kabel så som QED Silver Anniversary XT( 79kr pr. meter) imod det fra thansen!

Så har vi grundlag for en blindtast af mine påstande, at det KAN betale sig at ofre lidt mere!

Uden at jeg helt præcist kender kablet fra t hansen, så tror jeg nu sagtens jeg ville kunne høre forskell mellem de to kabler på mit eget setup, til QED'en fordel! 

Edit: undskyld til trådstarter for at hijacke tråden til generel kabel diskution, Morten A Pm mig i stedet !

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Morten A skrev:
Red King skrev:

Jeg mener de kan være vigtige kan fx høre forskel på mit signal kabel og det har resulteret i jeg køre med et bertram kabel til 7000 kr. men har også prøvet mange ht kabler i med store prisforskelle hvor der intet var at hente, og i dag har jeg 2 x 3 m cav xl til en tusse. Og at der skulle være en pæn forskel på supra 2.0 og t hansen 4.0 har jeg svært ved at fatte. Men kunne da være sjovt at lave en blindtest mellem de to, tør du stille op

Da jeg ikke kender det kabel du køre med som reference, kan det jo godt være at det ikke lyder meget andeledes fra et billigt T-hansen kabel(ikke at det nødvendigvis er sådan)

Derfor er en blindtest mellem de to kabel-typer, jo ikke representativ for mine erfaringer!

edit: aha du ville blind teste mellem supre'en og t-hansen! det så jeg lige!

Jeg har ikke prøvet det billige kabel fra T hansen men et andet trensperant på 4.0 mm fra højtalerbutikken.

Men ja, tror det kan være helt ligegyldigt om du bruger det billige supra eller T hansen. Men kan godt se jeg er alene om det synspunk

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 November 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Thansen kablet er sikkert fint - men det kan fåes billigere end 18 kr/m andre steder.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 14 November 2008 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Begge dele er skrald.

/Zirio
CineZirio

Hvad ved du om det? har du testet kablerne fra harald nyborg og Thansen? har du testet dem op mod supra.
Jeg er liodt kritisk overfor dit udsagn, men også lidt nysgerrig da jeg selv skal til at anskaffe mig nye kabler. (går fra bi-amp til single amp)
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2008 kl. 05:13 | IP-adresse registreret  

Hvad med en lille kable test: Supra 2.0 vs. Harald Nyborg vs. CSN-Custom Cables vs. QED Silver Anniversary XT vs. T. Hansen, tro virklig at der er
mange der er intresset i en sådan test
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 November 2008 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Vi vil meget gerne demonstre forskellen på fx. Kimber 4 PR  eller Atlas højttalerkabler imod disse billige multistrandede kabler.

- Vores erfaring er at de kun duer som slæbetov til bilen, men man skal huske at flette  5 - 6 sæt så de ikke rykkes over.

De eneste billige kabler, som ikke er højttalerkabler, som kan bruges, er massive ( Solid Core ) 1.5mm installationskabel. Det koster omkring 5 / m

De billige kabler er udelukkende look alike kabler som er et standardkabel med en stor fed isolering på og forgyldte stik. Det lugter lidt af fisk, men er det ikke.

Nej vi har ikke prøvet t Hansen fælgene eller kablerne, men vi har købt nogle Biltema signalkabler og prøvet imod Kimber / Atlas til henholdsvis 600 og 500, og der er stor forskel, også i blindtest.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

Vi vil meget gerne demonstre forskellen på fx. Kimber 4 PR  eller Atlas højttalerkabler imod disse billige multistrandede kabler.

- Vores erfaring er at de kun duer som slæbetov til bilen, men man skal huske at flette  5 - 6 sæt så de ikke rykkes over.

De eneste billige kabler, som ikke er højttalerkabler, som kan bruges, er massive ( Solid Core ) 1.5mm installationskabel. Det koster omkring 5 / m

De billige kabler er udelukkende look alike kabler som er et standardkabel med en stor fed isolering på og forgyldte stik. Det lugter lidt af fisk, men er det ikke.

Nej vi har ikke prøvet t Hansen fælgene eller kablerne, men vi har købt nogle Biltema signalkabler og prøvet imod Kimber / Atlas til henholdsvis 600 og 500, og der er stor forskel, også i blindtest.

Sjovt at det tit er Branchemedlemerne der kan høre store forskelle mellem dyre og billige kabler..

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes