| Sendt: 06 December 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag fellow hifi folk.
Jeg er den (u)lykkelige ejer af en Yamaha RX-V480 surroundforstærker hvor fjernbetjeningen har været forsvundet siden fordums tid. Problemet er, at den er indtillet til 5-speaker surround inkl centerhøjtaler så al snak/vokal/solo går ud gennem centerudgangen. Men da jeg ikke benytter centerhøjtaler i mit setup, skal den indstilles til at køre normal surround/stereo. Jeg har fundet manualen til forstærkeren på nettet ( http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/av/english/re/RX-V480.pd f ), og ifølge den skal man bruge fjernbetjeningen til at skifte indstilling (DOH!)
Så nu har jeg været nede og inverstere i en Logitech Harmony 525 multifætter, som ifølge Logitech er kompatibel med min forstærker. Den er nu installeret og skulle gerne være sat rigtigt op til netop min forstærker. MEN, funktionen til at skifte mellem normal/wide/phantom surround som jeg har brug for (side 11 i manualen), er simpelhen ikke at finde hverken i menuen på remoten eller i setup'en på computeren.
HVAD GØR JEG?!? Jeg har simpelthen gennemsøgt alle manualer og trouble-shootings jeg kunne finde uden held. Findes der evt en database et sted hvor man kan downloade flere funktioner til sin remote??
PS jeg vidste ikke hvor jeg skulle smide dette emne, så nu ligger den 2 steder :P
På forhånd tak. Den der kommer med svaret har reddet min dag! :)
|