Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Legetøj fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aschwarz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 December 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

ALDI har en

Stikdåse med netfilter og overspændings-
beskyttelse i denne uge:

Dåse med tilslutning for op til 6 apparater. Overspændingsbeskyttelse med varistorer og gasafledere godkendt efter EN 61643 type 3/ III. Netfilter til undgåelse af højfrekvente støjsignaler - optimalt til tv-apparater, skærme, DVD- og CD-afspillere samt audioforstærkere.

For 149,-Kr !

Kan formentlig give en hørbar forbedring på visse anlæg.

Til top Vis Aschwarz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aschwarz

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 December 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Søg og du skal finde. Den ligger allerede her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70554&P N=1
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 December 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Fandt lige tråden og så et smut i Aldi. Müsli, mælk, æg og en stikdåse røg i nettet.

- Til min store overraskelse synes jeg faktisk den virker.

Der er kommet mere klarhed over lyden. Jeg ved så ikke om det skyldes at jeg samtidig fik monteret et stik med jord på til forstærkeren (Primare SPA-21).

Til de få penge det nu lige koster at smutte et par spoler og kondensatorer i forstærkere, undrer jeg mig over at man ikke bare gør det.

Så til 150 Kr. er det helt fint.
En lille test med jord vs. ingen jord skal jeg nu lige igennem før en klar dom kan afsiges, men forløbig: fint.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 December 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
Fandt lige tråden og så et smut i Aldi. Müsli, mælk, æg og en stikdåse røg i nettet.

Der er kommet mere klarhed over lyden. Jeg ved så ikke om det skyldes at jeg samtidig fik monteret et stik med jord på til forstærkeren (Primare SPA-21).

Til de få penge det nu lige koster at smutte et par spoler og kondensatorer i forstærkere, undrer jeg mig over at man ikke bare gør det.

En lille test med jord vs. ingen jord skal jeg nu lige igennem før en klar dom kan afsiges, men forløbig: fint.

Jo, forbedringen skyldes sikkert jordforbindelsen. Jeg vil anbefale at du prøver uden den famøse stikdåse, men alligevel med jordforbindelse.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 31 December 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Aschwarz
har du prøvet den på dit eget anlæg ? mvh lars

Til top Vis 750es's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 750es

Zeus Zore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Jo, forbedringen skyldes sikkert jordforbindelsen. Jeg vil anbefale at du prøver uden den famøse stikdåse, men alligevel med jordforbindelse.

Mvh.
Niels

Ja Enig, Stik dåser med filter ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. ideén er god og mit problem ligger i at folk kan "høre" forskel, og ikke om stikdåse med filter virker eller ej.

for hva jeg ved af, så er det CD osv. der laver frekvenser og ikke strømmen, ud over de 50HZ som gerne skulle være væk inden højtaleren... så hvordan en ledningen eller dåse med eller uden filter af mere end 0,75 MM2 normal kobber (=99,XX OFC) skal kunne påvirke "lyden" i højtaleren. må stå hen i det uvisse. 

Men vigtigst af alt er jord der er jeg overbevist om trods jeg selv køre ude (gammel hus)

og tro jeg vil får lavet jord i stuen og så finde ud af hvordan jeg "udvider" min forstærker med jord, for standard er den kun med 2 ledninger helt ind i printet.. (nogen der kan vise vejen ?? til jord opgradering ?) 

og skal se om jeg kan få finger i en aldi stikdåse imorgen eller 2 og selv teste og kigge i den.

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

jeg køre med netstøjsfilter fra lc-audio jeg synes det virker fint jeg må også se om jeg kan få fat i et exemplar mvhlars

Zeus Zore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

750es skrev:
jeg køre med netstøjsfilter fra lc-audio jeg synes det virker fint jeg må også se om jeg kan få fat i et exemplar mvhlars

Hva skal de ha for den ?

og en note til min forrige post...

netfilter skal bare bruges, hvis man man ik er en af dem der kan høre forskel ! min emhæt knalder i højtaleen.. så nu slukker konen forstærkeren inden,,. så et filter ville være rart tror jeg !

for er lidt for glad for mine infnity tårne ! og alt andet..

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Zeus Zore skrev:
Ja Enig, Stik dåser med filter ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. ideén er god og mit problem ligger i at folk kan "høre" forskel, og ikke om stikdåse med filter virker eller ej.

for hva jeg ved af, så er det CD osv. der laver frekvenser og ikke strømmen, ud over de 50HZ som gerne skulle være væk inden højtaleren... så hvordan en ledningen eller dåse med eller uden filter af mere end 0,75 MM2 normal kobber (=99,XX OFC) skal kunne påvirke "lyden" i højtaleren. må stå hen i det uvisse. 

Problemet er jo netop, at strømmen ikke er ren. Der er alt mulig støj ud over de 50 Hz, og det kan være hørbart.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Zeus Zore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Zeus Zore skrev:

Problemet er jo netop, at strømmen ikke er ren. Der er alt mulig støj ud over de 50 Hz, og det kan være hørbart.

jeps enig... men tænker her på dem, som siger lyden bliver død, kedlig, tynd eller hva der nu kan siges. !! det forstår jeg ikke !!

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

jeg synes ikk min lyder dårlig jeg synes at lyden bliver minder hår og mer venlig og lytte på mvh lars

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa, syntes lige jeg vil blande mig lidt, et netstøjsfilter vil altid hæve modstanden på på jeres el inst., hvis jeres forstærker ikke har en kraftig strømforsyning så vil det være en forringelse, har man der i mod en kraftig dimensioneret forstærker burde det være et plus.

Der findes mange typer af filter, nogle er aktive filtere som hjælpere med at skabe en stabil forsyning og skaber en knap så stor modstand på jeres lysnet.

Anbefaler at i læser lidt om LC Audios netfilter da det beskriver mange af problemerne.

Link: http://www.lcaudio.dk/index.php?page=314

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

det funger med min rørslædeder er iknen bregrensig i dynamiken det er oss et lc audio jeg har men er det anderledes med rørslæder ind transistore amp? mvh lars

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

750es skrev:
det funger med min rørslædeder er iknen bregrensig i dynamiken det er oss et lc audio jeg har men er det anderledes med rørslæder ind transistore amp? mvh lars
jeg har ikke nogen er faringer med rør, så ved det entlig ikke.

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

oki

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:

Okay. Det virker helt klart bedst med forstærkeren sat til en af udtagene uden filter. Til gengæld har kilderne som DVD'en og RIAA det bedre med et netfilter.

Konklusionen er nok at jord-forbindelsen er hvad virkede her.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes