| Forfatter |
|
Aschwarz Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 29 December 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ALDI har en
Stikdåse med netfilter og overspændings- beskyttelse i denne uge:Dåse med tilslutning for op til 6 apparater. Overspændingsbeskyttelse
med varistorer og gasafledere godkendt efter EN 61643 type 3/ III.
Netfilter til undgåelse af højfrekvente støjsignaler - optimalt til
tv-apparater, skærme, DVD- og CD-afspillere samt audioforstærkere.
For 149,-Kr !
Kan formentlig give en hørbar forbedring på visse anlæg.
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 29 December 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige tråden og så et smut i Aldi. Müsli, mælk, æg og en stikdåse røg i nettet. - Til min store overraskelse synes jeg faktisk den virker. Der er kommet mere klarhed over lyden. Jeg ved så ikke om det skyldes at jeg samtidig fik monteret et stik med jord på til forstærkeren (Primare SPA-21). Til de få penge det nu lige koster at smutte et par spoler og kondensatorer i forstærkere, undrer jeg mig over at man ikke bare gør det. Så til 150 Kr. er det helt fint. En lille test med jord vs. ingen jord skal jeg nu lige igennem før en klar dom kan afsiges, men forløbig: fint.
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Fandt lige tråden og så et smut i Aldi. Müsli, mælk, æg og en stikdåse røg i nettet.
- Til min store overraskelse synes jeg faktisk den virker.
Der er kommet mere klarhed over lyden. Jeg ved så ikke om det skyldes at jeg samtidig fik monteret et stik med jord på til forstærkeren (Primare SPA-21).
Til de få penge det nu lige koster at smutte et par spoler og kondensatorer i forstærkere, undrer jeg mig over at man ikke bare gør det.
Så til 150 Kr. er det helt fint. En lille test med jord vs. ingen jord skal jeg nu lige igennem før en klar dom kan afsiges, men forløbig: fint.
|
|
|
Jo, forbedringen skyldes sikkert jordforbindelsen. Jeg vil anbefale at du prøver uden den famøse stikdåse, men alligevel med jordforbindelse. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aschwarz har du prøvet den på dit eget anlæg ? mvh lars __________________
|
| Til top |
|
| |
Zeus Zore Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Jo, forbedringen skyldes sikkert jordforbindelsen. Jeg vil anbefale at du prøver uden den famøse stikdåse, men alligevel med jordforbindelse.
Mvh. Niels
|
|
|
Ja Enig, Stik dåser med filter ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. ideén er god og mit problem ligger i at folk kan "høre" forskel, og ikke om stikdåse med filter virker eller ej.
for hva jeg ved af, så er det CD osv. der laver frekvenser og ikke strømmen, ud over de 50HZ som gerne skulle være væk inden højtaleren... så hvordan en ledningen eller dåse med eller uden filter af mere end 0,75 MM2 normal kobber (=99,XX OFC) skal kunne påvirke "lyden" i højtaleren. må stå hen i det uvisse.
Men vigtigst af alt er jord der er jeg overbevist om trods jeg selv køre ude (gammel hus)
og tro jeg vil får lavet jord i stuen og så finde ud af hvordan jeg "udvider" min forstærker med jord, for standard er den kun med 2 ledninger helt ind i printet.. (nogen der kan vise vejen ?? til jord opgradering ?)
og skal se om jeg kan få finger i en aldi stikdåse imorgen eller 2 og selv teste og kigge i den. __________________ Sound Should be a reproduction of the recording, Not a production of the produced record!.
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg køre med netstøjsfilter fra lc-audio jeg synes det virker fint jeg må også se om jeg kan få fat i et exemplar mvhlars
| |
Zeus Zore Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
750es skrev:
| jeg køre med netstøjsfilter fra lc-audio jeg synes det virker fint jeg må også se om jeg kan få fat i et exemplar mvhlars |
|
|
Hva skal de ha for den ?
og en note til min forrige post...
netfilter skal bare bruges, hvis man man ik er en af dem der kan høre forskel ! min emhæt knalder i højtaleen.. så nu slukker konen forstærkeren inden,,. så et filter ville være rart tror jeg !
for er lidt for glad for mine infnity tårne ! og alt andet..  __________________ Sound Should be a reproduction of the recording, Not a production of the produced record!.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zeus Zore skrev:
| Ja Enig, Stik dåser med filter ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. ideén er god og mit problem ligger i at folk kan "høre" forskel, og ikke om stikdåse med filter virker eller ej.
for hva jeg ved af, så er det CD osv. der laver frekvenser og ikke strømmen, ud over de 50HZ som gerne skulle være væk inden højtaleren... så hvordan en ledningen eller dåse med eller uden filter af mere end 0,75 MM2 normal kobber (=99,XX OFC) skal kunne påvirke "lyden" i højtaleren. må stå hen i det uvisse.
|
|
|
Problemet er jo netop, at strømmen ikke er ren. Der er alt mulig støj ud over de 50 Hz, og det kan være hørbart.
|
| Til top |
|
| |
Zeus Zore Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Zeus Zore skrev:
| Ja Enig, Stik dåser med filter ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. ideén er god og mit problem ligger i at folk kan "høre" forskel, og ikke om stikdåse med filter virker eller ej.
|
|
|
Problemet er jo netop, at strømmen ikke er ren. Der er alt mulig støj ud over de 50 Hz, og det kan være hørbart.
|
|
|
jeps enig... men tænker her på dem, som siger lyden bliver død, kedlig, tynd eller hva der nu kan siges. !! det forstår jeg ikke !! __________________ Sound Should be a reproduction of the recording, Not a production of the produced record!.
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes ikk min lyder dårlig jeg synes at lyden bliver minder hår og mer venlig og lytte på mvh lars
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, syntes lige jeg vil blande mig lidt, et netstøjsfilter vil altid hæve modstanden på på jeres el inst., hvis jeres forstærker ikke har en kraftig strømforsyning så vil det være en forringelse, har man der i mod en kraftig dimensioneret forstærker burde det være et plus.
Der findes mange typer af filter, nogle er aktive filtere som hjælpere med at skabe en stabil forsyning og skaber en knap så stor modstand på jeres lysnet.
Anbefaler at i læser lidt om LC Audios netfilter da det beskriver mange af problemerne.
Link: http://www.lcaudio.dk/index.php?page=314 __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det funger med min rørslædeder er iknen bregrensig i dynamiken det er oss et lc audio jeg har men er det anderledes med rørslæder ind transistore amp? mvh lars
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
750es skrev:
| det funger med min rørslædeder er iknen bregrensig i dynamiken det er oss et lc audio jeg har men er det anderledes med rørslæder ind transistore amp? mvh lars |
|
|
jeg har ikke nogen er faringer med rør, så ved det entlig ikke. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki  __________________
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Fandt lige tråden og så et smut i Aldi. Müsli, mælk, æg og en stikdåse røg i nettet.
- Til min store overraskelse synes jeg faktisk den virker.
Der er kommet mere klarhed over lyden. Jeg ved så ikke om det skyldes at jeg samtidig fik monteret et stik med jord på til forstærkeren (Primare SPA-21).
Til de få penge det nu lige koster at smutte et par spoler og kondensatorer i forstærkere, undrer jeg mig over at man ikke bare gør det.
Så til 150 Kr. er det helt fint. En lille test med jord vs. ingen jord skal jeg nu lige igennem før en klar dom kan afsiges, men forløbig: fint.
|
|
|
Okay. Det virker helt klart bedst med forstærkeren sat til en af udtagene uden filter. Til gengæld har kilderne som DVD'en og RIAA det bedre med et netfilter. Konklusionen er nok at jord-forbindelsen er hvad virkede her. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |