| Forfatter |
|
emilblicher Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Min far købte engang et Logitec computersystem (kortlink.dk/6edc), men forbindelsen i den minijack der sidder på er ''væk'' (dårlig). Så mit spørgsmål er hvad man kan gøre ved det? Jeg har selv kommet med nogen små ideer, men jeg tror ikke de holder. På forhånd tak.  __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Emil.
Hvordan er stikket "væk" ? Mangler det eller virker det bare ikke mere?
Umiddelbart lyder det som om du skal åbne kassen og så have et nyt stik/ledning i. Det kan gøres. Det er "bare" et spørgsmål om hvor besværlig kassen er at få åben.
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Formuleret mig nok dårligt. Der er ingen forbindelse i den minijack der sidder på. Og man bliver nød til at vride i det, før der kommer noget lyd. __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
|
Hej Emil.
Hvordan er stikket "væk" ? Mangler det eller virker det bare ikke mere?
Umiddelbart lyder det som om du skal åbne kassen og så have et nyt stik/ledning i. Det kan gøres. Det er "bare" et spørgsmål om hvor besværlig kassen er at få åben.
/Stefan
|
|
|
Problemet er at der ikke er nogen skruer på den. __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med noget kontaktrens i første omgang, hvis det ikke hjælper skal loddekolben i brug. Det kan måske også være stikket i sætter i der har fået et knæk?
*edit*
så ikke lige billedlinket, er i sikre på det er kablet fra højttalerne det er galt med og ikke stikket på lydkortet? Er det kablet fra HT'erne kunne det måske være nok at klippe jack stikket af og erstatte det med et nyt. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
|
Prøv med noget kontaktrens i første omgang, hvis det ikke hjælper skal loddekolben i brug. Det kan måske også være stikket i sætter i der har fået et knæk?
|
|
|
Jeg er ret sikker på den har fået et knæk. Jeg har jo søskende, der ikke helt ved, hvordan man skal styre sådanne nogle ting. 
Citér:
|
*edit*
så ikke lige billedlinket, er i sikre på det er kablet fra højttalerne det er galt med og ikke stikket på lydkortet?
|
|
|
Jeg ved at der er stikket, da vi har nogle andre computerhøjtalere, der fungerer fint. Og så har jeg også prøvet at sætte dem til en DVD-afspiller uden succes.
Citér:
|
Er det kablet fra HT'erne kunne det måske være nok at klippe jack stikket af og erstatte det med et nyt.
|
|
|
Kender du da en hjemmeside hvor man kan købe minijack-stik? Hvis du gør, kan du så ikke lige skrive den?
__________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.elektronik-lavpris.dk
Men fragten bliver for dyr. Prøv om ikke du kan finde et hos den lokale elektronikforretning, musikforretning eller radiobutik. Det er et helt normalt stik som de fleste af ovennævnte forretningstyper har på lager.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt kan du også se om ikke el giganten eller lign. har nogle super billige forlænger kabler eller ørebøffer med jack stik på __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
www.elektronik-lavpris.dk
Men fragten bliver for dyr. Prøv om ikke du kan finde et hos den lokale elektronikforretning, musikforretning eller radiobutik. Det er et helt normalt stik som de fleste af ovennævnte forretningstyper har på lager.
|
|
|
Kigger lige på hjemmesiden. Det er ihvertfald billigere end at købe nogle helt nye højttalere. __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
|
Alternativt kan du også se om ikke el giganten eller lign. har nogle super billige forlænger kabler eller ørebøffer med jack stik på
|
|
|
Jeg tror ikke et forlængerkabel hjælper, der er jo ingen forbindelse i kablet. Jeg kunne jo købe et par billigere hovedtelefoner, men jeg kigger først lige på elektronik-lavpris. __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilblicher skrev:
Ulvin skrev:
|
Alternativt kan du også se om ikke el giganten eller lign. har nogle super billige forlænger kabler eller ørebøffer med jack stik på
|
|
|
Jeg tror ikke et forlængerkabel hjælper, der er jo ingen forbindelse i kablet. Jeg kunne jo købe et par billigere hovedtelefoner, men jeg kigger først lige på elektronik-lavpris.
|
|
|
Korrekt, men du kan jo altid klippe stikket af et forlængerkabel og lave en samling på HT kablet. Det er typisk nogle forbandet tynde kobbertråde man skal til at lege med, men i mangel af bedre kan det lade sig gøre. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |