Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Afkobling/Tilkobling af HT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Philip L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Emnet har været oppe flere gange, men har nu siddet og læst i timevis hvor folk bliver ved med at modsige hinanden. Så nu spørger jeg direkte til mit problem.

Jeg bor desvære i en lejlighed, hvor jeg aldrig har hørt eller oplevet noget værere angående lydisolering. Jeg har derved et stort problem med at bassen forsvinder (formentlig går i gulvet). Derfor har jeg læst meget omkring afkobling og tilkobling af højtalere, men uden at kunne komme frem til hvad det er at jeg skal prøve.

Kan lige fortælle lidt om rummet og udstyret.. Jeg bor på 3.sal og har trægulv i stuen (gulvet er ikke så fast, da det knirker når man går på det). Ja, væggene skulle man tro var bygget af pap  Højtalerne er et par Cerwin Vega AL-1002 (der er monteret 4 stk gummi-ben under hver, fra tidligere ejer).

Jeg har jo læst lidt om spikes, kork, fliser og gulvtæpper. Men hvilke af dem og evt. hvilken kombination af dem, ja det er jeg ikke blevet så meget klogere på. Efter at have læst lidt, ville mit bud være gulv->tæppe->flise->højtaler. Hvad siger i til denne løsning ?

Da jeg også er meget presset på pengepungen, søger jeg derfor de billige "hjemme-løsninger".

Til top Vis Philip L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Philip L

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 April 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

sd fødder fra audio art til 250kr for et sæt ,løste mit problem ,prøv evt at skære en gammel musemåtte af hård skum ud i små firkanter og brug 2-3 stykker i lag og læg dem under højtaleren som ben ,jo tungere din højtaler er jo breddere skumgummi ben ,den bedste løsning er sd fødder ,spikes dur ikke til levende trægulve
Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

majcherek128
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 April 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Gulvtæppe på i hele rummet, og så fjerne fødderne. 

Det ville jeg i hvert fald mene var den optimale løsning. Men der findes tusindevis af andre små tweaks som kan hjælpe.

Ahj... Seriøst
Du kan starte med at prøve at smide nogle "små" måtter af gulvtæppe under højttalerne og høre hvilken forskel det gør. Har også læst noget med at fliser skulle gøre en god forskel.

Prøv dig lidt frem med de to...

Philip L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 April 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jo tak.. Har kørt den samme tråd på hifigalleri og har fået nogle svar der også. Jeg har været ude og købe 4 betonfliser og skal snart have købt noget tæppe.. Men hvilket, ja det åbner jo også en masse ubesvarede spørgsmål :P Men tror det bliver nogle tæppefliser.
Til top Vis Philip L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Philip L

calimero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Det kan også have en hel del med placering at gøre (selvfølgelig også om de er faset ens, men det går jeg bestemt ud fra de er). 
Til top Vis calimero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af calimero

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes