Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Køb af lydkort og optisk kabel - Hjælp :D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mor4thi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har nogle spørgsmål ang. lydkort og optisk kabel.

Lige pt. kører jeg med et onboard lydkort og det sux selvfølgelig. og jeg er på udkig efter et lydkort og kabel som der kan gøre et merkant forskel. inden jeg skriver priser og links lyder mit setup sådan:

Denon avr 1906 7x 85watt mener jeg

Effektforstærker Nad 214 til front 

B&W DM603 S1

B&W DM601 S1

B&W ISF2000, skal snart ombyttes med en CC6 S1 eller S2

B&W ASW 1000

Jeg har haft kig på disse lydkort, men vil selvfølgelig gerne slippe billigst hvis det er muligt.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010113331.aspx

TerraTec Aureon 5.1 PCI - lydkort med optisk udgang Pris 115kr

http://www.compware.dk/default.asp?varespec=482431

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express - Lydudgang: Lydkort / 7.1 surroundkanal / 24 bit / 96 kHz optisk udgang Pris 300kr

http://www.xsreviews.co.uk/reviews/audio-cards/club-3d-theat ron-agrippa/

Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 optisk Pris 546kr 

----------

Er dette kabel fint nok, og tilsvarende til min setup? og bliver det rigtig soround når man ser film når det er over et optisk kabel?

http://www.av-connection.dk/?CPage=PGroups&PGr=926&M L=312

10m 279kr

Til top Vis Mor4thi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mor4thi

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Ejer selv et Audiotrak Maya 5.1 fra XS-Sound.dk til 399 Kr.

Købet blev gjort ud fra krav om optisk digital udgang og ASIO-drivere.
Kortet har 7.1 pass through så det kan smide lyd ud i 7.1 fra alle kilder til min forstærker.

Dertil er der koblet et 10m no-name sort optisk kabel på. Jeg har ikke kunnet konstatere en forskel mellem dét, ét hjemmelavet 75 Ohms elektrisk digitalt kabel og et QED elektrisk digitalt kabel på 1 m.

Det optiske kabel er blevet anvendt for at give den teoretiske fordel med galvanisk adskillelse mellem forstærker og PC. Faktisk burde alle elektriske digitale interfaces også være galvanisk adskilt idet en skille-trafo anbefales i speces for SP/DIF, men nu er det gjort helt sikkert på denne måde.

Du får ikke rigtigt noget ud af at købe dyre lydkort når der er tale om digital transport. Hvis du til gengæld vægter de analoge kvaliteter og/eller gaming/specielle program-features kan det sagtens betale sig at købe nogle dyere kort.

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 April 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

en m-audio firewire løsning ,(m-audio ejes af avid og er et søster selskab til digidesign som laver protools),har selv et firewire light bridge ,der er rigtig go lyd på analog udgangen ,dog ikke super lyd ,men spdif udgangen lyder herrefedt ,mit lydkort har 32 kanaler adat ind og ud og jeg bruger det i studie sammenhæng ,det er tilsluttet en parasound dac via spdif ,har hørt deres små lydkort med firewire og de lyder ligesågodt ,de laver et kort der hedder delta 2496 med suround via spdif ,til 625kr hos thomann.de ,maya kortet lyder som en ok løsning også ,hvis dsu køber et kort så vær sikker på ,at det kan køre asio ,og du kan få asio drivere til dit kort fra producenten ,asio er en driver til proffe lyd programmer og dj programmer ,der fås bla et asio plugin til winamp ,så winamp kan køre på asio drivere ,hvilket giver lyden noget af et løft ,da lyden kører uden om windows skoddede indbyggede medie og lyd drivere

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 April 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

det der lindy kabel ser fint ud ,tror jeg prøver at købe et par stykker til lydstudiet ,men de lydkort du nævner ville jeg ikke købe ,køb maya kortet og lindy kablet ,virker som en god billig løsning ,maya kortene har et godt ry som lydkort til hjemme lydstudier
Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes