Jeg havde et komplet Classé anlæg da jeg havde PAD Elementa og HDI, og da jeg i dag har engelsk udstyr har kabler ikke længere "så" stor betydning, som på Classé. Ikke sagt at de ikke længere har betydning, men man er mere låst i enkelte mærker som Naim, DNM, Linn, Chord, osv. for at få det optimale ud af systemet, hvilket tiltaler mig meget, da man iså kke det at tænke på.
Dengang jeg havde high-end grej (ML, Classé, Dynaudio, osv.) brugte jeg masser af penge på kabler (Nordost SPM, PAD, MIT Shotgun, Argento VDM), men det kunne jeg aldrig drømme om at gøre i dag.
PAD er klar mere mig end de førnævnte, da de spiller stor, detaljeret og neutralt, men samtidig stramt og meget dynamisk uden egentlig at have nogen karakteristik egenlyd. Det samme kan man ikke sige om især nordost og MIT. Dog skal det nævnes at de dyre MIT modeller absolut er rigtig gode, men de billigere modeller er alt for bamsede og slaskede i bassen.
Nordost har jeg flere gange nævnt som ubrugeligt - det mener jeg stadig. Deres kabler spiller ikke musik i mine ører.
Hvis du seriøst er interesseret i noget PAD, så kig efter det i sverige - der er det meget populært og er solgt i rimeligt højt antal.
personligt har jeg altid drømt om at høre Colossus og Dominus, men kender ikke til nogen i DK der har det, så det bliver ved drømmen indtil videre..
Håber det hjalp.