Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 18:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Record cleaning machine (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at investere i en pladevaskemaskine, altså sådan en til at rengøre vinylplader med. Der har her på siden været annoncer for Moth, men jeg synes prisen er lige i overkanten for mig, det billigste er vist knap 3.000 for en DIY version, og de færdige koster over 4.000.

Kigger man på www.needledoctor.com kan man finde Nitty Gritty til under 2.000 for en færdig model. Måske jeg kunne hente en hjem herfra, og så bare betale mig fra told og alt det der, men spørgsmålet er om der ikke er nogen i dette forum der kender et godt sted at købe en prisrimelig pladevasker? Det gør ikke noget at den er manuel, det er jo med til at holde prisen nede

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Hvis du selv har en støvsuger er det billigste jeg har set fra KAB.

http://www.kabusa.com/index_rc.htm - klik på "EV-1 Professional"

Den er baseret på Nitty Gritty basic, med den forskel at man altså selv skal have en ekstern "suger" af en eller anden slags - en støvsuger er glimrende.

Jeg har en og bruger den flittigt.

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fået kigget på siden, og det ser egentlig ganske rimeligt ud. Men der kommer jo både fragt (vist ikke helt billigt) og told oveni, det må jeg lige prøve at vurdere.

Virker det godt nok med en almindelig støvsuger? Det den skal suge er vel mestendels vædske... Jeg har da godt nok en gammel Nilfisk som jeg har overvejet at sætte på pension, den kunne måske bruges.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Ja det er ikke helt billigt. Jeg gav $25 i fragt da jeg købte den i december 2002. Dengang kostede den $139 så jeg endte med en total på $164 som jeg måtte betale 25% i moms af (jeg kan ikke huske om der var told på, men det kan du få oplyst hvis du ringer til told & skat).

Nøgternt vurderet er det temmelig mange penge for en lille plastic kasse (den er grim, men virker og er ikke gået itu endnu -  efter 400+ rensninger), men det er den billigste pladerenser jeg har set og nu jeg har den vil jeg ikke gerne leve uden - det er en sand fornøjelse at købe brugt vinyl .

Mht. støvsuger, så bruger jeg den samme som bliver brugt til rengøring i hjemmet. Væske er ikke noget problem, der sidder et lille filter i kassen som tager det meste. Jeg har endnu ikke oplevet at der er kommet væske i støvsugeren - støvsugerslangen kobles til via et lille gennemsigtigt rør, så man kan se hvis der ryger væske ned i støvsugeren.

Jeg skal måske bemærke at jeg ikke, som nogle entusiaster, renser lp ved hver afspilning. Jeg renser de brugte lp'er 1 gang og er derefter temmelig hysterisk mht. fingre o.l. på vinylen. Hvis du vil rense før hver afspilning skal du nok finde et mere brugervenligt produkt  .

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej ígen,

Jeg glemte lige at skrive mht. til væske: Ifølge de medfølgende instruktioner vil den opsamlede væske, i før omtalte filter, fordampe, men hvis man renser mange skiver i træk, kan der opsamles væske som kan hældes ud ved at fjerne en lille gummiprop i siden af kassen. Jeg har renset op til 10 skiver af gangen (så må jeg ikke mere for familien som bliver lettere ophidset over tænd-sluk-tænd-sluk-osv. på støvsugeren) og har ikke oplevet at der opsamles væske.

mvh

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Ja det er ikke helt billigt. Jeg gav $25 i fragt da jeg købte den i december 2002. Dengang kostede den $139 så jeg endte med en total på $164 som jeg måtte betale 25% i moms af (jeg kan ikke huske om der var told på, men det kan du få oplyst hvis du ringer til told & skat).

Det lyder stadig som den billigste løsning, men jeg vil også lige prøve at "støvsuge" markedet i Tyskland, kan være de kan byde på noget tilsvarende.

zaka skrev:
Nøgternt vurderet er det temmelig mange penge for en lille plastic kasse (den er grim, men virker og er ikke gået itu endnu -  efter 400+ rensninger), men det er den billigste pladerenser jeg har set og nu jeg har den vil jeg ikke gerne leve uden - det er en sand fornøjelse at købe brugt vinyl .

Det er malurten i bægeret lige nu ved at købe brugt vinyl - nogle plader er så beskidte at man tror det er løgn. Med en vaskemaskine kunne det virkeligt blive en ren fornøjelse, ja

zaka skrev:
Mht. støvsuger, så bruger jeg den samme som bliver brugt til rengøring i hjemmet. Væske er ikke noget problem, der sidder et lille filter i kassen som tager det meste. Jeg har endnu ikke oplevet at der er kommet væske i støvsugeren - støvsugerslangen kobles til via et lille gennemsigtigt rør, så man kan se hvis der ryger væske ned i støvsugeren.

Ahh, selvfølgelig, et filter. Støvsugeren skal kun levere suget, ikke modtage skidt m.m.

zaka skrev:
Jeg skal måske bemærke at jeg ikke, som nogle entusiaster, renser lp ved hver afspilning. Jeg renser de brugte lp'er 1 gang og er derefter temmelig hysterisk mht. fingre o.l. på vinylen. Hvis du vil rense før hver afspilning skal du nok finde et mere brugervenligt produkt  .

Jeg har bestemt også tænkt mig kun at rense en plade den første gang, og senere kun hvis den er blevet beskidt igen. Intet navlepilleri her

Tak for dine gode svar, zaka.

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 16 November 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Gammel tråd, men tjek lige denne her DIY vaskemaskine

DIY Vaskemaskine

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

soxen skrev:
Gammel tråd, men tjek lige denne her DIY vaskemaskine

DIY Vaskemaskine

Hejsa...

Ikke noget ringe projekt, at blive inspireret af! Jeg har en komplet VPI 'sugearm' men mangler så alt det andet... 

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes