Emne: MIT ?? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mojn. Til sagen. Jeg har aldrig prøvet MIT kabler. Mange folk er enten meget for, eller imod disse kabler. De må da, alt andet lige, være MEGET farvet, siden der er så markante meninger om lyden fra disse. Hvad kan der mon være i den grå box??
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MIT er mange ting .... og ja måske farver de ... men i forhold til hvad.
Jeg har selv MIT højttalerkabler, og de virker fint i min sammenhæng. Har købt dem brugt til godt 1/4 af nyprisen - og så er det helt fint. Jeg har MH750 BIwire, som ligegr i midten af programmet ... og her synes jeg virkelig der begynder at ske noget rent lydmæssigt sammenlignet med de billigere varianter.
Der er meget kritik af kablerne ... de har for meget volumen i bassen, og de har ingen detaljer i diskanten det hele bliver sovset ind i et eller andet.
Jeg vil med det samme sige, at de ikke er slanke i lyden, men jeg kan ikke genkende det med detaljerne der mangler. Jeg syens der er det der skal være. Har hørt flere Nordost kabler og ja de vil gerne vise detaljerne... men jeg synes ikke altid de gør det så tingene hænger sammen.
Hvis man har mørkt-klingende udstyr, så ville jeg ikke vælge MIT, men hvis vi er over i noget der klinger relativt lyst/analytisk, så vil jeg sige at MIT er en mulighed som man skal lytte til.
Jeg er godt tilfreds med mine kabler, og vil ikke umiddelbart bytte med noget i samme prisklasse.
SATMIT
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Mojn. Til sagen. Jeg har aldrig prøvet MIT kabler. Mange folk er enten meget for, eller imod disse kabler. De må da, alt andet lige, være MEGET farvet, siden der er så markante meninger om lyden fra disse. Hvad kan der mon være i den grå box?? |
|
|
Iflg. MIT er der et filter i boksene, som har til opgave at begrænse båndbredden, således at kablet altid har den samme Q værdi. Qét stiger iflg. MIT med frekvensen, derfor tillader deslet ikke at meget høje frekvenser går gennem kablet. Desuden har de opfundet et begreb de kalder "powerfactor" som er et udtryk for netop den overførte energi renset for high Q information. Læs evt. mere på deres hjemmeside. De har lavet mange siders argumentation for deres teknik. I den verden vi lever i, har de ligesom haft deres tid, tror jeg.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kubik,
Jeg skal ikke kloge mig på deres teknik ... det virker ærligt talt som noget der er sådan lidt akademisk småsnusset.
Jeg har kun købt dem for lydens skyld ... jeg synes de til prisen lyder rigtigt godt. Detaljerne er der ... har hørt flere anlæg med f.eks. Red Dawn fra Nordost, som lød til at have færre detaljer. Har selv testet med Red Dawn og andre kabler og jeg foretrækker mine MIT til prisen. Spiller i øvrigt selv med Nordost mellem CD og forstærker.
Ville helst have Nirvana kabler ... men har ikke rigtigt råd. De lyder rigtigt godt synes jeg.
SATMIT
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blander mig uden om. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. Høj Fy!
Jeg har haft muligheden for at sammenligne nogle temmeligt dyre MIT kabler (husker ikke lige modellen, men prisen var omkring 9.5K) med andre "almindelige" kabler (Supra Sword, Van den Hul, Bertram).
MIT kablet tilførte uden tvivl musikken en gummiagtig lyd.
Ligeledes forekom frekvensområdet udglattet (komprimeret) i det vigtige præcensområde, hvor der immervæk ligger en væsentlig del information og dynamik. Grundtoneområdet blev heller ikke behandlet med den fornødne respekt.
Specielt på solooptagelser med akustiske instrumenter træder de fæle sider virkeligt frem - specielt Steinway flygler kommer til at lyde som et trafikuheld!
MIT er, hvad i hvertfald jeg vil betegne som et groft overprissat farveladekabel.
Hvad der er i den grå boks, rager mig en brændende SA højttaler, det er ganske enkelt ikke interessant, når kablet lyder så skidt.
Men hør selv kablet med det ovenstående i baghovedet - det er trods alt dig, der skal høre på det i det daglige.
Mvh
G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hej Mr. Høj Fy!
Jeg har haft muligheden for at sammenligne nogle temmeligt dyre MIT kabler (husker ikke lige modellen, men prisen var omkring 9.5K) med andre "almindelige" kabler (Supra Sword, Van den Hul, Bertram).
Ligeledes forekom frekvensområdet udglattet (komprimeret) i det vigtige præcensområde, hvor der immervæk ligger en væsentlig del information og dynamik. Grundtoneområdet blev heller ikke behandlet med den fornødne respekt.
Specielt på solooptagelser med akustiske instrumenter træder de fæle sider virkeligt frem - specielt Steinway flygler kommer til at lyde som et trafikuheld!
MIT er, hvad i hvertfald jeg vil betegne som et groft overprissat farveladekabel.
Hvad der er i den grå boks, rager mig en brændende SA højttaler, det er ganske enkelt ikke interessant, når kablet lyder så skidt.
Men hør selv kablet med det ovenstående i baghovedet - det er trods alt dig, der skal høre på det i det daglige.
Mvh G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter. |
|
|
Halløjse gnavpot
Gemmer der sig en lille pyrus-man i dr. Suhr. Old..................?.........
Men hørelsen fejler da intet på trods af fremskreden gnavhed. Disse MI(L)T sagt begrænsende kabler , har det med at reducere en solid musikoplevelse. Svarer lidt til at spise entrecote uden tænder..............
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som altid er der mange meninger... og det er desværre også blevet lidt en trend at de mest højtråbende vinder....
Jeg bruger selv MIT kabler, som har afløst Nordost blue heaven.... og jeg mener tvært imod at de har åbnet endnu mere op, og at der kommer mere af det berømte "hul" igennem.
Faktisk oplevede jeg med dette skift en lige så stor forbedring af lyden, som ved mit seneste skift af cd-afspiller.
Dog er det jo sådan at vi alle har forskellige ører og lydidealer, hvilket også er fint, da det giver hifi verdnen en lang række interessante aspekter, og muligheder. DERFOR bør vi altså også give plads til andre meninger, uden at man "sviner" eller på anden måde negør folk indlæg.
håber at I forstår min pointe. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helløw Gl. Spas!
Pyromanos? Nej-nej, men lidt retfærdighed skal der vel til...
Hvis musikken ved et uheld skulle blive for vedkommende her i huset, ja så tager jeg blot min hørebrille af igen. Så falder alting på plads. Og så er man også fri for at ofre hele den (surt!) optjente pension på mærkeligt woodoo, såsom højttalerkabler, netkabler, etc.
At det så nogle gange er som at spise bolcher med papir på, er en anden sag. Det må være alderen, der trykker.
Har du i øvrigt prøvet, at skifte slagter...?
Til Knoxville:
Dette er ikke en konkurrence - hvorfor opfatter du det sådan?
Mvh
G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hej Mr. Høj Fy!
Mvh G&S
|
|
Jeg kan sjovt nok slet ikke genkende den lyd du beskriver der, tror du ikke dit ustyr bare slet ikke passer til de kabler, de kræver bla. en ordentlig forstærker.
Nå, jeg skulle jo blande mig uden om,hyg jer. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som regl et hot emne mht. kabler og specielt når det drejer sig om Nordöst og MIT, begge kabler bliver også i den grad eksponeret i div. forretninger og magasiner så vi kan dårligt undgå at følge disse to "rivaler" på deres vej til de Dansk hifi hjem.
MIT fandt også vej til mit eget hjem, jeg havde den ære at få lov at låne Højttalerkabler og signalkabler fra MIT serie MH750 Shotgun, dette lån stod Audio Vision for -og det takker jeg dem for at dette blev muligt.
Jeg var meget opsat på at lytte til Shotgun serien og havde ventet meget utålmodigt i nogle dage -og endelig kom de med den lokale fragtmand.
Mit første indtryk af MIT kabler var det synlige, de syner af meget og man føler at man får meget for sine penge, kablet er tykt og der er den mystiske kasse som fuldender det tekniske udtryk, ser man lidt bedre efter på kablet så opdager man også dets svage sider, bananstikne er i alt for ring kvalitet og de falder ganske simpelt ud af terminalerne hvis man bare rør det mindste ved kablet, måske også fordi at kablet er særdeles stift og derfor belaster termineringen i en uheldig grad. iøvrigt så stinker kablerne af plastik og den kedelige grå farve på højttalerkablet minder i den grad om billigt plastik fra en svunden computertid, kort sagt så var det visuelle indtryk ikke særligt overbevisende.
Signalkablerne har også den mystiske kasse og en sort nylonstrømpe trukket over kablet, de er faktisk meget flotte og mere fuldendet end højttalerkablerne, men det fordømte kasse er ikke særlig praktisk når man skal installere dem bag grejet.
Lytte indtrykket var lidt af en oplevelse som i den grad skuffede mig, andre havde fortalt mig at jeg kunne vente mig noget helt specielt og særdeles når jeg spiller på Mark Levinson, det skulle efter sigende passe godt sammen, så jeg var ladet helt op til et positivt indtryk med placeboeffekt og hele pivetøjet.
Jeg startede med at sætte højttalerkablerne ind i kæden sammen med Madrigal CZ-Gel og Madrigal HPC, det jeg hørt var ikke hvad jeg havde forventet mig, hvis vi starter med bassen så virkede det som om at den kun kunne lyde på én måde -og det var meget ensformig og uden de store neuancer, det gik straks lidt bedre i den øvrer bas hvor der kom mere krop end jeg er vant til, stemmer var meget glatte og lidt kedelige, toppen eller mangel på sammen var slet ikke udstrakt, det virkede allermest som om at kablet skar tonerne væk.
Nu kom turen til at sætte hele Shotgun serien i kæden, ud med de gamle Madrigal CZ og ind med Shotgun signalkabler til ca. 10000,- stykket -og så døde musikken ??? hallo hvad sket der her ??? -sjældent er jeg blevet så skuffet på én gang, adskillige gange blev José Cura spillet (Puccini's Aria) -og med samme resultat, José Cura var afgået ved "døden" bedre var det ikke med strygerne som på et tidspunkt starter ved et meget lavt niveau, med meget hurtige, kort strøg på de høje toner og til sidst eksplodere med pauker o.lig -denne start på strygerne startede langt senere i niveau end jeg ellers er vant til, det virkede faktisk som om at MIT skære i niveau og nærmest amputere symfoniorkesteret til en livløs grød (undskyld udtrykket) -meget bedre er det heller ikke med rytmisk musik, her kan man virkelig tale om at spille glat, musikken rør sig ikke ud af flækken, det blev ganske simpelt dødt og livløst og på ingen måde befordrene for musikken.
Nu kan man så spørge om der overhovedet ikke var noget positivt ved dette bekendtskab med MIT' s Shotgun Serie, det var immervæk kabler til en samlet pris på 38000,- så der burde vel være noget at glæde sig over ? men NEJ -det eneste jeg glædede mig over var at sende dem tilbage til hvor de kom fra, dette kan gøre meget bedre og for en langt lavere pris en MIT tillader sig at tage for disse "syge" kabler, det er mig en gåde at de kan virke i andre setup's.
Mit grej er følgende:
Opera Consonance Ref. CD 2.2
Mark Levinson no.27 og no.28
Revel Performa F30
Disse kabler blev MIT prøvet sammen med:
Madrigal CZ-Gel
Madrigal HPC
Renaissance Audio Silver Blue Standard
Siltech Classic
Som en afsluttende bemærkning så er dette min oplevelse af MIT i mit setup og dette skal ikke ses som et forsøg på at hænge folk ud som er glade for MIT -men jeg kan desværre ikke på ét punkt anbefale MIT's Shotgun. SORRY 
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhadada. Kabler til næsten 40.000,- der ikke lyder godt på i forvejen dyrt udstyr!!?? Nu skulle jeg godt nok være MEGET økonomisk rig, hvis jeg skulle fyre SÅ mange bananaer af på kabler. Og MIT, var nok ikke de første jeg ville prøve, hvis Mr. Gates viste sig at være i min familie. MIT, har nok lidt for meget indbygget woodoo. Jeg tror jeg vil prøve ham Bertram og hans store stygge kabel..... (og NEJ, glem det!!) 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. High Fy
Jeg synes ikke at du skal lade dig skræmme fra at afprøve MIT, du skal naturligvis forsøge om ikke du kan finde en forhandler som er villig til at lån dig et sæt kabler i den serie der har din interesse, først derefter kan du danne dine egne indtryk, hvem ved måske er det lige kablet for dig !
Lad dig ikke snyde for at tage et lyt, så er du da den erfaring rigere.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, man kan sku ikke røre ved folks oplevelser, det enste jeg vil sige er at hvis mit anlæg lød som Alex og HR Surhsen beskriver de kabler, så blev de omgårende skiftet ud. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hej Mr. Høj Fy!
MIT kablet tilførte uden tvivl musikken en gummiagtig lyd. Ha Ha! Som du kan sige det, men det gælder mest det nedre. Opefter lyder det sukkeragtigt, men helt uden dynamik og kunturer.
Ligeledes forekom frekvensområdet udglattet (komprimeret) i det vigtige præcensområde, hvor der immervæk ligger en væsentlig del information og dynamik. Grundtoneområdet blev heller ikke behandlet med den fornødne respekt. Nej der er komplet ged i det kabel, og det gælder faktisk hele striben.
Specielt på solooptagelser med akustiske instrumenter træder de fæle sider virkeligt frem - specielt Steinway flygler kommer til at lyde som et trafikuheld! Flygler er meget vanskelige og MIT er nok én af de enkeltkomponenter der direkte modarbejder realisme fra dette instrument.
MIT er, hvad i hvertfald jeg vil betegne som et groft overprissat farveladekabel. Der fik du rigtigt fat, det er ikke high fidelity, det er kolorit der kan bruges af nogen der har brug herfor. Vi andre deprimeres over den slags.
Hvad der er i den grå boks, rager mig en brændende SA højttaler, det er ganske enkelt ikke interessant, når kablet lyder så skidt. Jeg har hørt der skulle være jordbærgrød med fløde og sukker, så helt ligemeget er det da ikke. Boksen er i øvrigt utrolig meget i vejen, når man skal trække en morgensur Tomos igang med det.
Mvh G&S
|
|
Husk rigelige mængder petroleum også. Hvilken har mon den bedste brændværdi pr. ton: SA2K el. SA7K?
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
... enig slips
Min personlige reference er Nirvana, hvor jeg hørte to forskellige højt. kabler testet op mod MIT Shotgun, og Nordost SPM hos en god bekendt i USA.
Men ak ak, det koster jo også, så til ca. 4000 kr. for 2x4 m. så er jeg ret godt tilfreds med mine 750-Bi-wire.
Ud over det så vil jeg gerne kommentere det med liv i musikken - som nogen siger forsvinder med MIT.
Nu vil jeg absolut ikke pege fingre, men nogen gange er den type "liv" i musikken en uheldig fremhævelse af detaljer i musikken, som gør at disse gengives ude af sammenhæng med helheden i musikken. Det har jeg bl.a. selv oplevet ved test af Nordost Red Dawn, som ikke lige er min kop the ... ikke dårligt, men for stor fokus på visse elementer efter min smag.
Men i sidste ende er det hele en smagssag synes jeg .. kan man li den ene eller den anden lyd ... Det svarer lidt til at diskutere om Scanspeak eller Dynaudio laver de bedste diskanter.
SATMIT
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange underlige diskutioner herinde efterhånden om hvad folk syntes er bedst af dit og dat og du får 125 forskelige svar. .
Alt skal ses og ikke mindst høres i en sammenhæng, det er klart at er der een der har prøvet et vidst kabel mærke og haft en dårlig oplevelse med det, så mener han selvfølgelig at der er et dårligt kabel og det er jo også for ham når det ikke passer ind i hans setup.
Jeg selv har med tiden prøvet de f'ørste 15 forskelige kabelmærker og jeg har fundet MIT bedst , de giver en klar bedre sammenhæng i lydbilledet, punktformeligheden er meget større.At de ikke skulle være detalijeret og være udynamiske kan jeg ikke genkende, jeg kan få en hver til at falde ned af stolen af en dynamisk udladning,jeg har sjovt nok også en hård diskant hvis det er det der er på pladen, jeg har også en fast og hurtig bas, til tider slank faktisk.
Jeg prøver stadig ikke at nedgøre folks oplevelser med de kabler, men må bare henvise til at de ikke har passet i deres setup af een eller anden grund, for ellers kan vi sku ikke have så forskelig opattelse af dem, derfor mener også at der lige er et par stykker her der skal passe på med at negøre andre og mellem linier mene at de ikke kan høre osv.
Det er så nemt at have en mening om noget man ikke har hørt i et pågældene setup. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
... enig slips
Min personlige reference er Nirvana, hvor jeg hørte to forskellige højt. kabler testet op mod MIT Shotgun, og Nordost SPM hos en god bekendt i USA.
Men ak ak, det koster jo også, så til ca. 4000 kr. for 2x4 m. så er jeg ret godt tilfreds med mine 750-Bi-wire.
Ud over det så vil jeg gerne kommentere det med liv i musikken - som nogen siger forsvinder med MIT.
Nu vil jeg absolut ikke pege fingre, men nogen gange er den type "liv" i musikken en uheldig fremhævelse af detaljer i musikken, som gør at disse gengives ude af sammenhæng med helheden i musikken. Det har jeg bl.a. selv oplevet ved test af Nordost Red Dawn, som ikke lige er min kop the ... ikke dårligt, men for stor fokus på visse elementer efter min smag.
Men i sidste ende er det hele en smagssag synes jeg .. kan man li den ene eller den anden lyd ... Det svarer lidt til at diskutere om Scanspeak eller Dynaudio laver de bedste diskanter.
SATMIT
|
|
|
Du nævner Nirvana jeg er lige blevet den glade ejer af Nirvana S-L 2.0 Højttalerkabler og 2 stk's. Nirvana S-L 1.0 signalkabler ...jo, jeg er en meget glad mand 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem forhandler Nirvana og hviklet prisleje ligger det i?__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Hvem forhandler Nirvana og hviklet prisleje ligger det i? |
|
|
Der er pt. ingen importør af Nirvana i DK, men hvis du ser mod Holland kan du finde dem.
Her er et link med priser og omtale / test's
www.dynamic-solutions.nl
PS. Se iøvrigt på forhandler i US, med den lave kurs på US$ kan du lave en god handel også selvom du skal betale told / moms.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|